Opanowanie sztuki tworzenia reklam

Instagram jest jedną z 4 najczęściej używanych platform mediów społecznościowych, z łączną liczbą 4,25 miliarda łączna liczba wizyt w każdym miesiącu. Jest to również najczęściej pobierana aplikacja na świecie.

Reklamy na Instagramie dla firm mogą potencjalnie zwiększyć ruch i konwersje oraz generować potencjalnych klientów. W pełni zintegrowany pakiet biznesowy Meta pozwala pozostać w grze A.

Możliwości są nieograniczone, a dzięki celom kampanii, wyborom optymalizacji i opcjom kierowania możesz zrobić wspaniałe rzeczy dla swojej firmy.

Reklamy na Instagramie działają! Ale jak pracować z reklamami na Instagramie? Dla każdego, kto zaczyna, perspektywa może być przytłaczająca.

Dlatego przygotowaliśmy ten kompleksowy przewodnik, który pomoże Ci tworzyć reklamy, konfigurować kampanie, mierzyć skuteczność i optymalizować wydajność, a także kilka przydatnych narzędzi, które mogą zaoszczędzić czas.

Różne rodzaje reklam na Instagramie

Dzięki reklamom na Instagramie wiele jest możliwe. Dzieje się tak również dlatego, że nie ma jednego rodzaju reklamy na Instagramie – jest ich siedem.

  • Reklamy ze zdjęciami: możesz użyć zdjęcia — krajobrazu, portretu lub kwadratu — aby stworzyć przejrzystą i efektowną reklamę.
  • Reklamy wideo: ulepsz swoje reklamy ze zdjęciami, aby były bardziej wciągające dzięki dźwiękowi, ruchowi i 60 sekundom narracji.
  • Reklamy karuzelowe: jeśli chcesz zastosować technikę opowiadania historii, która nie zdradza wszystkiego na samym początku, zastosuj reklamy karuzelowe, w których możesz wykorzystać połączenie zdjęć i filmów.
  • Reklamy w Stories: pełnoekranowy format reklam, dostępny przez 24 godziny, może pomóc zwiększyć zaangażowanie w markę lub ułatwić zakupy dzięki dodaniu tagów bezpośrednio tam.
  • Eksploruj reklamy: Dzięki temu możesz udostępniać reklamy w kanałach na Instagramie Eksploruj, aby mogli je znaleźć w trakcie swojej podróży odkrywania.

Jak stworzyć reklamę na Instagramie

Korzystanie z aplikacji mobilnej Instagram

  • Zaloguj się do swojego Profesjonalne konto na Instagramiekliknij opcję Edytuj profesjonalny pulpit nawigacyjny
  • Przewiń w dół do Narzędzi reklamowych, utwórz nową historię lub wybierz odpowiednią
  • Kliknij Dalej, wybierz cel: Więcej odwiedzin profilu, odwiedzin strony internetowej lub więcej wiadomości
  • Kliknij ponownie Dalej i wybierz grupę docelową: automatyczną, własną, specjalną kategorię reklam
  • Kliknij ponownie Dalej, wybierz budżet i czas trwania
  • Sprawdź swoje wydatki na reklamę, obejrzyj reklamę i kliknij Boost Story

Możesz postępować zgodnie z tym samym procesem, aby ulepszyć rolki i posty z aplikacji mobilnej Instagram.

Korzystanie z Meta Business Suite

Tworzenie reklamy na Instagramie jest łatwe dzięki Pakiet biznesowy Meta na twoim pulpicie.

