Co to jest oczekujący Shopify SSL i jak to naprawić?

Skonfigurowałeś więc swój sklep Shopify, ale chcesz mieć pewność, że dane, które wymieniasz z klientami, są bezpieczne przed hakerami. Co powinieneś zrobić?

Shopify to jeden z największych kreatorów handlu elektronicznego, który może pomóc Ci uruchomić sklep internetowy bez umiejętności kodowania. SSL to jedna z gwarancji, że dane wymieniane z klientami są bezpieczne.

Jednak podczas konfigurowania witryny internetowej może wystąpić błąd „Shopify SSL w toku”. W tym artykule wyjaśniono, co to jest oczekujący Shopify SSL, co go powoduje i jak to naprawić.

Certyfikat SSL i jego znaczenie

Secure Sockets Layer (SSL) to bezpieczny most szyfrujący dane przesyłane pomiędzy przeglądarką użytkownika a serwerem. Weźmy taki scenariusz: klient rejestruje się w Twojej witrynie, podaje dane osobowe i wysyła je na serwer Twojej witryny w celu przetworzenia.

Certyfikat SSL szyfruje te dane (czyniąc je nieczytelnymi) do momentu dotarcia do miejsca docelowego. To sprawia, że ​​takie dane są bezużyteczne (nieczytelne), jeśli ktoś włamie się do nich lub uzyska do nich dostęp podczas tej wymiany.

Witryna posiadająca ważny certyfikat będzie miała znak „kłódki” tuż przed adresem URL. To dobry przykład;

Znak „kłódki” widać tuż przed adresem URL.

Jeśli klikniesz ikonę kłódki, otrzymasz to;

Witryna internetowa z protokołem SSL będzie miała w adresie URL protokół HTTPS zamiast HTTP. Na przykład, jeśli masz adres http://www.example.com, adres URL zmieni się na https://www.example.com po włączeniu certyfikatu SSL.

Taka witryna internetowa będzie posiadać certyfikat SSL, czyli plik danych przechowywany na serwerach witryny. Taki certyfikat zawiera klucz publiczny witryny internetowej, tożsamość i powiązane informacje.

Wszystkie urządzenia, które zamierzają komunikować się z serwerem pochodzenia, będą odwoływać się do certyfikatu SSL w celu uzyskania klucza publicznego i sprawdzenia tożsamości serwera.

Typowy certyfikat SSL będzie miał klucz publiczny i prywatny. Po zaszyfrowaniu danych przesyłanych między przeglądarkami potrzebny jest klucz prywatny do ich odszyfrowania (odblokowania) po dotarciu do miejsca docelowego.

Jak działa certyfikat SSL?

Połączenie przeglądarki z serwerem posiadającym certyfikat SSL działa w następujący sposób;

  • Serwer lub przeglądarka próbuje połączyć się ze stroną internetową zabezpieczoną protokołem SSL
  • Serwer/przeglądarka prosi witrynę o identyfikację
  • Serwer lub przeglądarka otrzymuje kopię certyfikatu SSL ze strony internetowej
  • Serwer/przeglądarka sprawdza certyfikat i sygnalizuje witrynie, czy jest on ważny
  • Witryna internetowa wysyła cyfrowo podpisane potwierdzenie, rozpoczynając szyfrowaną sesję
  • Strona udostępnia zaszyfrowane dane przeglądarce/serwerowi

Korzyści ze stosowania protokołu SSL w witrynie internetowej

  • Prywatność danych: Certyfikat SSL zapewnia, że ​​dane wymieniane pomiędzy przeglądarką użytkownika a serwerami Twojej witryny są szyfrowane, chroniąc dane przed nieautoryzowanym dostępem.
  • Użytkownicy zaufają Twojej witrynie: większość nowoczesnych przeglądarek ostrzega użytkowników, gdy chcą połączyć się z witryną bez protokołu SSL. W związku z tym posiadanie bezpiecznego połączenia zwiększa reputację Twojej witryny wśród odwiedzających.
  • Zapewnia zgodność z przepisami dotyczącymi danych: Prywatność danych stała się ostatnio poważnym problemem. Certyfikaty SSL umożliwiają stronom internetowym przestrzeganie przepisów dotyczących przetwarzania danych, które nakładają na właścicieli witryn obowiązek ochrony danych konsumentów przed nieuprawnionym dostępem.

