Jak ustawić domyślny folder Findera na komputerze Mac

Photo of author

By maciekx

Finder to Twoje okno do systemu plików Mac. Za każdym razem, gdy otwierasz Findera, domyślnie znajduje się on w folderze Ostatnie. Jeśli jednak zwykle zapisujesz swoją pracę w innym folderze, możesz chcieć zmienić domyślne zachowanie tej aplikacji.

Jak zmienić domyślny folder w Finderze

Aby to zrobić, otwórz aplikację Finder, klikając ikonę w Docku, która wygląda jak twarz. Na pasku menu kliknij opcję „Finder”, a następnie wybierz „Preferencje”. Alternatywnie możesz użyć skrótu klawiaturowego „Command + ,” (klawisz Command i przecinek), aby szybko otworzyć okno Preferencje.

W oknie Preferencje wybierz kartę „Ogólne”, a następnie znajdź opcję „Nowe okno programu Finder”. Kliknij menu rozwijane poniżej tej opcji.

Możesz teraz wybierać z listy wstępnie zdefiniowanych folderów, takich jak iCloud Drive, Desktop i Documents. Jeśli chcesz wybrać inny folder, kliknij opcję „Inne” i wybierz dowolny folder z katalogu plików, na przykład folder Pobrane.

Przejrzyj katalog plików, wybierz folder, który chcesz ustawić jako domyślny, a następnie kliknij przycisk „Wybierz”.

Po dokonaniu wyboru zostaniesz przeniesiony z powrotem do menu Preferencje, gdzie Twój wybór stanie się nowym domyślnym folderem dla aplikacji Finder. Gdy następnym razem otworzysz Finder, automatycznie otworzy się wybrany folder.

Teraz, gdy poprawiłeś swoje wrażenia z otwierania Findera, sprawdź inne sposoby, aby uczynić go bardziej funkcjonalnym na macOS.


newsblog.pl