Wykorzystując specjalistyczne narzędzie CRM dla branży budowlanej, zyskujesz możliwość zarządzania wszystkimi aspektami Twojej działalności w ramach jednej, zintegrowanej aplikacji.
W ostatniej dekadzie obserwujemy dynamiczny rozwój sektora oprogramowania CRM. Choć trudno w to uwierzyć, istnieją również dedykowane rozwiązania CRM dla firm budowlanych.
Te wyspecjalizowane narzędzia oferują zaawansowane funkcje, które znacząco ułatwiają pracę przedsiębiorstwom budowlanym. W tym artykule przyjrzymy się bliżej najlepszym systemom CRM dla budownictwa i podpowiemy, jak wybrać odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.
Czym jest narzędzie CRM?
CRM to akronim od Customer Relationship Management, czyli zarządzanie relacjami z klientami. Narzędzie CRM pozwala na scentralizowane zarządzanie potrzebami klientów, zarówno obecnych, jak i potencjalnych. Ponadto, aplikacja ta wpływa na poprawę efektywności pracy zespołu i wzrost rentowności przedsiębiorstwa.
W kontekście branży budowlanej, CRM to narzędzie wspomagające budowanie i pielęgnowanie relacji między firmami budowlanymi a ich klientami. W dzisiejszym, wysoce konkurencyjnym środowisku, pozyskiwanie nowych klientów jest sporym wyzwaniem. Aplikacje CRM pomagają w zdobywaniu nowych kontraktów i ich terminowej realizacji, przy jednoczesnym zachowaniu zysku.
Jak działa budowlane narzędzie CRM?
Funkcjonalność oprogramowania CRM dla budownictwa jest uzależniona od jego konkretnych cech. Najbardziej powszechną cechą wszystkich tego typu narzędzi jest centralizacja danych o klientach. Dzięki temu, że w jednym miejscu mamy wgląd w szczegóły ich wymagań i ścieżkę klienta, łatwiejsza staje się personalizacja działań sprzedażowych.
Dostępność wszystkich istotnych danych w jednym miejscu umożliwia efektywną pracę wszystkich zespołów, które lepiej rozumieją potrzeby klientów. CRM dla budownictwa dostarcza dane wszystkim działom, od marketingu po analitykę. Wspiera również firmy w obsłudze klientów detalicznych, usprawniając wszystkie płaszczyzny interakcji z nimi.
Co więcej, budowlany CRM to cyfrowa platforma do przechowywania dokumentacji, zarządzania interakcjami z klientem oraz optymalizacji projektów. Oprócz usprawniania przepływu pracy, aplikacje te oferują dane analityczne i wgląd w zachowania klientów, co pozwala na podejmowanie bardziej świadomych decyzji biznesowych.
Kluczowe funkcje oprogramowania CRM dla budownictwa
Nie każde rozwiązanie CRM dla budownictwa będzie odpowiednie dla potrzeb Twojej firmy. Wybór właściwego narzędzia ma kluczowe znaczenie dla sukcesu. Oto kilka funkcji, które każda firma powinna uwzględnić przy wyborze aplikacji:
Zarządzanie lejkiem sprzedaży
Dzięki wglądowi w lejek sprzedaży, jaki zapewnia CRM dla budownictwa, możesz z łatwością śledzić postępy potencjalnych klientów w cyklu sprzedaży. Wizualny przegląd lejka jest kluczowy, aby zidentyfikować najbardziej obiecujące projekty budowlane, na których warto się skoncentrować. Pomaga to również zoptymalizować działania sprzedażowe i efektywniej rozwiązywać pojawiające się problemy.
Zarządzanie działaniami
Jako właściciel firmy budowlanej, powinieneś wybrać CRM, który pozwala na monitorowanie działań sprzedażowych związanych z każdą transakcją. Możliwość zarządzania zadaniami, takimi jak odpowiedzi na e-maile i obsługa połączeń telefonicznych bezpośrednio z CRM, zwiększa szanse na pozyskanie nowych klientów.
Zarządzanie kontaktami
Podstawowym celem każdego systemu CRM jest zarządzanie kontaktami. Wybrane oprogramowanie powinno oferować intuicyjną bazę danych, która zawiera wszystkie niezbędne informacje o kontaktach, firmach i ich aktywnościach. Dodatkowym atutem będą funkcje pobierania danych z innych platform społecznościowych.