Jak włączyć SSL w Shopify

Shopify się skończył 1,75 miliona sprzedawców z różnych części świata. Szacuje się również, że ponad 3,76 miliona działających witryn internetowych korzysta z Shopify.

Wiele danych jest wymienianych pomiędzy sklepem Shopify a przeglądarką użytkownika/kupującego. Na szczęście Shopify zapewnia bezpłatne certyfikaty SSL podczas tworzenia sklepu internetowego. Nie możesz jednak używać certyfikatów SSL innych firm w swoim sklepie Shopify.

Shopify automatycznie wystawia certyfikaty SSL dla wszystkich zasobów hostowanych w domenie myshopify.com. Platforma wystawi również certyfikat SSL, gdy kupisz domenę niestandardową, taką jak Rosepicks.com, w Shopify.

Jeśli posiadasz niestandardową domenę z platform takich jak Namecheap lub GoDaddy, musisz połączyć ją ręcznie ze swoim sklepem Shopify i włączyć certyfikat SSL. Oto kroki, które należy wykonać;

  • Przejdź do panelu Shopify, następnie ustawień i kliknij „Domeny”, a następnie „Połącz istniejącą domenę”.

  • Wprowadź adres URL swojej domeny

  • Postępuj zgodnie z instrukcjami ustawień i połącz się z dostawcą domeny. Instrukcje dotyczące łączenia Shopify z dostawcą domeny będą się różnić w zależności od dostawcy.

Pojawienie się certyfikatu SSL w Twoim sklepie Shopify zajmie do 48 godzin.

Co powoduje problem „Shopify SSL oczekujący”.

Oczekiwanie na Shopify SSL wskazuje, że certyfikat SSL został wystawiony, ale serwery DNS nie zostały jeszcze zaktualizowane. Serwery korzystają z czasu oczekiwania na połączenie SSL, aby określić, czy wykonano właściwe kroki konfiguracji.

Oto możliwe przyczyny oczekującego błędu SSL;

  • Błąd weryfikacji domeny: Dzieje się tak najczęściej w przypadku korzystania z domeny innej firmy.
  • Problem z ustawieniami DNS: Być może ustawienia DNS nie zostały skonfigurowane zgodnie z oczekiwaniami.
  • Tymczasowa usterka w systemie Shopify: Podobnie jak w przypadku każdego innego systemu online, Shopify może mieć problem.
  • Błędna konfiguracja Twojego sklepu Shopify: Być może pominąłeś jakiś krok podczas konfiguracji.
  • Problem z samym certyfikatem SSL

Metody rozwiązywania oczekującego problemu Shopify SSL

Możesz poczuć się sfrustrowany, gdy zobaczysz komunikat „SSL w toku” w swoim sklepie Shopify. Na szczęście istnieje kilka sposobów rozwiązania tego błędu;

#1. Poczekaj 48 godzin

Mimo że Shopify wystawia certyfikat SSL w ciągu kilku sekund, globalna aktualizacja rekordów DNS może zająć do 48 godzin. Jeśli problem nie został rozwiązany, możesz wybrać następujące opcje.

#2. Napraw rekord domeny

Ten błąd występuje głównie w przypadku domen niestandardowych. Twój rekord A powinien zawsze wskazywać 23.227.38.65, adres IP Shopify. Zaloguj się do rejestratora swojej domeny i kliknij opcję „Edytuj DNS”, aby potwierdzić, czy konfiguracja jest zgodna z oczekiwaniami. Upewnij się także, że z Twoją domeną jest powiązany tylko jeden rekord A.

