Możesz autoryzować i aktywować polecenia i wskazówki na swoim komputerze za pomocą zestawu usług domenowych Active Directory. Za każdym razem, gdy spróbujesz uzyskać dostęp do dowolnego programu lub aplikacji, która wymaga uprawnień administratora, zostaniesz poproszony o podanie hasła. Ta aktywność jest utrzymywana i zarządzana przez Active Directory. Ponadto pomagają komputerowi łączyć się z urządzeniami zewnętrznymi, takimi jak drukarki i routery. Ta nowoczesna technologia umożliwiła użytkownikom odbieranie dokumentów z ich strefy komfortu za pomocą drukarek bezprzewodowych i podobnych urządzeń. Oprócz wszystkich korzyści płynących z tego nowoczesnego świata technologii, możesz napotkać komunikat o błędzie Active Directory Domain Services. Dzieje się tak, gdy komputer nie może znaleźć drukarki i połączyć się z nią. Jeśli tak, przeczytaj ten przewodnik, aby rozwiązać problem z usługami domenowymi w usłudze Active Directory w systemie Windows 10.
Jak naprawić usługi domenowe Active Directory są obecnie niedostępne?
W tej sekcji przygotowaliśmy listę metod rozwiązania tego błędu na twoim komputerze. Metody są ułożone od poziomu podstawowego do zaawansowanego, aby pomóc Ci skutecznie i szybko osiągnąć poprawkę.
Podstawowe wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów
Przed wypróbowaniem zaawansowanych metod rozwiązywania problemów wypróbuj te dwie podstawowe wskazówki, aby rozwiązać ten problem:
- Uruchom ponownie komputer.
- Upewnij się, że kable są prawidłowo podłączone.
Metoda 1: Uruchom ponownie bufor wydruku
Bufor wydruku to oprogramowanie, które pomaga użytkownikom systemu Windows zarządzać zadaniami drukowania. Ponowne uruchomienie bufora wydruku rozwiąże wszystkie tymczasowe usterki związane z oprogramowaniem. Bufor wydruku można ponownie uruchomić z poziomu usług, jak omówiono poniżej:
Opcja I: Uruchom ponownie bezpośrednio
1. Uruchom okno dialogowe Uruchom, naciskając jednocześnie klawisze Windows + R.
2. Wpisz services.msc w następujący sposób i kliknij OK.
3. Teraz w oknie Usługi przewiń w dół i wyszukaj Bufor wydruku i kliknij go prawym przyciskiem myszy.
4. Wybierz opcję Uruchom ponownie, jak pokazano.
5. Po ponownym uruchomieniu usługi poczekaj, aż ekran się odświeży.
Opcja II: Zatrzymaj usługę i zacznij od nowa
1. Uruchom okno dialogowe Uruchom, jak to zrobiono wcześniej.
2. Wpisz services.msc w następujący sposób i kliknij OK.
3. Teraz w oknie Usługi przewiń w dół i wyszukaj Bufor wydruku i kliknij go prawym przyciskiem myszy.
4. Wybierz opcję Zatrzymaj, jak pokazano.
5. Teraz naciśnij razem klawisze Windows + E, aby otworzyć Eksplorator plików.
6. Przejdź do C: WindowsSystem32spoolPRINTERS
Uwaga: Aby uzyskać dostęp do tego folderu, potrzebujesz uprawnień administratora.
7. Wybierz wszystkie pliki i usuń je.
8. Ponownie przejdź do okna Usługi i kliknij prawym przyciskiem Bufor wydruku, tak jak to zrobiłeś wcześniej.
9. Teraz wybierz opcję Start, jak pokazano.
10. Na koniec uruchom ponownie komputer i sprawdź, czy naprawiłeś problem z usługami domenowymi w usłudze Active Directory w systemie Windows 10.