Łatwość użytkowania
To kolejny kluczowy aspekt, o którym należy pamiętać. Narzędzie powinno być łatwe w obsłudze, tak aby Twój zespół mógł szybko nauczyć się z niego korzystać. Wybór aplikacji z przejrzystą nawigacją i formatowaniem pomoże w efektywnym zarządzaniu lejkiem sprzedaży.
Analiza danych
Dane to fundament każdej firmy. W branży budowlanej dane zyskują szczególną wartość, ponieważ mogą wspomagać rozwój firmy poprzez podejmowanie świadomych decyzji. Dobry CRM powinien oferować funkcje analizy danych, aby uniknąć konieczności korzystania z dodatkowego oprogramowania.
Możliwości komunikacyjne
W branży budowlanej większość prac odbywa się w terenie, podczas gdy część zespołu pracuje w biurze. Sprawna i natychmiastowa komunikacja między wszystkimi członkami hybrydowego zespołu jest kluczowa. Integracja funkcji komunikacyjnych z CRM, zamiast korzystania z osobnych narzędzi, ułatwi pracę wszystkim.
Prognozowanie
Dobry system CRM powinien analizować dostępne dane, aby prognozować potencjalne wyniki transakcji i wskazywać, jakie działania należy podjąć. Funkcja ta będzie wsparciem dla zespołu sprzedaży i kadry zarządzającej.
Przejdźmy teraz do przeglądu najlepszych narzędzi CRM dla branży budowlanej.
Procore
Procore to jeden z czołowych systemów CRM dla budownictwa, oferujący bogaty zestaw funkcji, szczególnie przydatnych dla firm budowlanych. Platforma ta pozwala na jednoczesne zarządzanie wieloma projektami. Co więcej, dostęp do tego rozwiązania opartego na chmurze można uzyskać z dowolnego miejsca.
Ten elastyczny i łatwy w obsłudze CRM oferuje funkcje takie jak przyznawanie uprawnień różnym zespołom i zewnętrznym interesariuszom w dostępie do danych. Bez względu na wielkość firmy, to narzędzie może być doskonałym wyborem.
Dzięki danym generowanym w czasie rzeczywistym, dostępnym w tej aplikacji, możesz podejmować trafne decyzje i być przygotowanym na ewentualne ryzyko. Procore oferuje również wgląd w finansowanie projektu, co pozwala na efektywne zarządzanie kosztami.
Salesmate
Salesmate to kolejne narzędzie CRM dla budownictwa, bogate w przydatne funkcje. Pomaga nie tylko w zdobywaniu nowych projektów, ale także w budowaniu długotrwałych relacji z obecnymi klientami.
Ten CRM centralnie przechowuje informacje o kontaktach, w tym dane partnerów, klientów, interesariuszy, dostawców i podwykonawców. Dzięki pełnemu widokowi klienta, masz możliwość zapewnienia wyższej satysfakcji. Salesmate umożliwia również monitorowanie wszystkich działań Twojego zespołu w terenie.
Funkcja integracji z innymi narzędziami biznesowymi czyni tę aplikację doskonałym wyborem dla firm, które korzystają z różnych platform. Do kluczowych funkcji należą: planowanie spotkań, prognozowanie sprzedaży i automatyzacja ścieżki klienta.
Buildertrend
Buildertrend to jedno z czołowych rozwiązań w kategorii oprogramowania do zarządzania budową. Łącząc wszystkie zaangażowane zespoły, ten CRM podnosi efektywność projektów i przyczynia się do zwiększenia zysków firmy.
Możesz go wykorzystywać w procesach przedsprzedażowych, do wycen finansowych, zarządzania projektami i relacjami z klientami. To jedno narzędzie potrafi obsługiwać funkcje finansowe, takie jak budżetowanie, tworzenie zamówień zakupu, generowanie faktur, składanie ofert i realizację płatności online.
Ponadto, Buildertrend można zintegrować z takimi platformami jak QuickBooks, Dropbox, Facebook, Outlook, iCal, Google Calendar, Pinterest, MS Excel, Cadsoft, Xero, Twitter i innymi.
JobNimbus
Z JobNimbus mogą korzystać zarówno generalni wykonawcy, jak i firmy specjalizujące się w wąskiej dziedzinie, np. montażu okien i drzwi. Ten wyspecjalizowany CRM oferuje funkcje do obsługi różnych aspektów działalności budowlanej, takich jak zarządzanie potencjalnymi klientami, tworzenie ofert i fakturowanie.
