Mikrofon iPhone’a nie działa? Oto jak to naprawić

iPhone jest prawie bezużyteczny bez działającego mikrofonu. Uszkodzony mikrofon oznacza brak FaceTime, rozmów telefonicznych i Siri. Czasami filmy nagrane na iPhonie mogą nie mieć dźwięku. Zanim jednak zapłacisz Apple za kosztowną naprawę, wypróbuj najpierw te rozwiązania.

1. Dowiedz się, który mikrofon nie działa

Zanim zaczniesz naprawiać mikrofon swojego iPhone’a, musisz wiedzieć, który mikrofon nie działa. Jeśli masz iPhone’a 5 lub nowszego, będziesz mieć trzy mikrofony: jeden na spodzie telefonu do rozmów telefonicznych, jeden z przodu telefonu do zestawu głośnomówiącego i jeden z tyłu do aparatu.

Przetestuj każdy mikrofon, nagrywając za pomocą notatek głosowych (mikrofon dolny), wykonując połączenie telefoniczne przez głośniki (mikrofon przedni) i nagrywając wideo (mikrofon tylny). Jeśli wszystkie mikrofony nie działają, najprawdopodobniej jest to problem sprzętowy. Jeśli tylko jeden mikrofon nie działa lub dźwięk jest stłumiony, przejdź do następnego kroku.

2. Mikrofon iPhone’a jest stłumiony lub wyciszony? Spróbuj wyczyścić

Brent Dirks/MakeUseOf

Jednym z najprostszych sposobów naprawy mikrofonu jest jego wyczyszczenie. Jeśli podczas mówienia jeden z mikrofonów jest stłumiony, być może trzeba go po prostu wyczyścić. Mikrofony iPhone’a są wrażliwe i niewielki kawałek kurzu lub sierści może wpłynąć na ich dźwięk.

Aby wyczyścić mikrofon, na początku unikaj dmuchania w niego. Zamiast tego zanurz wacik lub końcówkę Q w alkoholu izopropylowym. Następnie przetrzyj go wzdłuż wyciszonego mikrofonu. Jeśli możesz, spróbuj dostać się do otworu mikrofonu. Alternatywnie możesz zrobić to samo za pomocą szczoteczki do zębów.

Alkohol izopropylowy rozbija brud i szybko schnie, więc nie uszkodzi iPhone’a. Spróbuj użyć największej zawartości alkoholu izopropylowego, jaką możesz znaleźć. Przy okazji dokładnie wyczyść cały iPhone, jeśli nie jest w dobrym stanie.

3. Odłącz się od urządzeń Bluetooth

Połączenie z urządzeniem Bluetooth może oznaczać, że Twój iPhone aktywuje mikrofon zewnętrzny i nie możesz korzystać z wbudowanego.

Jest to częsty problem osób korzystających ze słuchawek Bluetooth, takich jak AirPods lub systemy inteligentnego domu. Sprawdź, czy masz połączenie z urządzeniem Bluetooth, otwierając Centrum sterowania w telefonie iPhone, a następnie wyłącz Bluetooth. Możesz też dotknąć i przytrzymać, aby wyświetlić wszystkie podłączone urządzenia.

4. Upewnij się, że aplikacje mają uprawnienia do mikrofonu

Jeśli mikrofon nie działa w określonej aplikacji, być może nie udzieliłeś tej aplikacji uprawnień do korzystania z mikrofonu.

Aby przyznać aplikacji uprawnienia, przejdź do Ustawień i wybierz aplikację, której dotyczy problem. Teraz upewnij się, że przełącznik mikrofonu jest włączony.

5. Użyj zewnętrznego mikrofonu lub słuchawek AirPods

Hamlina Rozario/MakeUseOf

Jeśli wypróbowałeś wszystkie powyższe rozwiązania, ale nic nie działa, nadal możesz używać zewnętrznego mikrofonu z iPhonem. Możesz z tego korzystać, czekając na naprawę, a nawet korzystać z mikrofonu zewnętrznego przez czas nieokreślony, jeśli nie stać Cię na naprawę.

Większość słuchawek, w tym Apple AirPods, ma wbudowane mikrofony. Ponieważ łączą się za pośrednictwem portu Lightning/USB-C lub Bluetooth w telefonie iPhone, w przypadku większości zadań nie będziesz musiał polegać na wbudowanych mikrofonach.

6. Inne poprawki ogólne

W niektórych przypadkach mikrofony Twojego iPhone’a mogą nie działać z powodu błędu oprogramowania. Na szczęście aktualizacja iPhone’a może rozwiązać różne problemy, w tym niedziałający mikrofon. Wybierz Ustawienia > Ogólne > Aktualizacja oprogramowania, aby szybko sprawdzić dostępność nowszej wersji systemu iOS.

Jeśli aktualizacja iOS nie rozwiąże problemu, możesz przywrócić ustawienia iPhone’a do wartości domyślnych. Czasami aplikacje mogą dostosowywać ustawienia, co może spowodować, że mikrofon Twojego iPhone’a przestanie działać. Aby to zrobić, wybierz Ustawienia> Ogólne> Przenieś lub zresetuj iPhone’a> Resetuj> Resetuj wszystkie ustawienia.

Jeśli żadna z metod rozwiązywania problemów nie pomogła, skontaktuj się z firmą Apple w celu naprawy lub wymiany iPhone’a. Umówienie się na wizytę w Apple Store w barze Genius jest łatwe, ale należy się liczyć z wysoką opłatą, chyba że Twój iPhone jest nadal objęty ograniczoną gwarancją Apple lub masz wykupioną gwarancję AppleCare+.