Rozpocznij swój biuletyn i zarabiaj dzięki tym rozwiązaniom

Photo of author

By maciekx

Niewiarygodne, ale w dzisiejszym świecie cyfrowym natrafiamy na newslettery dosłownie wszędzie.

Nie ma jednak powodów do obaw, nie stanowią one zagrożenia!

Nie są to wyszkolone jednostki wysyłane przez roboty, które mają Cię ścigać… przynajmniej jeszcze nie!

W rzeczywistości są one jednym z najbardziej popularnych trendów marketingowych, z którego korzystają zarówno firmy, wydawcy, jak i niezależni twórcy.

Prawdopodobnie widziałeś już na stronach internetowych formularz zapisu na newsletter. Stało się to tak powszechne, ponieważ w dzisiejszych czasach ludzie poszukują rzetelnych informacji.

W gąszczu internetowych reklam, clickbaitów i nieistotnych treści, newslettery dają możliwość prezentowania autentycznych i wartościowych wiadomości. Dzięki nim możesz dotrzeć do odbiorców z trafionymi i istotnymi informacjami, budując tym samym swoją społeczność. Aby jednak to osiągnąć, musisz uruchomić swój własny newsletter. Jeśli zrobisz to dobrze, z pewnością osiągniesz sukces finansowy i zyskasz popularność.

Czy pojawił się już w Twojej głowie pomysł, aby zacząć tworzyć newsletter?

Podejrzewam, że odpowiedź brzmi TAK!

I to zapewne sprawiło, że czytasz ten artykuł.

Przejdźmy więc do konkretów i dowiedzmy się, jak możesz uruchomić własny newsletter i na nim zarabiać.

Czym właściwie jest newsletter?

Newsletter to wiadomość e-mail, którą firma lub organizacja regularnie wysyła do swoich odbiorców. Zawiera ona informacje, nowości lub tematy związane z ich działalnością.

Prowadzenie newslettera to świetne narzędzie marketingowe do promowania produktów lub usług firmy czy osoby. Pozwala także na budowanie rozpoznawalnej marki osobistej.

Newslettery zazwyczaj zawierają obszerne teksty, które poruszają ważne tematy, najświeższe informacje i wiadomości z danego okresu, szczegółowe analizy z danej branży, aktualizacje produktów lub usług, promocje, zniżki oraz wszystko, czym chcesz podzielić się z odbiorcami.

Treści te są rozsyłane e-mailem, raz na tydzień, miesiąc lub kwartał, do szerokiej publiczności. Newslettery to prosta, ale jednocześnie bardzo skuteczna i opłacalna forma komunikacji dla Twojego biznesu.

Jaki jest ich cel?

Newslettery są wysyłane do osób, które wyraziły zainteresowanie konkretnymi tematami prezentowanymi przez danego wydawcę. Stanowią doskonałe narzędzie do budowania lojalności, pozycji lidera w danej branży oraz świadomości marki, a także do informowania i edukowania odbiorców.

Jakie korzyści płyną z prowadzenia newslettera?

W dziedzinie marketingu internetowego istnieje wiele różnych możliwości rozwoju. W dążeniu do osiągnięcia jak największego zasięgu i najlepszych rezultatów, często odkrywamy nowe metody, a jedną z nich są właśnie newslettery.

Pojawia się jednak pytanie: czy warto inwestować w nie swój czas, pieniądze i energię?

Czy newsletter będzie dobrym wyborem, skoro mamy do dyspozycji SEO, media społecznościowe, automatyzację, reklamy Google Ads i inne skuteczne strategie marketingowe?

Odpowiedź brzmi: tak, warto.

Newsletter może nie jest najważniejszym, ale z pewnością bardzo ważnym narzędziem marketingowym, które, jeśli będzie dobrze wykorzystywane, przyniesie Ci takie same korzyści, jak inne kampanie.

Przeanalizuj poniższe korzyści i sam zdecyduj:

Budowanie relacji 🤝

Aby stworzyć solidną bazę odbiorców, musisz sprawić, by Twoi klienci poczuli się ważnymi członkami Twojej cyfrowej społeczności. Newslettery pozwalają na przesyłanie istotnych informacji, dzięki czemu odbiorcy czują się docenieni.

Użytkownicy chętnie zapisują się na newslettery, które oferują wartościowe informacje. Dostarczając angażujące i wysokiej jakości treści, wzmacniasz relację pomiędzy klientem a Twoją marką, co w dłuższej perspektywie prowadzi do zwiększenia lojalności.