  • Przejdź do Meta Business Suite na pulpicie, zaloguj się na swoje konto na Instagramie
  • Kliknij Utwórz reklamę i zobacz otwarte menu podręczne
  • W tym miejscu możesz wybrać typ reklamy, którą chcesz utworzyć, czy to All, Reel czy Post
  • Poniżej zobaczysz sugerowane posty na Instagramie, które możesz promować
  • Kliknij dowolny i kliknij promocję obok niego lub kliknij Zwiększ bęben, jeśli jest to bęben
  • Gdy klikniesz na promocję lub awans, zostaniesz poproszony o przeczytanie Polityki dotyczącej dyskryminacji

  • Następnie wybierz cel: Uzyskaj więcej wiadomości, Uzyskaj więcej odwiedzin profilu lub Uzyskaj więcej wizyt w witrynie
  • Zobaczysz podgląd reklamy po prawej stronie, aby zobaczyć, jak Twoja reklama będzie wyglądać dla odbiorców
  • Następnie możesz włączyć opcję przewagi + kreacji, w ramach której wyrażasz zgodę na wykorzystanie danych z Instagrama w celu dostarczania spersonalizowanych reklam
  • Następnie wybierz odpowiedni przycisk CTA z etykiet przycisków
  • Przejdź do specjalnej sekcji reklamowej; włącz ją, jeśli umieszczasz reklamy związane z kredytami, rekrutacją, mieszkalnictwem lub sprawami społecznymi, wyborami lub polityką
  • Gdy to zrobisz, przejdź do widowni. Możesz wybrać opcję domyślną: automatyczną lub utworzyć nową
  • Śmiało, wprowadź imię, wybierz płeć, wybierz wiek, wybierz lokalizację i zdefiniuj cele dotyczące odbiorców
  • Jeśli jedna z intencji ich celów jest zgodna, reklama zostanie im wyświetlona
  • Kliknij upewnij się i przejdź do planowania czasu trwania i warunków płatności.
    Zanim przejdziesz dalej, przejrzyj dokładnie te szczegóły

  • Wybierz datę i godzinę, jak długo reklama będzie wyświetlana
  • Następnie zapoznaj się z budżetem dziennym w zależności od wybranego czasu trwania
  • Możesz również zobaczyć podsumowanie płatności, a gdy będziesz już pewien, kliknij opcję Boost the Reel now
  • Możesz także kliknąć strzałkę w dół obok opcji Boost the Reel i kliknąć harmonogram

Korzystanie z Menedżera metareklam

Możesz zmieniać obrazy, teksty i miejsca docelowe za pomocą Menedżera reklam lub narzędzia Metaeksperymenty. Możesz też powielić istniejący zestaw reklam w celu przeprowadzenia eksperymentu lub wybrać scenariusz automatycznie sugerowany.

Możesz tworzyć nowe reklamy za pomocą Menedżer metareklam. W rzeczywistości musisz zalogować się za pomocą swojego konta na Facebooku, skonfigurować metodę płatności, połączyć się z Facebookiem i zacząć.

  • Kliknij Utwórz reklamę, wybierz cel spośród ruchu, potencjalnych klientów, zaangażowania, sprzedaży, promocji aplikacji itp
  • Upewnij się, że Twój cel będzie obsługiwał reklamy na Instagramie
  • Kliknij Kontynuuj i podaj szczegółowe informacje dotyczące treści i obrazu reklamy
  • W razie potrzeby zdefiniuj wydatki na reklamę, czas trwania i odbiorców
  • W sekcji rozmieszczania kliknij Ręczne rozmieszczanie i wybierz Instagram ręcznie
  • Możesz włączyć opcję Advantage + Placements, aby wyświetlać reklamy w wielu technologiach Meta
  • Kliknij Kontynuuj i gotowe.
  • Możesz opublikować kampanię lub zaplanować ją na później

Sprawdzone metody prowadzenia skutecznych reklam na Instagramie

Tworzenie reklam jest łatwe; tworzenie skutecznych reklam to jednak nie to. Oto rzeczy, które musisz opanować, aby opanować grę reklamową na Instagramie:

# 1. Użyj ruchu

Reklamy, zwłaszcza reklamy fabularne i eksploracyjne, są skuteczniejsze, gdy w grę wchodzi ruch. Dla porównania, statyczne obrazy nie wzbudzą tak dużego zaangażowania.

W rzeczywistości możesz również wprowadzić ruch po stronie użytkownika za pomocą reklam karuzelowych. Będą przeglądać różne obrazy lub mieszankę obrazów i filmów, odkrywając w ten sposób więcej za każdym przesunięciem.