Metoda 2: Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z drukarką systemu Windows
Uruchomienie narzędzia do rozwiązywania problemów z drukarką systemu Windows to najprostszy sposób rozwiązania problemu z komunikatem o błędzie obecnie niedostępnym usługi domenowe w usłudze Active Directory na komputerze. Wszystkie uszkodzone i uszkodzone pliki na twoim komputerze zostaną usunięte, gdy będziesz kontynuować ten proces. Oto kilka prostych kroków, aby uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów z drukarką systemu Windows.
1. Naciśnij klawisz Windows. Wpisz Ustawienia rozwiązywania problemów w pasku wyszukiwania i otwórz go.
2. Teraz kliknij Dodatkowe narzędzia do rozwiązywania problemów, jak pokazano poniżej.
3. Wybierz opcję Printer, która jest wyświetlana w sekcji Get up and running, jak pokazano.
4. Kliknij Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów.
5. Jeśli w systemie zostanie wykryty jakikolwiek problem, kliknij Zastosuj tę poprawkę i postępuj zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych monitach.
6. Na koniec uruchom ponownie komputer.
Metoda 3: Napraw pliki systemowe
Użytkownicy systemu Windows 10 mogą automatycznie skanować i naprawiać swoje pliki systemowe, uruchamiając Kontroler plików systemowych. Ponadto jest to wbudowane narzędzie, które pozwala użytkownikowi usuwać pliki i naprawiać komunikat o błędzie aktualnie niedostępnych usług domenowych w usłudze Active Directory. Następnie wykonaj poniższe kroki, aby zaimplementować to samo.
1. Wpisz Wiersz polecenia w pasku wyszukiwania systemu Windows i kliknij Uruchom jako administrator.
2. Kliknij Tak w monicie Kontrola konta użytkownika.
3. Teraz wpisz polecenie chkdsk C: /f /r /x i naciśnij klawisz Enter.
Uwaga: Jeśli pojawi się komunikat, że program Chkdsk nie może uruchomić… wolumin jest… w użyciu, naciśnij klawisz Y i uruchom ponownie system.
4. Ponownie wpisz polecenie sfc / scannow i naciśnij klawisz Enter, aby przeprowadzić skanowanie SFC.
Uwaga: Kontroler plików systemowych przeskanuje wszystkie programy i automatycznie je naprawi w tle. Możesz kontynuować swoje działania aż do zakończenia skanowania.
5. Po zakończeniu skanowania wyświetli jeden z komunikatów:
- Ochrona zasobów systemu Windows nie znalazła żadnych naruszeń integralności.
- Ochrona zasobów systemu Windows nie mogła wykonać żądanej operacji.
- Ochrona zasobów systemu Windows znalazła uszkodzone pliki i pomyślnie je naprawiła.
- Ochrona zasobów systemu Windows znalazła uszkodzone pliki, ale nie była w stanie naprawić niektórych z nich.
6. Uruchom ponownie komputer i otwórz Wiersz polecenia, tak jak to zrobiono wcześniej.
7. Wpisz kolejno następujące polecenia i naciśnij klawisz Enter.
DISM.exe /Online /cleanup-image /scanhealth DISM.exe /Online /cleanup-image /restorehealth DISM /Online /cleanup-Image /startcomponentcleanup
Uwaga: Musisz być podłączony do sieci, aby poprawnie uruchomić DISM.
8. Na koniec poczekaj na pomyślne uruchomienie procesu i zamknij okno.
Metoda 4: Włącz udostępnianie plików i drukarek
Funkcja udostępniania plików i drukarek nie jest domyślnie włączona na wszystkich komputerach. Niewiele sieci publicznych ogranicza te dostępy do udostępniania. Jeśli dotyczy to Ciebie, możesz włączyć opcje udostępniania plików i drukarek.
Uwaga: W zależności od używanej wersji systemu Windows dostępnych może być kilka opcji udostępniania. Postępuj zgodnie z instrukcjami w zależności od typu opcji udostępniania plików i drukarek.
