Chociaż można uzyskać dostęp do załączników w Gmailu, przeszukując wiadomości w kliencie Google, nie jest to zbyt wygodne. Dlatego warto mieć centralne miejsce do zarządzania zapisanymi plikami i obrazami. W tym artykule przedstawimy, jak efektywnie zapisywać załączniki z Gmaila na Dysku Google.
Typowym scenariuszem, w którym można to wykorzystać, jest współpraca z firmą budowlaną, gdzie wymiana e-maili może obejmować wiele rysunków i umów. Znalezienie konkretnego pliku w takiej korespondencji może być uciążliwe. Jednak jeśli pliki zostaną zapisane na Dysku Google, unikniesz przeszukiwania setek wiadomości, by odnaleźć potrzebne dokumenty.
Gmail w przeglądarkach na komputerze
Tę metodę zastosuj, gdy korzystasz z Gmaila w przeglądarce na komputerze z systemem Windows, macOS, Linux lub Chrome OS.
Na początku otwórz Gmaila w dowolnej przeglądarce i znajdź wiadomość z załącznikiem, który chcesz zapisać. Następnie najedź kursorem na załącznik i kliknij ikonę „Zapisz na Dysku”. W tym przypadku zapisujemy obrazy przesłane w wiadomości e-mail na Dysku Google.
Jeżeli wiadomość zawiera więcej niż jeden załącznik do zapisania na Dysku Google, kliknij ikonę „Zapisz wszystko na Dysku” znajdującą się obok załączników.
Jeśli przeglądasz załącznik, który chcesz zapisać na Dysku Google, kliknij ikonę „Dodaj do Mojego dysku” w prawym górnym rogu.
Aby sprawdzić, czy załączniki zostały zapisane na Dysku Google, otwórz stronę w przeglądarce. Twoje zapisane pliki powinny być widoczne w sekcjach „Szybki dostęp” oraz „Pliki”. Zachęcamy do zapoznania się z naszym przewodnikiem po organizacji Dysku Google.
Aplikacja mobilna Gmail
Skorzystaj z tej metody, jeśli uzyskujesz dostęp do Gmaila przez aplikację Google na urządzeniach z systemem Android, iPhone lub iPad. Poniższe zrzuty ekranu pochodzą z tabletu działającego na Androidzie 9 Pie.
Na początek otwórz aplikację Gmail na swoim urządzeniu mobilnym i znajdź wiadomość z załącznikiem, który chcesz zapisać. Następnie przewiń w dół w wiadomości e-mail i dotknij ikony „Zapisz na Dysku” znajdującej się pod miniaturą załącznika.
Jeżeli chcesz zapisać więcej niż jeden załącznik, będziesz musiał powtórzyć ten krok dla każdego z nich.
W przypadku przeglądania załącznika, który chcesz zapisać na Dysku Google, dotknij ikony z trzema kropkami w prawym górnym rogu. Jeśli nie jest widoczna, dotknij ekranu, aby ją wyświetlić.
Następnie wybierz opcję „Zapisz na dysku” z dostępnego menu.
Aby uzyskać więcej informacji o Dysku Google, sprawdź nasz przydatny przewodnik dotyczący szybkiego wyszukiwania plików. Posiadamy również artykuł na temat synchronizacji komputera z Dyskiem Google.
newsblog.pl