Firefox ma funkcję synchronizacji danych podobną do funkcji synchronizacji Chrome. W przeciwieństwie do funkcji synchronizacji Chrome Firefox wymaga utworzenia specjalnego konta. Nie możesz po prostu użyć konta Gmail ani żadnego innego konta do synchronizacji danych Firefoksa na różnych urządzeniach. Niewiele osób korzysta z synchronizacji Firefoksa, więc wydaje się rozsądne, że Mozilla zareklamuje tę funkcję i wiele innych usług. Właśnie to robi na stronie nowej karty, pokazując „Wiadomości z Firefoksa”. Oto jak możesz je wyłączyć.
Spis treści:
Wyłącz wiadomości z przeglądarki Firefox
Otwórz Firefoksa, a zobaczysz komunikat na dole strony nowej karty. Każda nowa karta będzie miała komunikat, chociaż może być inny na każdej karcie.
Aby się go pozbyć, kliknij przycisk więcej opcji w prawym górnym rogu i wybierz Opcje z menu. Na stronie Opcje wybierz kartę „Strona główna” w kolumnie po lewej stronie. Przewiń w dół do sekcji „Fragmenty” i odznacz opcję „Aktualizacje z Mozilli i Firefox”. To wszystko, co musisz zrobić.
Po otwarciu strony nowej karty wiadomość zniknie z dołu.
To nie pierwszy raz, gdy Firefox próbował użyć strony nowej karty do reklamowania usługi. Jedyną różnicą jest to, że tym razem reklamuje własną usługę. Zobaczysz komunikaty promujące synchronizację Firefoksa, dodatki, a może nawet jego usługę VPN.
Wcześniej Firefox wyświetlał reklamy usługi w chmurze, której nie był właścicielem. Mówiono wtedy, że reklamy były eksperymentalne, a użytkownicy byli z tego niezadowoleni, ponieważ była to reklama na stronie nowej karty. W tym czasie Firefox powiedział, że był to eksperyment, ale wygląda na to, że ten eksperyment nie został przeprowadzony. Nadal jest aktywny, ale reklamy są teraz prostymi komunikatami promującymi własne usługi Firefoksa, przez co wpadają w rodzaj szarej strefy dla reklam.
Obiektywnie nie różni się to od innych reklam, które same się reklamują. Za każdym razem, gdy odwiedzasz witrynę Microsoft za pomocą przeglądarki innej niż Edge, u góry zobaczysz baner zachęcający do korzystania z Edge. Przeglądarki wciąż rywalizują o udział w rynku. Dla wielu „wojny przeglądarek” mogły zakończyć się Chrome, ale technologia przeglądarek wciąż ewoluuje. Chrome zmienił się w pamięć RAM, a Edge jest teraz oparty na Chromium. Wiele się zmieniło i jest możliwe, że przeglądarka lepsza niż Chrome w pewnym momencie ją wypuszcza, stąd agresywna reklama.