Jak pisać User Stories w Jira

Tworzenie aplikacji/oprogramowania internetowego to coś więcej niż tylko kodowanie i uruchamianie aplikacji.

Obejmuje to różne kroki, takie jak zrozumienie potrzeby, projektowanie, testowanie, udoskonalanie i ostateczna wersja aplikacji.

Niektóre z aplikacji internetowych, które widzieliśmy, były w jakiś sposób skomplikowane do zrozumienia podczas procesu tworzenia. Na szczęście, gdy wizualizowane są złożone procesy, idee lub koncepcje, łatwo je przyswoić.

Historie użytkowników są niezbędnym składnikiem procesu tworzenia oprogramowania, ponieważ pomagają wizualnie opisać jego funkcje i nadać priorytet elementom lub historiom, które wymagają opracowania. Czytaj dalej, aby zrozumieć, jak tworzyć User Stories w Jira.

Co to jest historia użytkownika

Historię użytkownika można opisać jako ogólne wyjaśnienie funkcji aplikacji/oprogramowania internetowego napisane z perspektywy użytkownika końcowego. Warto zauważyć, że User Stories nie są wymaganiami oprogramowania. Jednak takie historie są nieformalne i są pisane w celu zilustrowania, w jaki sposób taka funkcja zapewni wartość dla użytkowników końcowych.

Podstawowa struktura User Story

Historie użytkowników to listy „do zrobienia”, które pomagają określić kroki, które należy wykonać podczas pracy nad projektem. Historia użytkownika ma uchwycić „kto”, „co” i „dlaczego” wymagania dotyczące produktu. Takie historie są krótkie, gdzie każdy element zawiera 10-15 słów. Te kroki pomogą upewnić się, że produkt i proces spełniają pożądane wymagania.

Według Rona Jeffriesa każda historia użytkownika powinna zawierać 3C, oznaczające „kartkę, rozmowę i potwierdzenie”. Opiszmy teraz zasady 3C, których należy przestrzegać podczas pisania User Stories w Jira.

Karta

Historie użytkowników były pierwotnie zapisywane na fizycznych kartach lub karteczkach samoprzylepnych. Mamy teraz nowoczesne karty, które możemy łatwo dostosować podczas pisania User Stories w Jira. Jednak karta będzie zawierała tylko niektóre informacje na temat wymogu. Karta będzie zawierała wystarczającą ilość informacji, aby pomóc Ci zrozumieć potrzebę.

Karta może również zawierać ważne szczegóły, takie jak priorytet i koszt związany z funkcją. Właściciel produktu lub kierownik projektu przekaże kartę historii programistom, gdy wszystkie szczegóły zostaną zebrane.

Rozmowa

Po wykorzystaniu karty do sformułowania User Story następuje rozmowa między zaangażowanymi stronami. Wymóg w Historii użytkownika musi zostać omówiony i dopracowany przed przekazaniem go programistom.

Współpraca jest również wspierana poprzez rozmowy między Właścicielami Produktu, Scrum Masterami, programistami i interesariuszami. Różni interesariusze dzielą się swoimi przemyśleniami i opiniami podczas tych rozmów od fazy planowania do momentu, w którym historia użytkownika zostaje wybrana do wdrożenia. Rozmowy te mogą być ustne i czasami mają dokumenty potwierdzające.

Potwierdzenie

Rozmowy mogą trwać całymi dniami, a nawet tygodniami. Jednak może istnieć element wątpliwości, dlatego potrzebne jest potwierdzenie. Możesz dodać kilka kryteriów, które podają określoną miarę jako kryterium akceptacji. Miary te można zapisać w postaci list wypunktowanych w historii.

Potwierdzeniem są testy akceptacyjne. Takie testy powinny uchwycić podstawowe wymagania i pomóc przetestować stworzony produkt, aby określić, czy spełnia standardy. Właściciel Produktu określa kryteria akceptacji. Z drugiej strony programiści mają za zadanie wdrożyć kryteria akceptacji.

Cel napisania Historii użytkownika

  • Pomaga projektantom, właścicielom produktów i programistom myśleć z myślą o użytkownikach końcowych. Nowoczesne produkty powinny zawsze uwzględniać sposób, w jaki użytkownicy końcowi będą wchodzić w interakcje z produktem. User Story to doskonałe podejście, które podkreśla podróż użytkowników końcowych podczas projektowania i rozwijania produktu.
  • Ma prosty i elastyczny format. User Stories w Jira nie muszą być skomplikowane. Prosty format zapewnia uchwycenie wszystkich szczegółów przy użyciu jak najmniejszej liczby słów. Potrzeby również zmieniają się wraz z rozwojem systemu/aplikacji i dlatego historia użytkownika jest elastyczna, aby dostosować się do takich zmian.
  • Zespół mówi tym samym językiem. Typowy zespół programistów może mieć właściciela produktu, projektantów i programistów. Historia użytkownika to dobre narzędzie, które zapewnia, że ​​wszyscy w zespole rozumieją potrzebę i cele końcowe.
  • Historie użytkowników umożliwiają współpracę. Historie użytkowników określają cele końcowe. Zespół może dzięki temu współpracować i decydować, jak najlepiej służyć użytkownikowi końcowemu i osiągnąć wyznaczone cele.

Najlepsze praktyki, których należy przestrzegać podczas pisania User Stories

# 1. Użytkownik powinien być jasno zdefiniowany

Prace należy wykonywać tylko wtedy, gdy użytkownik zostanie zidentyfikowany. Użytkownik żądający tej funkcji może być użytkownikiem zewnętrznym, klientem lub menedżerem produktu. Użytkownik może czasami zostać członkiem rozwoju po zauważeniu funkcji, nad którą należy popracować.