1. Naciśnij klawisz Windows. Wpisz Panel sterowania i otwórz go, jak pokazano poniżej.
2. Ustaw Widok według jako kategorię. Kliknij Sieć i Internet, jak pokazano.
3. Tutaj kliknij Centrum sieci i udostępniania, jak pokazano.
4. Tutaj kliknij Zmień zaawansowane ustawienia udostępniania w następujący sposób.
5. Wybierz opcję Włącz udostępnianie plików i drukarek w obszarze Udostępnianie plików i drukarek i kliknij Zapisz zmiany.
Uwaga: aby zapisać tę zmianę, potrzebujesz uprawnień administratora.
6. W oknie Zaawansowane ustawienia udostępniania rozwiń Wszystkie sieci.
7. Wybierz Włącz udostępnianie, aby każdy, kto ma dostęp do sieci, mógł czytać i zapisywać pliki w opcji Foldery publiczne.
8. Na koniec kliknij Zapisz zmiany i uruchom ponownie komputer.
Metoda 5: Uruchom skanowanie antywirusowe
Aby uniknąć tego komunikatu o błędzie, uruchom skanowanie antywirusowe w swoim systemie i sprawdź, czy problem został rozwiązany. Następnie wykonaj poniższe kroki, aby to zrobić.
1. Naciśnij jednocześnie klawisze Windows + I, aby otworzyć Ustawienia systemu.
2. Tutaj kliknij Aktualizacja i zabezpieczenia, jak pokazano.
3. Kliknij Zabezpieczenia systemu Windows w lewym okienku.
4. Następnie wybierz opcję Ochrona przed wirusami i zagrożeniami w obszarze Obszary ochrony.
5. Kliknij Opcje skanowania, jak pokazano.
6. Możesz wybrać Szybkie skanowanie, Pełne skanowanie, Skanowanie niestandardowe lub Skanowanie offline Microsoft Defender w zależności od potrzeb i kliknij Skanuj teraz, jak podświetlono.
7A. Jeśli istnieją jakiekolwiek zagrożenia, kliknij Rozpocznij działania w obszarze Bieżące zagrożenia.
7B. Jeśli na Twoim komputerze nie ma żadnych zagrożeń, pojawi się monit Brak bieżących zagrożeń, jak pokazano poniżej.
Metoda 6: Zaktualizuj system Windows
Jeśli nie uzyskałeś żadnej poprawki powyższymi metodami, jest kilka szans, że możesz mieć błędy w swoim systemie. Jeśli używasz przestarzałej wersji systemu Windows, pliki w systemie nie będą kompatybilne z plikami na komputerze, co spowoduje wyświetlenie komunikatu o błędzie Usługi domenowe w usłudze Active Directory jest obecnie niedostępne. Wykonaj poniższe czynności, aby zaktualizować system operacyjny Windows.
1. Naciśnij jednocześnie klawisze Windows + I, aby otworzyć Ustawienia w swoim systemie.
2. Teraz wybierz Aktualizacja i zabezpieczenia.
3. Teraz wybierz Sprawdź aktualizacje z prawego panelu.
4A. Jeśli dostępna jest nowa aktualizacja, kliknij Zainstaluj teraz, aby pobrać i zainstalować najnowszą wersję.
4B. Jeśli Twój system jest już zaktualizowany, wyświetli się komunikat Jesteś aktualny.
Metoda 7: Zaktualizuj sterowniki
Jeśli nie naprawiono błędu Usługi domenowe w usłudze Active Directory jest obecnie niedostępne, spróbuj ponownie dodać drukarkę. Kilka drukarek jest automatycznie dodawanych do komputera podczas instalacji odpowiednich sterowników. Teraz możesz spróbować zaktualizować wszystkie sterowniki zgodnie z poniższymi instrukcjami.
