Jak zapisywać załączniki Gmaila na Dysku Google

Chociaż możesz uzyskać dostęp do załączników Gmaila, otwierając powiązaną wiadomość głęboko w kliencie Google, nie jest to zbyt wygodne. Potrzebujesz centralnej lokalizacji, aby uzyskać dostęp do zapisanych dokumentów i obrazów. Ten przewodnik pokazuje, jak zapisywać załączniki Gmaila na Dysku Google.

Przykładowym przypadkiem użycia jest sytuacja, gdy pracujesz z firmą budowlaną, a wymiana e-maili obejmuje wiele planów pięter i umów. Znalezienie określonego pliku w tych e-mailach może być uciążliwe. Jeśli jednak zostaną zapisane na Dysku Google, nie będziesz musiał filtrować setek wiadomości, aby znaleźć potrzebne dokumenty.

Gmail w przeglądarkach na komputerze

Użyj tej metody podczas uzyskiwania dostępu do Gmaila w przeglądarce na komputerze zainstalowanej w systemie Windows, macOS, Linux lub Chrome OS.

Pierwszy, otwórz Gmaila w dowolnej przeglądarce i znajdź wiadomość e-mail zawierającą załącznik, który chcesz zapisać. Następnie umieść kursor myszy nad załącznikiem i kliknij ikonę „Zapisz na dysku”. W tym przykładzie zapisujemy przesłane e-mailem obrazy na Dysk Google.

Zapisz załączniki Gmaila na Dysku Google

Jeśli wiadomość e-mail zawiera więcej niż jeden załącznik, który chcesz zapisać na Dysku Google, kliknij ikonę „Zapisz wszystko na Dysku” znajdującą się po prawej stronie elementów.

Zapisz wszystkie załączniki na Dysku Google

Jeśli aktualnie przeglądasz załącznik i chcesz go zapisać na Dysku Google, kliknij ikonę „Dodaj do Mojego dysku” znajdującą się w prawym górnym rogu.

Dodaj do mojego dysku

Aby sprawdzić, czy załączniki znajdują się teraz na Dysku Google, otwórz witrynę w Twojej przeglądarce. Twoje zapisane pliki powinny pojawić się w kategoriach „Szybki dostęp” i „Pliki”. Przeczytaj nasz przewodnik dotyczący organizacji Dysku Google.

Zapisane załączniki na Dysku Google

Aplikacja mobilna Gmail firmy Google

Użyj tej metody, jeśli uzyskujesz dostęp do Gmaila za pośrednictwem aplikacji Google na Androida, iPhone’a lub iPada. Przedstawione poniżej zrzuty ekranu pochodzą z tabletu z systemem Android 9 Pie.

Najpierw otwórz aplikację Gmail na swoim urządzeniu mobilnym i znajdź wiadomość e-mail zawierającą załącznik, który chcesz zapisać. Następnie przewiń wiadomość e-mail w dół i dotknij ikony „Zapisz na Dysku” znajdującej się pod miniaturą załącznika.

Musisz powtórzyć ten krok dla każdego załącznika, jeśli chcesz zapisać więcej niż jeden.

Dodaj do My Drive Mobile

Jeśli obecnie przeglądasz załącznik, który chcesz zapisać na Dysku Google, dotknij ikony z trzema kropkami w prawym górnym rogu. Jeśli nie jest widoczny, dotknij ekranu, a pojawi się ikona.

Następnie wybierz opcję „Zapisz na dysku” z wyskakującego menu.

Zapisz na Dysku mobilnym

Aby uzyskać więcej informacji na temat Dysku Google, mamy przydatny przewodnik, jak szybko wyszukiwać pliki. Mamy również przewodnik wyjaśniający, jak zsynchronizować komputer stacjonarny z usługą Google.