Mikrofon nie działa na komputerze Mac? Oto jak to naprawić

Apple MacBook i wiele komputerów stacjonarnych ma wbudowane mikrofony. Możesz jednak podłączyć zestawy słuchawkowe i inne mikrofony przez USB, gniazdo audio 3,5 mm lub Bluetooth. Oto, jak naprawić mikrofon, który nie działa na komputerze Mac.

Dowiedz się, którego mikrofonu używa Twój komputer Mac

Aby skutecznie rozwiązywać problemy z mikrofonem, ważne jest, aby wiedzieć, którego z nich używa Twój komputer.

Twój Mac będzie korzystał z jednego z poniższych:

Mikrofon wewnętrzny: dołączony do każdego MacBooka lub iMaca.
Zewnętrzny mikrofon USB: podłączony bezpośrednio do portu USB i samozasilający.
Zewnętrzny mikrofon 3,5 mm: podłączony do wejścia mikrofonowego komputera lub oddzielnego interfejsu audio, który może wymagać dodatkowego zasilania.
AirPods lub podobny zestaw słuchawkowy Bluetooth: bezprzewodowo połączony z komputerem Mac.

Jeśli chcesz używać wewnętrznego mikrofonu komputera Mac, możesz przejść do następnego kroku. Jeśli używasz mikrofonu USB, podłącz go bezpośrednio do komputera Mac (unikaj koncentratora).

Jeśli używasz mikrofonu przewodowego, który wymaga gniazda stereo 3,5 mm, upewnij się, że jest podłączony do odpowiedniego portu i nie wymaga dodatkowej mocy (nie będzie działać, jeśli tak jest).

Plik

Na koniec sparuj AirPods lub zestaw słuchawkowy Bluetooth w Preferencjach systemowych> Bluetooth. Jeśli nie możesz uruchomić zestawu słuchawkowego Bluetooth, odłącz go, klikając „X” obok niego na liście „Urządzenia”. Następnie spróbuj ponownie sparować.

Gdy masz pewność, że wybrany mikrofon jest podłączony i włączony, czas przyjrzeć się ustawieniom dźwięku.

Sprawdź ustawienia wejścia dźwięku

Częstą przyczyną problemów z mikrofonem jest źle skonfigurowane wejście dźwięku. Przejdź do Preferencji systemowych> Dźwięk, a następnie kliknij kartę „Wejście”. Powinieneś zobaczyć listę urządzeń, których możesz użyć jako źródła dźwięku, w tym (miejmy nadzieję) mikrofon, którego chcesz użyć.

Aby użyć urządzenia, takiego jak „Mikrofon wewnętrzny”, kliknij je. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, podczas mówienia paski obok „Poziomu wejścia” powinny się wypełniać.

Jeśli nic nie widzisz, przesuń suwak „Głośność wejściowa” i spróbuj mówić ponownie. Jeśli suwak jest zbyt nisko, komputer Mac nie wykryje żadnego dźwięku.

Plik

Jeśli chcesz używać AirPods jako mikrofonu, wybierz „AirPods” z listy. Jeśli używasz interfejsu audio, wybierz go z listy.

Możesz także zobaczyć wpisy dotyczące innych zainstalowanych aplikacji, takich jak „Soundflower” lub „Agreguj urządzenie”, ale nie chcesz teraz używać żadnej z nich.

Jeśli widzisz ruch na wskaźniku „Poziom wejściowy”, to dobry znak, ale może być konieczne dalsze rozwiązywanie problemów, aby wszystko działało poprawnie.

Sprawdź uprawnienia mikrofonu

Inną częstą przyczyną problemów z mikrofonem jest rozszerzony system uprawnień Apple. Uniemożliwia aplikacjom dostęp do mikrofonu, dopóki nie wyrazisz na to zgody. Gdy aplikacje chcą uzyskać dostęp do mikrofonu, powinno pojawić się powiadomienie z prośbą o zatwierdzenie lub odrzucenie prośby.

Jeśli odrzucisz prośbę, aplikacja nie będzie mogła uzyskać dostępu do mikrofonu komputera. Często dobrym pomysłem jest odmawianie aplikacjom dostępu do sprzętu, dopóki nie będziesz mieć pewności, że potrzebuje go do prawidłowego działania.

Przejdź do Preferencji systemowych> Bezpieczeństwo i prywatność> Prywatność i wybierz „Mikrofon” z paska bocznego. Powinna zostać wyświetlona lista aplikacji, które zażądały dostępu do mikrofonu. Każda zatwierdzona osoba będzie miała obok siebie znacznik wyboru, a ta, której odmówisz, nie.