Oszczędność czasu i kosztów

Newslettery, będące elementem e-mail marketingu, są bardzo opłacalne. Za niewielką opłatą możesz wykupić dostęp do platformy. Jest to również strategia oszczędzająca czas, ponieważ po ustaleniu konkretnych celów i harmonogramu, możesz regularnie wysyłać newslettery do swoich odbiorców.

Co więcej, newslettery można planować z wyprzedzeniem i ustawić tak, aby wysyłały się automatycznie w odpowiednim czasie.

Wsparcie dla innych działań marketingowych

Jeżeli prowadzisz działania marketingowe w mediach społecznościowych, takich jak LinkedIn, Instagram czy Facebook, a także publikujesz treści na blogu, możesz o tym informować w swoich newsletterach.

W ten sposób wzmocnisz każdy z tych kanałów, a jednocześnie zwiększysz zaangażowanie odbiorców. Możesz przyciągnąć nowych odbiorców, jednocześnie utrzymując dotychczasowych, tworząc w ten sposób sieć wzajemnie powiązanych działań marketingowych.

Wzrost świadomości marki

Dzięki aktywnej komunikacji z odbiorcami za pośrednictwem newsletterów, możesz dotrzeć do nowych potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani Twoją ofertą produktów lub usług.

Dodatkowo zadowoleni klienci mogą polecać Cię dalej, co przyczyni się do znacznego zwiększenia świadomości marki i liczby subskrybentów.

Wzrost liczby leadów i sprzedaży 📈

Umieszczając w newsletterach przekonujące wezwania do działania, możesz zachęcić odbiorców do odwiedzenia Twojej strony internetowej. Tam będą mogli zapoznać się z Twoją ofertą i dokonać zakupu.

Możesz także promować rabaty i oferty bezpośrednio w newsletterze, umieszczając linki prowadzące do Twoich produktów lub usług. A któż z nas nie lubi zniżek!

Więc…

Jak zacząć tworzyć swój pierwszy newsletter?

Jeśli poważnie myślisz o założeniu własnego newslettera, możesz to zrobić nawet z niewielką bazą adresów e-mail. Z czasem, stopniowo, możesz ją rozbudowywać.

Oto kilka podstawowych kroków, które pomogą Ci wystartować:

  • Wybierz platformę do newslettera.
  • Zbuduj swoją listę subskrybentów.
  • Zacznij tworzyć swoje newslettery.

W internecie istnieje wiele platform do tworzenia newsletterów.
Poniżej znajdziesz listę kilku z nich:

Rewia

Rewia to jedna z czołowych platform, dedykowana zarówno autorom, jak i wydawcom. Umożliwia zarabianie na subskrypcjach, reklamach, sponsoringu i innych strategiach biznesowych.

Kompleksowa usługa członkowska pozwala na łatwe uruchomienie newslettera od podstaw lub rozszerzenie istniejącego pakietu subskrypcyjnego o kolejne. Możesz korzystać z prowizji od poleceń, np. jako partner Amazon, sprzedawca książek, itp.

Platformę Revue możesz wypróbować BEZPŁATNIE lub wykupić płatny plan już od 5 USD miesięcznie.

Podstos

Rozpocznij swój newsletter na Podstos, zbuduj swoją bazę odbiorców i zarabiaj na subskrypcjach. Platforma ta nie stawia żadnych ograniczeń i pozwala na publikowanie ZA DARMO.

Substack umożliwia zarządzanie listą odbiorców i adresami e-mail. Zapewnia również stronę internetową, na której możesz publikować swoje posty, korzystać z funkcji społecznościowych, dodawać zdjęcia, dźwięk, GIF-y, wideo i inne multimedia.

Możesz łatwo zarządzać ofertami dla subskrybentów płatnych i bezpłatnych. Rozpoczęcie pracy z Substack zajmuje zaledwie kilka minut. Wybierz plan i zacznij zarabiać tysiące dolarów rocznie.

Cena planu premium to tylko 5 USD miesięcznie.

Przycisk

Najłatwiejszą drogą do tworzenia, uruchamiania, rozwijania i udostępniania newslettera może być Przycisk. To proste i eleganckie narzędzie do tworzenia newsletterów. Dzięki minimalistycznemu interfejsowi, wydawcy z łatwością mogą dystrybuować swoje e-maile.

Automatyzacja Buttondown działa jak asystent redakcyjny, z którego z pewnością będziesz zadowolony. Platforma skutecznie sprawdza literówki, zniekształcone obrazy, uszkodzone linki, itp. Widget subskrypcji jest łatwy w użyciu, co pozwala na rozbudowę bazy odbiorców niezależnie od tego, gdzie znajduje się Twoja strona internetowa.