#2. Zrozumienie formatów reklam

Jak sprawdzić, który format reklamy jest odpowiedni dla Twojej grupy docelowej? Nie ma innego sposobu, jak tylko wiedzieć, co się trzyma, bez zrozumienia ich, a nawet wypróbowania.

Istnieją reklamy w kanałach, reklamy w rolkach, reklamy produktowe, reklamy eksploracyjne i reklamy fabularne. Teraz reklamy w kanałach mogą być tylko reklamami ze zdjęciami lub reklamami wideo.

#3. Zrozum cele

Instagram, czyli Meta Ad Manager, ograniczył cele do zaledwie sześciu kategorii.

  • Świadomość jest powiązana z zasięgiem, wyświetleniami i ruchem. Jest to liczba osób, do których docierasz i jest idealna dla nowszych firm i startupów.
  • Ruch pomoże Ci przekierować odbiorców do Twojej witryny, sklepu, wyprzedaży błyskawicznej, skrzynki odbiorczej lub gdziekolwiek dzieje się magia.
  • Zaangażowanie mierzy wiadomości, konwersje i wyświetlenia, aby znaleźć osoby, które wchodzą w interakcję z Twoimi treściami i które zostaną zachęcone do zakupów.
  • Leady, mierzone rozmowami telefonicznymi, zapisami i wiadomościami, mają zbierać dane kontaktowe, takie jak prośba o zapisanie się do newslettera, darmowego zasobu, webinaru i tym podobnych.
  • Promocja aplikacji, mierzona liczbą instalacji aplikacji, może zachęcić użytkowników do zainstalowania Twojej aplikacji lub zrobienia czegoś konkretnego w Twojej aplikacji.
  • Sprzedaż mierzona sprzedażą katalogową, konwersjami lub wygenerowanymi leadami może pomóc Ci znaleźć więcej osób, którym możesz sprzedawać.

#4. Stwórz przekonującą kopię reklamy

Jeśli nie jesteś świadomy treści, które publikujesz, nie możesz być pewien, że przyciągniesz potencjalnego klienta, nie mówiąc już o konwersji! Dlatego mądrze używaj limitu znaków. Wykorzystaj swoje siły twórcze do pracy i stwórz kopię, która będzie rezonować z odbiorcami.

Twórz memy, wciągające rolki lub wypróbuj popularny trend, aby zaangażować grupę docelową. Podejmij podejście, które jest oryginalne lub już dobrze się sprawdza, i spraw, by kampanie wyrażały się głosem Twojej marki.

#5. Testy A/B, optymalizacja miejsc docelowych reklam i budżet

Meta Ads Manager obsługuje testy A/B, które umożliwiają porównanie dwóch wersji tej samej kampanii i sprawdzenie, która strategia działa lepiej. W rzeczywistości możesz testować scenariusze, porównywać odbiorców, produkty i nie tylko.

Chociaż Meta zaleca automatyczne umieszczanie reklam, możesz wybrać kanał Instagram, kanał mobilny Instagram, Instagram Explore lub Instagram Explore Home. Ponadto dostępne są miejsca docelowe w relacjach na Instagramie, rolkach, wynikach wyszukiwania na Instagramie i nie tylko.

Budżet to coś, co różni się w zależności od lokalizacji i zwykle jest ustalane na dzień. Za cały wybrany okres zapłacisz od razu.

#6. Monitorowanie i analizowanie skuteczności reklam

Twoje kampanie reklamowe są niczym, jeśli nie monitorujesz ich skuteczności i odpowiednio nie dostosowujesz strategii. Możesz przeglądać wykresy, na których będziesz mieć dostęp do przeglądu wydajności, danych demograficznych i platformy.

Będziesz także mógł zobaczyć wyświetlanie w przypadku zestawów reklam typu zasięg i częstotliwość. Co więcej, możesz również zobaczyć wydaną kwotę i koszt za wynik, co pozwala na lepszy wgląd w to, czy obecna strategia reklamowa działa!

