Czy masz odpowiednie narzędzie do zarządzania projektami? Zarządzanie dużymi projektami wymaga wiele wysiłku, aby informacje były zawsze aktualne i wszyscy byli na tej samej stronie. Jeśli chcesz wydajnie zarządzać i nadzorować swój projekt, Airtable to świetna platforma do rozważenia.
Airtable to niezwykle bogata w funkcje i przyjazna dla użytkownika platforma, która łączy złożoność narzędzi do zarządzania projektami z prostotą arkuszy kalkulacyjnych. Oto jak możesz zacząć używać Airtable do efektywnego zarządzania projektami.
Spis treści:
Krok 1: Konfigurowanie bazy
W Airtable możesz mieć osobne obszary robocze dla różnych projektów i wiele baz danych w każdym obszarze roboczym. Bazy danych w Airtable nazywane są Bazami. Bazy w obszarze roboczym mogą być również powiązane ze sobą, aby uprościć dane w każdej bazie.
Oto jak skonfigurować bazę Airtable:
Jeśli używasz Airtable po raz pierwszy, narzędzie zapewnia doskonały przewodnik, który pomoże Ci skonfigurować pierwszą bazę.
Krok 2: Tworzenie i dostosowywanie widoków
Airtable naprawdę zrewolucjonizował łatwość przeglądania danych. Konfiguracje przeglądania, takie jak siatka, kalendarz, galeria, formularz, Kanban itp., oferują unikalne sposoby interakcji z danymi. Airtable umożliwia utworzenie do 1000 widoków na stół.
Oto jak skonfigurować widok Airtable:
Krok 3: Dodawanie współpracowników i zarządzanie nimi
Na Airtable możesz dodawać członków zespołu/współpracowników do całego obszaru roboczego, jak również do poszczególnych baz. Pomaga to zapewnić, że wszyscy pracujący nad projektem znajdują się na tej samej stronie, z przejrzystym przeglądem wspólnych informacji, zadań, harmonogramów itp.
Oto jak dodać współpracowników do obszaru roboczego Airtable:
Oto jak dodać współpracowników do bazy Airtable:
Po dołączeniu współpracowników możesz ponownie kliknąć Udostępnij, aby wyświetlić listę współpracowników, a także edytować uprawnienia dostępu.
W ramach bazy możesz użyć pola typu „Użytkownik”, aby dodać swoich współpracowników do poszczególnych rekordów. Ma to również funkcję powiadomień, która powiadamia współpracownika za pomocą wiadomości e-mail za każdym razem, gdy zostanie on przypisany do rekordu.
Inne przydatne funkcje Airtable
Wymienione powyżej kroki powinny wystarczyć, aby rozpocząć zarządzanie projektami i współpracę za pomocą Airtable. Jeśli chcesz ulepszyć swoją grę Airtable, możesz również sprawdzić następujące funkcje, które z pewnością poprawią Twoje doświadczenie w zarządzaniu projektami:
1. Interfejsy
Dzięki Projektantowi interfejsów Airtable możesz stworzyć spersonalizowane środowisko dla siebie i członków swojego zespołu. Narzędzie pozwala na elastyczność wizualizacji i edytowania rekordów w niestandardowy sposób bez uszczerbku dla integralności widoków bazowych.
Możesz go używać do tworzenia unikalnych pulpitów nawigacyjnych projektów, które pokazują dokładnie to, co chcesz zobaczyć, w sposób, w jaki chcesz to zobaczyć.
2. Automaty
Airtable Automations pomaga w automatyzacji powtarzalnych zadań, takich jak wysyłanie wiadomości e-mail, aktualizowanie rekordów itp. Dzięki tej funkcji możesz również zintegrować swoją bazę z zewnętrznymi aplikacjami, takimi jak Outlook i Arkusze Google, aby automatycznie wykonywać określone zadania.
3. Bazy połączone
Airtable ma również funkcję tworzenia połączonych baz, tj. baz, które współpracują ze sobą, łącząc podobne pola w tabelach. Pomaga to zapewnić, że dane są zawsze aktualizowane w różnych tabelach, zwiększając w ten sposób przejrzystość i przejrzystość.
4. Udostępnianie tylko do odczytu
Funkcja udostępniania Airtable tylko do odczytu umożliwia udostępnianie danych z wybranych widoków użytkownikom zewnętrznym. Ci użytkownicy nie muszą być dodawani jako współpracownicy do Twojej bazy i będą mogli wyświetlać rekordy tylko w oparciu o sposób, w jaki skonfigurowałeś udostępniony widok.
5. Formuła funkcji
Podobnie jak oprogramowanie arkuszy kalkulacyjnych, takie jak Microsoft Excel i Arkusze Google, Airtable ma również możliwość generowania obliczonych danych. Możesz utworzyć pole typu „Formuła” i skonfigurować żądaną formułę oraz reguły formatowania, aby wykonać wszystko, od prostej arytmetyki po złożoną analizę danych.
Zwiększ poziom zarządzania projektami dzięki Airtable
W szybko zmieniających się środowiskach kluczowe znaczenie ma przejrzystość projektu w dowolnym momencie. Właśnie dlatego potrzebujesz odpowiedniego narzędzia, aby uprościć sprawy dla wszystkich zaangażowanych osób, a Airtable zdecydowanie pasuje do rachunku.
Przyjazny dla użytkownika, kolorowy interfejs Airtable ułatwia skonfigurowanie bazy danych projektu w ciągu kilku minut. Platformy takie jak Airtable są niezbędne do stworzenia produktywnego, opartego na współpracy i wydajnego obszaru roboczego.