1. Wpisz Menedżer urządzeń w menu wyszukiwania systemu Windows 10 i otwórz go.
2. Kliknij dwukrotnie Kolejki drukowania, aby je rozwinąć.
3. Teraz kliknij prawym przyciskiem myszy sterownik i kliknij Aktualizuj sterownik.
4. Teraz kliknij Wyszukaj automatycznie sterowniki.
5A. Jeśli sterownik jest nieaktualny, sterowniki zostaną zaktualizowane do najnowszej wersji.
5B. Jeśli są już na zaktualizowanym etapie, na ekranie pojawi się następujący komunikat: Najlepsze sterowniki dla Twojego urządzenia są już zainstalowane. Kliknij Zamknij.
Metoda 8: Zainstaluj ponownie sterowniki drukarki
Jeśli aktualizacja sterowników nie daje rozwiązania, możesz odinstalować sterowniki i zainstalować je ponownie. Następnie wykonaj poniższe kroki, aby zaimplementować to samo.
1. Uruchom Menedżera urządzeń, wykonując czynności wymienione powyżej i rozwiń Kolejki drukowania, klikając go dwukrotnie.
2. Teraz kliknij prawym przyciskiem myszy sterownik i wybierz Odinstaluj urządzenie.
3. Potwierdź monit, klikając Odinstaluj.
4. Odwiedź stronę producenta np. Intel.
5. Znajdź i pobierz sterowniki odpowiadające wersji systemu Windows na twoim komputerze.
6. Po pobraniu kliknij dwukrotnie pobrany plik i postępuj zgodnie z podanymi instrukcjami, aby go zainstalować.
Metoda 9: Dodaj drukarkę ręcznie
Jeśli napotkasz ten błąd po zaktualizowaniu sterownika, możesz spróbować ponownie zainstalować dowolną konkretną drukarkę, w której napotykasz błąd Usługi domenowe w usłudze Active Directory jest obecnie niedostępny.
Uwaga: Microsoft Print to PDF jest traktowany jako przykład poniżej.
1. Uruchom Panel sterowania, wyszukując go, jak pokazano.
2. Ustaw opcję Wyświetl według na Duże ikony i wybierz Urządzenia i drukarki, jak pokazano.
3. Następnie kliknij prawym przyciskiem myszy drukarkę i wybierz opcję Usuń urządzenie, jak pokazano poniżej.
4. Kliknij Tak w monicie Kontrola konta użytkownika, aby usunąć urządzenie.
5. Później kliknij podświetloną opcję Dodaj drukarkę.
6. Wybierz opcję Drukarki, której szukam, nie ma na liście, jak pokazano poniżej.
7. Następnie kliknij Dodaj drukarkę lokalną lub drukarkę sieciową z ustawieniami ręcznymi, jak pokazano, i kliknij Dalej.
8. W następnym oknie kliknij PORTPROMPT: (Lokalny port) w rozwijanym menu Użyj istniejącego portu i kliknij Dalej.
9. Teraz wybierz Producenta i Drukarki i kliknij Dalej, jak podświetlono.
10. W razie potrzeby zmień nazwę drukarki i kliknij Dalej.
11. Na koniec poczekaj, aż system Windows zainstaluje drukarkę.
Metoda 10: Rozpoznaj drukarkę za pomocą innych aplikacji
Inną najprostszą metodą rozwiązania tego problemu z usługami domenowymi w usłudze Active Directory, który jest obecnie niedostępny, jest rozpoznawanie drukarki przy użyciu innych aplikacji.
Uwaga: Tutaj jako przykład wybrano dokument tekstowy.
