01/18/2022

Jak tworzyć formularze PDF z obliczeniami w programie Adobe Acrobat

Udostępnij teraz w social media:

Oprócz tworzenia czystych dokumentów do druku, pliki utworzone za pomocą programu Adobe Acrobat Pro mogą zawierać formuły, które automatycznie obliczają wprowadzone dane. Oto jak wykonać proste obliczenia w pliku PDF.

Korzystanie z pliku PDF z obliczeniami

Jeśli chodzi o oprogramowanie, które może tworzyć pliki z formułami i automatycznymi obliczeniami, prawdopodobnie masz na myśli program do obsługi arkuszy kalkulacyjnych, taki jak Microsoft Excel lub Arkusze Google. Jednak natura i formatowanie arkuszy kalkulacyjnych sprawia, że ​​są one nieporęczne i niepraktyczne w użyciu jako formy, którą rozprowadzasz wśród ludzi.

Na szczęście Adobe Acrobat, najlepszy pakiet do tworzenia plików PDF, ma kilka narzędzi, które umożliwiają tworzenie pól z automatycznymi obliczeniami.

Istnieje wiele potencjalnych przypadków użycia dla pliku PDF z obliczonym formularzem, na przykład:

Formularze zamówień: Jeśli przekazujesz klientowi formularz wypełniony możliwymi produktami i ich cenami, możesz utworzyć pole, które szybko wyświetli ostateczną cenę zamówienia, bez konieczności wyciągania kalkulatora.
Testy i egzaminy: możesz utworzyć quiz lub test, który automatycznie wyświetli wynik, gdy skończysz odpowiadać.
Faktury: jeśli tworzysz fakturę drukowaną, możesz ustawić wyświetlanie ostatecznej kwoty, którą obciążasz automatycznie.

Sprawdź -   Jak zatrzymać system Windows 10 przed automatycznym opróżnianiem kosza

Oprócz powyższego, formularze PDF mogą być przydatne do przeprowadzania oceny ryzyka, tworzenia formularzy członkowskich, a nawet wykonywania prostego testu osobowości offline.

Tworzenie prostych pól obliczeniowych

Aby rozpocząć, przejdź do programu Acrobat i utwórz formularz. Kliknij „Narzędzia” w prawym górnym rogu ekranu, przewiń w dół i wybierz „Przygotuj formularz”. Stąd możesz rozpocząć nowy formularz od zera lub oprzeć go na istniejącym pliku PDF lub dokumencie, który już masz. Importowanie pliku umożliwia automatyczne wypełnienie pól polami do wypełnienia. Nie ma znaczenia, czy to zrobisz, czy nie, ponieważ zawsze możesz edytować i tworzyć te pola później.

Aby lepiej zrozumieć, jak utworzyć formularz obliczeniowy, zacznijmy od przykładu. Powyżej znajduje się prosty formularz zamówienia z siedmioma polami: Ilość 1 do Ilość 5, gdzie każde pole odpowiada różnym ilościom artykułów; Całkowita ilość; i cena całkowita. Chcemy, aby pięć ilości było polami do wypełnienia, które użytkownicy mogą wprowadzić samodzielnie, podczas gdy pola Całkowita ilość i Całkowita cena są obliczane automatycznie.

Właściwości pola tekstowego programu Acrobat

Aby upewnić się, że pole można wypełnić, kliknij je dwukrotnie lub kliknij prawym przyciskiem myszy i przejdź do Właściwości pola tekstowego i pozostaw pole Tylko do odczytu niezaznaczone.

Ponieważ wszystkie nasze pola ilości można wypełnić, musimy utworzyć obliczenia dla naszego pola Całkowita ilość. Wybierz pole, a następnie przejdź do Właściwości pola tekstowego> Oblicz. Z tego miejsca możemy zrobić jedną z dwóch rzeczy: możesz wybrać drugą opcję, aby wybrać jedno z gotowych obliczeń, takich jak suma, iloczyn lub średnia; lub możesz wybrać trzecią opcję, aby utworzyć uproszczoną formułę notacji pól. W tym przykładzie użyjemy gotowych obliczeń i wybierzemy „suma”.

Sprawdź -   Zestawy słuchawkowe Bluetooth nie wyświetlają się w urządzeniach do odtwarzania: oto jak to naprawić

Automatyczne formuły programu Acrobat

Kliknij Wybierz, a zostaniesz przeniesiony do menu, w którym możesz wybrać wszystkie pola, które chcesz zsumować. Zaznacz wszystkie pola, które chcesz dołączyć, a następnie kliknij OK. Zauważysz, że wartość twojego pola zmieniła się na 0.

Wybór pól programu Acrobat

Korzystanie z notacji uproszczonej

Następnie chcemy utworzyć obliczenia dla naszego pola Cena całkowita. W przeciwieństwie do całkowitej ilości nie możemy po prostu podsumować zestawu pól. Musimy stworzyć serię równań.

Aby to zrobić, możemy użyć formatu notacji uproszczonej. Wybierz pole Cena całkowita, przejdź do Właściwości pola tekstowego> Oblicz i wybierz trzecią opcję. Będziesz mógł wprowadzić formułę do pola tekstowego, klikając przycisk Edytuj.

Prosta notacja Acrobat

W przypadku prostych obliczeń arytmetycznych to pole formuły działa bardzo podobnie do pola formuły programu Excel. Po prostu wpisz nazwy pól pól ilości, a będziesz mógł dodawać, odejmować, mnożyć lub dzielić je innymi liczbami. Możesz również umieścić obliczenia w nawiasach, aby je posegmentować. Dla porównania, oto modyfikatory do podstawowych obliczeń arytmetycznych:

Sprawdź -   Jak pobierać filmy IGTV?

Dodaj: +
Odejmować: –
Pomnóż: *
Podziel: /

W tym konkretnym przykładzie chcemy pomnożyć każdą ilość z odpowiednią ceną. Biorąc pod uwagę podane ceny, otrzymamy następujący prosty wzór:

(Qty1*5)+(Qty2*7)+(Qty3*7)+(Qty4*12)+(Qty5*20)

Wprowadzenie powyższego wzoru pomnoży każdą ilość przez jej cenę i wygeneruje ostateczną cenę.

Prosta notacja wypełniona programem Acrobat

Gdybyśmy na przykład chcieli zamówić 3 dyski USB, 2 kable Apple Lightning i 1 bank baterii 10000 mAh, otrzymalibyśmy następujący wynik:

Cena całkowita programu Acrobat

Wypełnianie, zapisywanie i złożone obliczenia

Przed zapisaniem pliku ustaw pola, których nie chcesz edytować, na Tylko do odczytu we właściwościach pola tekstowego. Nikt, kto otworzy formularz PDF, nie będzie mógł edytować tych pól.

Zapisz dokument jako standardowy plik PDF. Powinien to być formularz do wypełnienia w dowolnym oprogramowaniu do przeglądania dokumentów, w tym w przeglądarkach internetowych. Po wypełnieniu można go zapisać lub wydrukować, tak jak każdy inny plik PDF.

Ponieważ system obliczeń w plikach PDF jest oparty na Javascript, możesz z nim zrobić wiele zaawansowanych rzeczy. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przejdź do Witryna Adobe aby przeczytać o wszystkich różnych modyfikatorach, których możesz użyć, a także o tworzeniu niestandardowych skryptów obliczeniowych, które pozwalają na formatowanie warunkowe i formuły, które pozwalają modyfikować tekst.

x