Użytkownik jest prezentowany jako:

„Jak [Username]……”

Na przykład „Jako najemca…….” lub „Jako właściciel…”

#2. Historie użytkowników muszą odzwierciedlać potrzebę

Niektóre z pytań, które należy zadać, to: czy Użytkownik chce udostępnić zdjęcie produktów swoim znajomym lub chce zobaczyć historię wszystkich przedmiotów, które kupił w przeszłości? Takie pytania pomogą zespołowi produktowemu zrozumieć, co mają stworzyć.

Częstym błędem pojawiającym się na tym etapie jest przedstawienie rozwiązania. Jednak historia użytkownika nie powinna zawierać rozwiązania. Jako programista produktu powinieneś współpracować z użytkownikami podczas pisania User Stories w Jira, aby uchwycić ich wymagania, ale unikać wyciągania pochopnych wniosków.

Potrzeba jest reprezentowana jako: „Jako [USER NAME]: Mogę [ACHIEVE SOMETHING]….”

Na przykład: „Jako właściciel: widzę zestawienie miesięcznego poboru czynszu….”

#3. Powinno być oświadczenie kwalifikujące

Możesz po prostu przedstawić oświadczenie kwalifikujące z frazą, taką jak „tak, że”. Funkcja nie jest po prostu dodawana do aplikacji, ale ta funkcja powinna stanowić wartość dodaną.

Możesz przedstawić oświadczenie kwalifikujące jako;

„Jak [USERNAME] mogę [ACHIEVE SOMETHING]aby [VALUE STATEMENT]…”

Na przykład;

„Jako właściciel: widzę zestawienie miesięcznego poboru czynszu, dzięki czemu mogę zaplanować wydatki”.

Oświadczenie kwalifikujące uzasadnia, dlaczego zespół ds. produktu powinien pracować nad proponowaną funkcją.

#4. Historia użytkownika powinna być niezależna

Każda stworzona User Story powinna reprezentować niezależny i odrębny zestaw wartości biznesowych. W związku z tym, gdy programiści wdrażają Historię użytkownika, powinna istnieć wartość przyrostowa.

#5. Spraw, aby historia użytkownika była negocjowana

Cel końcowy Historii użytkownika można jasno opisać. Jednak proces osiągania wyznaczonych celów powinien podlegać negocjacjom. Historia użytkownika powinna umożliwiać właścicielowi produktu i zespołowi programistycznemu negocjowanie, aby zapobiec nierealistycznym ograniczeniom funkcjonalności lub funkcji.

#6. Powinien być prosty i mały

Powinieneś sprawić, by Twoje User Stories w Jira były małe, jeśli chcesz osiągnąć cele w ramach danego cyklu sprintu. Jeśli masz historię, która jest zbyt złożona, oznacza to, że musisz ją dalej rozbić.

Krok po kroku proces tworzenia historii użytkownika w Jira

Jira to jedno z najlepszych narzędzi do zarządzania projektami we współczesnym świecie. Jira była pierwotnie używana do śledzenia błędów i problemów, ale teraz przekształciła się w wszechstronne, zwinne narzędzie do tworzenia oprogramowania dla zespołów programistycznych.

Zgrabna funkcjonalność tej aplikacji i łatwość integracji z różnymi aplikacjami to powody, dla których warto pisać User Stories w Jira. Wykonaj poniższe kroki, aby stworzyć swoją pierwszą Historię użytkownika

# 1. Zaloguj się/utwórz swoje konto Jira

Jeśli masz już konto w Jira, zaloguj się i przejdź do kroku 2. Jeśli jednak nie masz konta w Jira, możesz bezpłatnie utworzyć konto w Jira. Wypełnij dane i postępuj zgodnie z samouczkami, aby skonfigurować swój pierwszy projekt. Gdy konto jest gotowe, możesz teraz przejść do kroku 2.

#2. Utwórz problem

Problemy służą do śledzenia poszczególnych elementów pracy, które należy wykonać. Kliknij ikonę „Utwórz” na górnym pasku nawigacyjnym pulpitu nawigacyjnego Jira.

#3. Podaj swoją historię użytkownika

Opisz swój problem w sekcji opisu. W tym przykładzie nasz opis brzmi: „Jako użytkownik chciałbym udostępniać ważne oferty, aby moi przyjaciele/rodzina mogli z nich skorzystać”.

#4. Dołącz powiązane pliki

Niektóre zadania mogą wymagać plików. Jednak nasza User Story nie ma obrazu, więc pominiemy ten krok.

#5. Dodaj opis

W tej sekcji opisano szczegółowo tę funkcję. W naszym przypadku możemy opisać platformy mediów społecznościowych, na których można udostępniać produkty.

#6. Przypisz zadanie

Zadanie jest automatycznie przydzielane twórcy Historii. Możesz jednak przypisać problem innej osobie, jeśli pracujesz jako zespół.

#7. Ustaw priorytet zadań

Pisząc User Stories w Jira, możesz ustawić priorytet jako Najwyższy, Wysoki, Niski lub Najniższy. Wybraliśmy „Wysoki” dla naszej funkcji udostępniania w mediach społecznościowych.

#8. Opublikuj historię użytkownika

Ponieważ tworzysz Historię użytkownika po raz pierwszy, nie będziesz mieć wielu funkcji. Możesz nacisnąć przycisk „Utwórz”, a Twoja historia użytkownika będzie gotowa do przeglądania.

Podsumowanie

Pisanie User Stories w Jira nie musi być trudne, jeśli wykonasz powyższe kroki. Jira oferuje również przewodniki i samouczki, do których zawsze możesz się odnieść, gdy utkniesz.

Być może zainteresuje Cię również ten Przewodnik po metodologii Agile.