#3. Napraw rekordy CNAME

Powinieneś odwoływać się do nazwy domeny swojego sklepu Shopify za pomocą rekordu CNAME, a nie adresu IP. CNAME powinien wskazywać CNAME specyficzny dla Shopify (shops.myshopify.com)

#4. Zamień IPv6 na IPv4

Rekordy IPv6 (AAAA) są prawidłowymi rekordami adresu (A). Shopify nie obsługuje jednak rekordów IPv6. Posiadanie ich może powodować problemy, które można rozwiązać, dodając rekordy IPv4.

#5. Poszukaj pomocy

Możesz zwrócić się o pomoc, jeśli wypróbujesz wszystkie te podejścia, a problem będzie nadal występował. Możesz zwrócić się o pomoc do Shopify, rejestratora domen lub firmy informatycznej.

Często zadawane pytania

Jakie znaczenie ma SSL w Shopify?

Głównym celem certyfikatu SSL jest szyfrowanie danych wymienianych pomiędzy przeglądarkami a serwerami serwisu, chroniąc dane użytkowników przed hakerami i osobami trzecimi. Certyfikat SSL daje również pewność użytkownikom, że ich dane są chronione.

Co oczekuje na Shopify SSL?

Jest to sytuacja, w której wydano certyfikat SSL, ale ustawienia DNS nie zostały jeszcze zaktualizowane. Certyfikat SSL można wystawić w ciągu kilku sekund, jednak aktualizacja rekordów może zająć do 48 godzin.

Co powoduje błąd oczekiwania na SSL?

Problemy takie jak błąd weryfikacji domeny, błąd błędnej konfiguracji lub problem z samym certyfikatem SSL mogą powodować ten błąd. Czasami błąd ten znika sam w ciągu 48 godzin.

Jak rozwiązać problem oczekującego błędu protokołu SSL?

Istnieje kilka podejść. Pierwsze podejście polega na odczekaniu 48 godzin na propagację właściwości DNS. Jeśli to nie rozwiąże problemu, możesz sprawdzić rekordy A, CNAME lub skontaktować się z pomocą techniczną, aby rozwiązać ten problem.

Czy Shopify pobiera opłaty za certyfikaty SSL?

Nie. Wszystkie certyfikaty SSL wydawane w Shopify są bezpłatne.

Czy możesz używać protokołu SSL innej firmy w Shopify?

Nie. Shopify nie zezwala na korzystanie z usług stron trzecich i możesz korzystać wyłącznie z tego, co jest dostępne na platformie.

Czy w Shopify możesz używać domen innych firm?

Tak. Przejdź do karty „Ustawienia” na pulpicie nawigacyjnym Shopify i kliknij „Połącz”. Możesz połączyć domeny z platform takich jak Namecheap lub GoDaddy ze swoim sklepem Shopify. Platforma umożliwia także przeniesienie nazwy domeny do Shopify.

Czy musisz przenieść nazwy domen do Shopify, aby zacząć z nich korzystać?

Nie. Możesz podłączyć swoją domenę do Shopify zamiast ją przenosić. Takie podejście ułatwia zarządzanie domenami poza Shopify. Odejście od Shopify będzie również łatwe, jeśli chcesz zerwać więzi z Shopify. Musisz jednak udowodnić własność domeny, którą chcesz połączyć z Shopify.

Czy możesz uruchomić witrynę Shopify bez protokołu SSL?

Tak. Nie jest to jednak wskazane, ponieważ niektóre nowoczesne przeglądarki blokują użytkownikom dostęp do stron bez certyfikatu SSL. Wystarczy aktywować certyfikat SSL na swojej stronie Shopify, aby pokazać odwiedzającym Twój sklep, że cieszysz się dobrą opinią i dbasz o bezpieczeństwo ich danych.

Wniosek

Certyfikat SSL w Twoim sklepie Shopify gwarantuje użytkownikom, że ich dane są wymieniane za pośrednictwem bezpiecznego połączenia. Nie musisz się już martwić, gdy napotkasz błąd „SSL w toku” w swoim sklepie, ponieważ znasz przyczyny i sposoby jego naprawienia. Możesz poczekać 48 godzin, aby sprawdzić, czy problem sam zniknie, czy też potrzebne będzie inne podejście.

Możesz także zapoznać się z naszym artykułem na temat włączania protokołu SSL w WordPress.