1. Kliknij prawym przyciskiem myszy pusty obszar Pulpitu.
2. Wybierz Nowy, a następnie Dokument tekstowy, jak pokazano poniżej.
3. Otwórz dokument. Wybierz Plik na pasku menu.
4. Wybierz Drukuj.
5. Kliknij Znajdź drukarkę w oknie Drukuj.
Metoda 11: Zmień uprawnienia za pomocą Edytora rejestru
Jeśli twój komputer nie ma podstawowych kluczy, takich jak PrinterPorts, prawdopodobnie napotkasz ten komunikat o błędzie usługi domenowej Active Directory jest obecnie niedostępny. Możesz je poprawić, dostosowując uprawnienia w edytorze rejestru zgodnie z poniższymi instrukcjami:
1. Naciśnij i przytrzymaj jednocześnie klawisze Windows + R, aby otworzyć okno dialogowe Uruchom.
2. Wpisz regedit i naciśnij klawisz Enter, aby otworzyć Edytor rejestru.
3. Kliknij Tak w monicie Kontrola konta użytkownika.
4. Teraz przejdź do następującej ścieżki.
ComputerHKEY_CURRENT_USERSOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersion
5. Kliknij prawym przyciskiem myszy Urządzenia w lewym okienku i wybierz opcję Uprawnienia.
6. Teraz wybierz swoje konto i zaznacz pole obok Pełna kontrola w sekcji Zezwalaj.
Uwaga: Upewnij się, że nie masz zaznaczonych żadnych elementów w sekcji Odmów.
7. Kliknij Zastosuj, a następnie OK.
8. Powtórz te same kroki dla PrinterPorts i klawiszy Windows.
9. Na koniec zaktualizuj lub ponownie zainstaluj drukarki, aby wprowadzić zmiany. Sprawdź, czy naprawiłeś błędy dotyczące Active Directory Domain Services Windows 10.
Metoda 12: Zainstaluj protokoły sieciowe
Jeśli Twój komputer nie ma wszystkich protokołów niezbędnych do drukowania dokumentu, napotkasz komunikat o błędzie Active Directory Domain Services is available. Możesz ręcznie zainstalować protokoły na swoim komputerze, wykonując poniższe czynności.
1. Wciśnij klawisze Windows + I, aby otworzyć Ustawienia.
2. Wybierz opcję Sieć i Internet, jak pokazano.
3. Wybierz Wi-Fi w lewym okienku.
4. Przewiń w dół i kliknij Zmień opcje adaptera, jak pokazano poniżej.
5. Kliknij prawym przyciskiem myszy sieć i wybierz opcję Właściwości, jak pokazano.
6. Tutaj kliknij podświetloną opcję Zainstaluj….
7. Tutaj wybierz opcję Protokół i kliknij Dodaj…
8. Wybierz wszystkie protokoły wymienione w oknie Protokół sieciowy i kliknij OK.
9. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby zainstalować. Na koniec uruchom ponownie komputer.
Metoda 13: Zmodyfikuj ustawienia Centrum zaufania (specyficzne dla aplikacji)
Jeśli napotkasz ten komunikat o błędzie Active Directory Domain Services jest obecnie niedostępny w systemie Windows 10 dla dowolnych aplikacji pakietu Office, takich jak Word, Excel itp., Możesz zmienić kilka ustawień zgodnie z poniższymi instrukcjami:
1. W aplikacji pakietu Office przejdź do opcji Plik z paska menu, a następnie Opcje.
2. Następnie kliknij Centrum zaufania w lewym okienku.
3. Wybierz przycisk Ustawienia Centrum zaufania… w prawym okienku.
4. Następnie kliknij opcję Zaufane lokalizacje w lewym okienku.
5. Zaznacz pole zatytułowane Zezwalaj na zaufane lokalizacje w mojej sieci (niezalecane) i kliknij OK.
6. Uruchom ponownie aplikację i sprawdź, czy możesz teraz wydrukować dokument.
***
Mamy nadzieję, że ten przewodnik był pomocny i można było naprawić błąd usługi domenowej Active Directory jest obecnie niedostępny w systemie Windows 10. Zachęcamy do skontaktowania się z nami z pytaniami i sugestiami w sekcji komentarzy poniżej. Daj nam znać, który temat chcesz, abyśmy zgłębili w następnej kolejności.