Buttondown kładzie nacisk na szybkość i funkcjonalność, a nie na skomplikowane automatyzacje. Bezproblemowo integruje się z usługami zewnętrznymi, takimi jak Zapier, Ghost, Squarespace, Weebly, IFTTT i innymi. Umożliwia łatwe wprowadzenie płatnych subskrypcji i jest w pełni zgodny z RODO i innymi przepisami, które chronią prywatność użytkowników.

Buttondown nie gromadzi Twoich danych i pozwala na wyłączenie śledzenia linków oraz pikseli jednym kliknięciem. Umożliwia pisanie za pomocą Markdown, co przyspiesza pracę i pozwala na uniknięcie bałaganu w kodzie. Dodatkowo pozwala na osadzanie obrazów i tweetów. Dzięki elastycznym i zaawansowanym analizom, możesz na bieżąco monitorować wskaźniki utrzymania subskrybentów, współczynnik otwarć i inne parametry.

Jeśli chcesz zarządzać kilkoma newsletterami z jednego konta, Buttondown Ci to umożliwia. Możesz uruchomić swój newsletter BEZPŁATNIE lub wykupić plan premium, za 29 USD miesięcznie, aby korzystać z zaawansowanych funkcji. Platforma oferuje także 30-dniową gwarancję zwrotu pieniędzy.

Paliwo listowe

Wybierz Paliwo listowe, aby stworzyć swój newsletter i zdobyć rozpoznawalność i pieniądze. Platforma pomaga w budowaniu relacji z odbiorcami i dzieleniu się rzeczami, którymi chcesz zainteresować świat.

Możesz tworzyć własne posty do newslettera lub zamieszczać linki do publikacji lub stron, które publikują wysokiej jakości treści z Twojej niszy. Letterfuel zapewnia także stronę docelową oraz archiwa newsletterów, które są przyjazne dla SEO. Generują się one automatycznie po kliknięciu „wyślij”.

Eksport subskrybentów jest również możliwy. Platforma prześle listę w formie pliku CSV, który możesz wykorzystać do migracji do innej usługi. Koszt Letterfuel to 19 USD miesięcznie dla 2000 subskrybentów. Za każdego kolejnego 1000 subskrybentów należy dopłacić 5 USD miesięcznie.

Dobre bity

Z Dobre bity stworzysz świetnie wyglądające newslettery w zaledwie kilka minut. Możesz zapisywać artykuły z internetu i jednym kliknięciem zamieniać je w cotygodniowe podsumowania.

Pobieraj treści ze Slacka, Instagrama, Twittera, swojej witryny, lub za pomocą rozszerzenia do przeglądarki Chrome. Goodbits pomaga w przechowywaniu zapisanych treści w jednym miejscu, dzięki czemu cały proces wysyłki newslettera staje się przyjemny.

Nie masz doświadczenia w kodowaniu lub projektowaniu?

To żaden problem, ponieważ możesz po prostu przeciągać i upuszczać linki lub zapisane treści do newslettera. Dzięki temu możesz skupić się na publikowaniu i redagowaniu, zamiast na kwestiach technicznych. Goodbits zapewnia pełną kontrolę nad newsletterem i umożliwia personalizację za pomocą kreatywnych szablonów.

Platforma oferuje również wbudowane analizy, które pozwalają sprawdzić, czy Twoje newslettery trafiają do odpowiednich odbiorców. Możesz tworzyć kampanie bezpośrednio w Goodbits, lub za pośrednictwem ActiveCampaign, lub wysyłać newslettery za pomocą MailChimp. Możesz również eksportować pliki w formacie HTML i wysyłać je za pomocą HubSpot, Gmaila i innych narzędzi.

Platforma integruje się również z ConvertKit, Drip, AWeber, Marketo, Campaign Monitor i Sendy. Podstawowy plan Goodbits zaczyna się od 19 USD miesięcznie.

Duch

Nie bój się!

To nie są te duchy, które widzisz w filmach. Duch to platforma, dzięki której możesz stworzyć własny newsletter i zamienić swoich czytelników w stałe źródło dochodu.

Wykorzystaj subskrypcje i członkostwo, aby zapewnić sobie przewidywalne i stałe dochody. Dostosuj zachęty do potrzeb swoich odbiorców. Możesz podłączyć swoje konto Stripe i zacząć pobierać płatności za pośrednictwem Apple Pay lub kart kredytowych.

Co najlepsze – nie ma żadnych opłat transakcyjnych. Oznacza to, że wszystkie wygenerowane pieniądze należą tylko do Ciebie. Jesteś właścicielem wszystkiego, od klientów, treści, firmy po kod i platformę na licencji MIT typu open source. Możesz więc dostosować platformę do swoich potrzeb.