Dodatkowo, narzędzie umożliwia obliczanie kosztów pracy i materiałów, współpracę z klientami oraz organizowanie zadań projektowych i podzadań. Archiwum zdjęć umożliwia przechowywanie obrazów w CRM, które mogą być wykorzystywane w ofertach i na innych etapach.
Ta chmurowa platforma przyspiesza proces otrzymywania płatności i umożliwia efektywne zarządzanie potencjalnymi klientami. JobNimbus oferuje również funkcje tworzenia kosztorysów i zarządzania ubezpieczeniami.
JOBPROGRESS
JOBPROGRESS to CRM, który możesz wykorzystywać na każdym etapie realizacji projektu, od zarządzania sprzedażą i finansami, po śledzenie postępów prac u klienta. Za pomocą tego narzędzia firmy mogą przesyłać propozycje i wyceny, a także otrzymywać elektroniczne podpisy i płatności od klientów.
Aplikacja mobilna jest szczególnie przydatna dla wykonawców, którzy chcą mieć dostęp do narzędzia na tabletach lub smartfonach. Integracja z mapami Google umożliwia lokalizację miejsca realizacji projektu i śledzenie pracowników.
JOB PROGRESS jest również pomocny w wycenianiu projektów na potrzeby ubezpieczeń. Jedna aplikacja wystarczy do obsługi wszystkich zadań związanych z realizacją projektu – od projektowania krajobrazu, przez dekarstwo, po instalacje HVAC i hydrauliczne.
Followup CRM
Twój zespół budowlany nie musi być ekspertem od technologii, aby korzystać z CRM. Followup CRM został zaprojektowany z myślą o osobach nietechnicznych. Osoby w każdym wieku mogą w pełni wykorzystać potencjał tego narzędzia.
W przeciwieństwie do ogólnych systemów CRM, które wymagają ręcznego wprowadzania danych do różnych sekcji, to narzędzie eliminuje powtarzalne i czasochłonne zadania. Koncentrując się na wspieraniu sukcesu i umożliwiając pomiar ważnych działań, platforma przyczynia się do wzrostu produktywności całego zespołu.
Followup CRM automatycznie przechwytuje potencjalnych klientów z wiadomości e-mail w Outlooku i wizualizuje proces sprzedaży za pomocą kolorowych wykresów. Oprócz automatyzacji działań następczych, obsługuje integrację z Outlookiem, Gmailem, Zapier, Stack, CompanyCam i innymi aplikacjami.
AccuLynx
Prowadzisz firmę dekarską i szukasz kompleksowego systemu CRM? AccuLynx jest rozwiązaniem, które może sprostać Twoim wymaganiom. Ten CRM dla dekarzy pozwala na zarządzanie wszystkimi aspektami działalności i usprawnienie procesów.
Narzędzie umożliwia śledzenie procesu sprzedaży na każdym etapie – od pierwszego kontaktu z klientem, aż do podpisania umowy. Niezależnie od tego, czy chodzi o zarządzanie projektami, pracą, zamówieniami materiałów, czy śledzenie płatności, AccuLynx pomaga w dotrzymywaniu terminów.
Przydatne są również funkcje takie jak raportowanie wyników sprzedaży, moduł prowizji, śledzenie wydatków i integracja z QuickBooks.
Podsumowanie
Solidne i funkcjonalne rozwiązanie CRM dla branży budowlanej pomaga firmom w skutecznym zarządzaniu projektami, nawet w wymagających warunkach. Wspiera również utrzymywanie dobrych relacji z dostawcami i klientami, przy jednoczesnym generowaniu zysków.
Dlatego też, zawsze analizuj swoje wymagania i potrzeby, aby wybrać najbardziej odpowiedni system CRM dla swojej firmy. Ten przewodnik pomoże Ci w znalezieniu właściwego oprogramowania, które wspomoże rozwój Twojej firmy.
Możesz również rozważyć wdrożenie oprogramowania do modelowania informacji o budynku (BIM).
newsblog.pl
Maciej – redaktor, pasjonat technologii i samozwańczy pogromca błędów w systemie Windows. Zna Linuxa lepiej niż własną lodówkę, a kawa to jego główne źródło zasilania. Pisze, testuje, naprawia – i czasem nawet wyłącza i włącza ponownie. W wolnych chwilach udaje, że odpoczywa, ale i tak kończy z laptopem na kolanach.