Możesz także przeglądać zestawienia i raporty swoich kampanii reklamowych.

Narzędzia do zarządzania Instagramem mogą wiele dla Ciebie zrobić – od reklam, przez planowanie postów, po monitorowanie postów.

Ale skąd wiesz, które narzędzia pomogą Ci w pełni wykorzystać możliwości Instagrama i czy są łatwe w użyciu? Chodź, obejrzymy:

# 1. Menedżer metareklam

Menedżer metareklam to kompleksowe rozwiązanie do konfigurowania nowych reklam lub promowania istniejących postów/rolek jako reklam. W rzeczywistości jest to wieloplatformowe narzędzie do zarządzania reklamami, które może pomóc w skonfigurowaniu reklam na Instagramie, Facebooku, a także w Messengerze.

Oprócz reklam w kanałach, reklam na rolkach i reklam zakupowych Meta Ads Manager obsługuje również reklamy In-Stream na Facebooku i Instagramie.

Znajdź cele, takie jak zaangażowanie, ruch, potencjalni klienci i sprzedaż. Zdefiniuj swoje cele na początku i zdefiniuj budżety, tekst reklamy i obrazy. Uzyskaj rekomendacje dotyczące tego, jaki format reklamy najlepiej sprawdzi się w przypadku Twojej marki, wyświetl podgląd reklamy, ustaw ją na określony czas, zobacz szacunkowe wyniki i rozpocznij reklamę.

Ponadto Meta Ads Manager obsługuje niektóre zaawansowane funkcje, takie jak testy A/B. Dzięki temu możesz przetestować dwie różne strategie, zmieniając treść reklamy, obrazy, czas trwania, odbiorców, lokalizację i inne podobne zmienne. Pomoże Ci to w łatwy sposób porównać odbiorców lub produkty i ustalić skuteczną strategię.

#2. AdEspresso

AdEspresso, autorstwa Hootsuite, to wieloplatformowe narzędzie do zarządzania reklamami na Instagramie, Facebooku i Google. Możesz sprawdzić wszystkie swoje kampanie w jednym miejscu, od stworzenia po współpracę. W rzeczywistości istnieją unikalne zasoby, które pomogą Ci poznać i opanować świat reklam cyfrowych!

Od blogów, seminariów internetowych, przewodników i e-booków po przewodniki dla początkujących w dedykowanych obszarach, takich jak Facebook i Google, AdEspresso Hootsuite polega na uczynieniu z Ciebie mistrza.

Podczas gdy tworzenie reklam i zarządzanie nimi w AdEspresso jest łatwe, tam, gdzie naprawdę błyszczy, jest jego optymalizator. Zapewnia codzienne praktyczne wskazówki, jak wstrzymywać reklamy o niskiej skuteczności, a także możesz w pełni wykorzystać Narzędzia reguł optymalizacji do tworzenia niestandardowych reguł, które będą działać w przypadku Twoich zestawów reklam.

Korzystaj z bezproblemowego CRM, aby mieć pewność, że wszystkie Twoje leady, dane, CRM i platformy e-mail marketingu są zsynchronizowane. W rzeczywistości możesz także włączyć automatyczne tworzenie postów, które będzie promować posty organiczne, które mają się dobrze. Zatwierdzenia kampanii, prośby o wdrożenie i raporty PDF są łatwe do uzyskania. Możesz także skorzystać z konsultacji ekspertów, aby wyprzedzić konkurencję.

#3. dobrze

Oszczędzaj czas, automatyzuj reklamy na Instagramie dzięki dobrze. Meta Business Partner, Adwisely pozwala zautomatyzować retargetowanie na Instagramie. W rzeczywistości wszystko, co musisz zrobić, to ustawić budżet wydatków na reklamę i zatwierdzić treść reklamy.