Nie musisz martwić się o bezpieczeństwo, platforma udostępnia linki e-mail JWT bez hasła do logowania. Ghost zapewnia również dogłębną analizę, która pozwala na zbadanie wydajności Twoich newsletterów.

Wskazówki, które pomogą Ci zbudować bazę odbiorców newslettera

Gdy już wybierzesz najlepszą dla siebie platformę newsletterową, następnym krokiem jest zbudowanie bazy odbiorców, co, szczerze mówiąc, wymaga czasu.

Nie martw się, oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zbudować świadomość marki swojego newslettera, a co za tym idzie, bazę odbiorców:

Publikuj wysokiej jakości treści, które chcą czytać Twoi odbiorcy

Twój newsletter powinien być jasny, konkretny i łatwy w odbiorze. Możesz zacząć od kilku artykułów na wydanie, ale wszystkie muszą być wysokiej jakości. Największym wyzwaniem jest napisanie dobrego newslettera. W tym celu spróbuj:

  • Wybrać interesujący temat, który będzie stanowił pierwsze wrażenie dla czytelnika po otwarciu Twojego newslettera.
  • Dostosować ton i skupić się na personalizacji, pisząc w pierwszej i drugiej osobie, czyli używając słów „Ja” i „Ty”. Pomoże Ci to nawiązać osobistą relację z subskrybentami i poczuć się jakbyście rozmawiali jeden na jeden.
  • Wykorzystać storytelling, aby podkreślić fakty. Opowiadaj ludzkie historie, prezentuj osiągnięcia i przykłady z życia, aby zwiększyć skuteczność i atrakcyjność swoich newsletterów.
  • Umieścić spis treści, aby zaprezentować artykuły w czytelny sposób. Dodaj linki, np. „Czytaj więcej”, dzięki którym zainteresowani odbiorcy mogą przejść do pełnej treści.
  • Używać jasnych wezwań do działania (CTA).
  • Uwzględnić styl i elementy wizualne swojej marki, aby odbiorcy zawsze mogli skojarzyć newsletter z Twoją marką i odróżnić go od innych.

Konsekwentna publikacja

Konsekwencja jest kluczowa, niezależnie od tego, czy wysyłasz newslettery, publikujesz posty na blogu, czy w mediach społecznościowych. Na początku, ustal i zobowiąż się do trzymania się harmonogramu publikacji. Nie rezygnuj z niego.

Jeżeli zależy Ci na tym, aby Twoi odbiorcy traktowali Cię poważnie, musisz konsekwentnie trzymać się harmonogramu, ponieważ budowanie marki zajmuje miesiące, a nawet lata.

Możesz zacząć od jednego newslettera tygodniowo i trzymać się tego; to właśnie polecam.

Mieszaj treści darmowe z płatnymi

Głównym źródłem dochodu z newslettera są płatne subskrypcje. W tym celu możesz udostępniać darmowe treści za pośrednictwem bezpłatnych newsletterów. Wykorzystaj je do budowania autorytetu i pozycji lidera w swojej branży. Z czasem ludzie zaczną Cię rozpoznawać i być może dołączą do grona płatnych subskrybentów.

Kilka przykładów znanych i odnoszących sukcesy newsletterów

Potrzebujesz dodatkowej motywacji, aby zacząć tworzyć swój własny newsletter?

Oto kilka przykładów udanych newsletterów, których treści są czytane przez tysiące ludzi na całym świecie:

  • Sinocism autorstwa Billa Bishopa. Traktuje o stosunkach politycznych, społecznych i biznesowych Stanów Zjednoczonych i Chin. Ma ponad 50 000 subskrybentów, a płatna subskrypcja kosztuje 15 USD miesięcznie.
  • Off the Chain autorstwa Anthony’ego Pompliano. Jest poświęcony analizie rynku kryptowalut dla inwestorów i kosztuje 10 USD miesięcznie.
  • Daily Line autorstwa Mike’a Fourchera. Koncentruje się na raportowaniu dla profesjonalistów z branży politycznej.
  • Stratechery autorstwa Bena Thompsona. Traktuje o nowinkach technologicznych i kosztuje 10 USD miesięcznie.
  • Hot Pod jest przeznaczony dla osób zainteresowanych branżą podcastów i kosztuje 7 USD miesięcznie.

Podsumowanie

Jak widzisz, prowadzenie newslettera może być dochodowe i przynieść popularność wydawcom i niezależnym twórcom, którzy chcą budować swoją markę.

Jeżeli spodobał Ci się ten pomysł, na co czekasz?

Skorzystaj z oferty jednej z platform newsletterowych wymienionych w tym artykule i zacznij swój rozwój już dziś!


newsblog.pl