Plik

Kliknij ikonę kłódki w lewym dolnym rogu, aby uwierzytelnić się za pomocą hasła administratora (lub Touch ID lub monitu Apple Watch). Następnie możesz zatwierdzić lub odmówić pozwolenia według własnego uznania, zaznaczając lub odznaczając pola obok aplikacji.

Usuń problematyczne aplikacje

Po wybraniu odpowiedniego źródła i przyznaniu wszelkich wymaganych uprawnień mikrofon powinien działać. Spróbuj porozmawiać z Siri, aby przetestować różne rzeczy. Jeśli konkretna aplikacja nie działa, może to być źródło problemu.

Możesz spróbować sprawdzić preferencje aplikacji, aby sprawdzić, czy istnieją oddzielne ustawienia dla urządzeń wejściowych. Aplikacje takie jak Adobe Audition i Audacity umożliwiają określenie urządzenia wejściowego innego niż to wybrane w ustawieniach „Wejście” audio w „Preferencjach systemowych”.

Preferencje oddzielnego urządzenia nagrywającego Audacity

Jeśli wszystko wydaje się w porządku, spróbuj usunąć i ponownie zainstalować aplikację. Poszukaj zaktualizowanej wersji do pobrania, na wypadek gdyby problemy były spowodowane niezgodnością. Firma Apple wprowadziła poważne zmiany w systemie uprawnień macOS w ciągu ostatnich kilku wersji, więc niektóre przestarzałe aplikacje mogą nie działać.

Jeśli nie możesz uruchomić aplikacji, być może nadszedł czas, aby zastąpić ją podobną, która działa.

Zresetuj NVRAM / PRAM

Nieulotna pamięć RAM (NVRAM) lub parametryczna pamięć RAM (PRAM) to rodzaj pamięci używanej przez komputer Mac do zapamiętywania ustawień, takich jak godzina i data oraz bieżące ustawienia głośności. Te ustawienia są zachowywane nawet po wyłączeniu komputera Mac. Czasami mogą wystąpić problemy, a zresetowanie pamięci NVRAM / PRAM może pomóc.

Ponieważ ta pamięć dotyczy w szczególności ustawień głośności i dźwięku, jest szczególnie przydatna w przypadku problemów z mikrofonem. Sposób zresetowania zależy od posiadanego komputera Mac, ale tutaj możesz dowiedzieć się, jak to zrobić na konkretnym modelu.

Spróbuj włączyć dyktowanie

To wielka karta, ale niektóre raporty twierdzą, że włączenie funkcji dyktowania w systemie macOS może pomóc w rozwiązaniu niektórych problemów z mikrofonem, szczególnie tych związanych z wewnętrznym. Nie jest jasne, jak to pomaga, ale jeśli dotarłeś tak daleko, a Twój mikrofon nadal nie działa, warto spróbować.

Przejdź do Preferencji systemowych> Klawiatura, a następnie kliknij kartę „Dyktowanie”. Kliknij przycisk „Włącz” i zaczekaj na zakończenie pobierania. Upewnij się, że mikrofon, którego chcesz użyć, jest zaznaczony w menu rozwijanym. Jeśli wszystko jest poprawnie skonfigurowane, poziomy powinny się poruszać.

Plik

Jeśli wcześniej go nie używałeś, możesz skorzystać z okazji i wypróbować funkcję dyktowania na komputerze Mac. Domyślnie można go uruchomić, naciskając dwukrotnie klawisz funkcyjny (Fn). Możesz także sterować resztą swojego Maca za pomocą głosu, dzięki rozbudowanym funkcjom ułatwień dostępu Apple.

Sprawdź poziomy na zewnętrznym mikrofonie

Większość mikrofonów zewnętrznych umożliwia zmianę poziomu bezpośrednio na mikrofonie, podczas gdy inne mają przełącznik wyciszania. Sprawdź dokładnie swój mikrofon, aby upewnić się, że wzmocnienie jest wystarczająco podkręcone i że przypadkowo go nie wyciszyłeś.

Jeśli używasz interfejsu audio, może być konieczne dostosowanie tam wzmocnienia.

Uruchom ponownie komputer Mac

Czasami wystarczy go wyłączyć i ponownie włączyć, aby rozwiązać wszelkie problemy. Możesz także spróbować zainstalować wszelkie oczekujące aktualizacje macOS w Preferencjach systemowych> Aktualizacja oprogramowania. Lub zaktualizuj system do najnowszej wersji systemu macOS, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

Jeśli masz również do czynienia z trzaskającym dźwiękiem i innymi problemami z dźwiękiem w systemie macOS, sprawdź, jak je naprawić!