Aplikacja Adwisely automatycznie utworzy dla Ciebie aplikacje przyjazne dla urządzeń mobilnych, dzięki czemu będziesz oferować swój produkt w 15 różnych miejscach. Użytkownicy Adwisely uwielbiają to, że jest łatwy w konfiguracji i naprawdę przyjazny dla użytkownika.

Jeśli jesteś nową firmą i nie masz odbiorców, których chcesz ponownie zaangażować, jaki jest z tego pożytek? Adwisely to także świetne miejsce do znajdowania nowych perspektyw i poszerzania horyzontów.

#4. Revealbot

Uruchom swoje reklamy na Instagramie za pomocą Revealbot i usprawnić wszystkie procesy. Skorzystaj z 14-dniowej wersji próbnej, aby zobaczyć, jak możesz zrobić więcej za mniej. Możesz uruchamiać kampanie reklamowe zbiorczo i monitorować skuteczność najskuteczniejszych reklam i odbiorców.

Ponadto, gdy przesyłasz zdjęcia i filmy zbiorczo, platforma automatycznie tworzy dla Ciebie odmiany reklam, gdy przesyłasz zdjęcia i filmy zbiorczo. Możesz dzielić odbiorców, synchronizować odbiorców, tworzyć podobne reklamy i uzyskiwać najbardziej praktyczne raporty oparte na wnioskach.

Możesz uzyskać dostęp do zestawów kreacji, aby zarządzać setkami reklam, grupując je, makra do automatycznego dodawania tagów oraz weryfikację, aby sprawdzić, czy Twoje reklamy będą się kwalifikować zgodnie z zasadami Instagrama.

#5. Program uruchamiający reklamy

Łącz wspaniałe kreacje i treści, aby tworzyć skuteczne reklamy na Instagramie Program uruchamiający reklamy Madgicx. W rzeczywistości możesz wykorzystać inteligentne ujednolicenie danych, aby wyświetlić dane związane z reklamą używaną w wielu zestawach reklam i różnych kampaniach.

Co więcej, możesz w pełni wykorzystać ukryte dane, aby dowiedzieć się, jak Twoje reklamy konwertują na różne płcie, grupy wiekowe i etapy ścieżki. Pomoże Ci to kierować dopasowane reklamy do określonej grupy docelowej.

Co więcej, możesz także zapisać gotowe klastry reklam. To nie wszystko! Odkryj nowe zainteresowania odbiorców w studiu audio, uzyskaj więcej konwersji przy niższych kosztach dzięki testowaniu stawek i skorzystaj z bezpłatnego 7-dniowego okresu próbnego, aby sprawdzić, czy może zapewnić Ci wszystkie właściwe rzeczy!

Wykorzystaj w pełni reklamy na Instagramie

Meta Ads Manager może pomóc Ci skonfigurować potężne reklamy i monitorować nawet potężne konwersje. Możesz skonfigurować nowe reklamy dla różnych kampanii, a dla poszczególnych postów możesz je skonfigurować z samej aplikacji Instagram.

W rzeczywistości są chwile, kiedy Instagram poprosi Cię o wyświetlanie reklam w istniejących postach, ulepszenie bębnów i historii oraz przekształcenie rozmowy w Twojej wiadomości w reklamę. Korzystając z aplikacji, możesz wybrać jeden z trzech celów, podczas gdy korzystanie z Menedżera reklam lub pakietu biznesowego pomoże Ci wybrać jeden z sześciu dobrze zdefiniowanych celów.

Nie mówiąc o tym, że wszechświat reklam Meta może być mylący w zarządzaniu bez pomocy z zewnątrz. Bez outsourcingu do potencjalnego freelancera lub menedżera reklam możesz zarządzać swoimi aplikacjami za pomocą inteligentnych narzędzi, takich jak te, o których wspomnieliśmy.

Od skonsolidowanych raportów po automatyczne zestawy reklam — wszystko jest łatwiejsze i lepsze dzięki narzędziom do zarządzania reklamami na Instagramie.

Możesz także zapoznać się z najlepszymi narzędziami analitycznymi na Instagramie, które pomogą Ci odnieść sukces w mediach społecznościowych.