Pomarańczowe światło na AirPods? Co oznaczają kolory Twoich słuchawek AirPods

Lampka stanu na obudowie słuchawek AirPods lub AirPods Pro może zmieniać się na trzy różne kolory: zielony, pomarańczowy i biały. Czasami możesz nawet zauważyć, że słuchawki AirPods migają określonym kolorem. Ale co dokładnie oznaczają poszczególne kolory?

Co oznaczają różne kolory obudowy słuchawek AirPods?

W zależności od modelu słuchawek AirPods lampkę stanu można znaleźć na zewnątrz obudowy (z przodu) lub wewnątrz niej. Jedynym wyjątkiem są AirPods Max, w których lampka stanu znajduje się obok portu Lightning.

Gdy słuchawki AirPods znajdują się w etui ładującym z otwartą pokrywą, lampka stanu wskazuje stan baterii słuchawek. Z drugiej strony, jeśli używasz słuchawek AirPods i otworzysz pokrywę etui z funkcją ładowania, lampka stanu wskaże stan baterii etui z funkcją ładowania. W obu przypadkach lampka stanu będzie świecić na zielono lub pomarańczowo.

Hamlina Rozario/MakeUseOf

Zielona lampka stanu wskazuje, że etui AirPods jest w pełni naładowane, a pomarańczowa lampka oznacza, że ​​nie można wykonać jednego pełnego ładowania. Jeśli w ogóle nie widzisz światła, najlepiej podłączyć etui ładujące do gniazdka elektrycznego lub umieścić je na podkładce do ładowania bezprzewodowego. Chociaż Apple nie wyjaśnia, dlaczego lampka stanu słuchawek AirPods może migać na zielono, prawdopodobnie oznacza to, że etui ładujące nie rozpoznaje słuchawek AirPods.

Mahnoora Faisala/MakeUseOf

Z drugiej strony migające białe światło oznacza po prostu, że słuchawki AirPods są w trybie parowania. Tę lampkę stanu zobaczysz po długim naciśnięciu przycisku konfiguracji z tyłu etui ładującego lub przycisku kontroli hałasu na lewej muszli słuchawek AirPods Max.

Hamlina Rozario/MakeUseOf

Jeśli lampka stanu miga na pomarańczowo, oznacza to, że w słuchawkach AirPods wystąpił błąd parowania. Poniżej pomożemy Ci to naprawić.

Jak pozbyć się pomarańczowego światła na obudowie AirPods

Pozbycie się statycznego pomarańczowego światła jest łatwe; wystarczy, że całkowicie naładujesz słuchawki AirPods i etui ładujące. Jednak naprawienie migającego pomarańczowego światła często wymaga zresetowania słuchawek AirPods do ustawień fabrycznych, a następnie ponownego sparowania ich z urządzeniem.

Aby zresetować słuchawki AirPods, włóż je z powrotem do etui i poczekaj minutę. Następnie naciśnij i przytrzymaj przycisk Konfiguracja przez około 15 sekund. Lampka stanu zacznie migać najpierw na pomarańczowo, a następnie na biało, potwierdzając zresetowanie słuchawek AirPods. Jeśli posiadasz słuchawki AirPods Max, w tym celu musisz jednocześnie nacisnąć przycisk Digital Crown i przycisk kontroli hałasu i przytrzymać przez około 15 sekund.

Następnie zapomnij lub usuń słuchawki AirPods z ustawień Bluetooth urządzenia. Na iPhone’ach możesz przejść do Ustawień > Bluetooth i dotknąć przycisku Informacje (i) obok nazwy słuchawek AirPods, aby znaleźć opcję Zapomnij to urządzenie.

Po rozparowaniu słuchawek AirPods włóż obie słuchawki douszne do etui ładującego, pozostaw pokrywę otwartą i zbliż je do iPhone’a. Gdy pojawi się wyskakujące okienko, dotknij Połącz. Naciśnij i przytrzymaj przycisk konfiguracji z tyłu etui ładującego, aż lampka stanu zacznie migać na biało, co oznacza przejście do trybu parowania. Zamiast tego użytkownicy słuchawek AirPods Max powinni nacisnąć i przytrzymać przycisk kontroli hałasu.

Pamiętaj, że podobne wyskakujące okienko nie pojawi się na urządzeniach innych niż Apple. Po przełączeniu słuchawek AirPods w tryb parowania konieczne będzie ręczne nawiązanie połączenia poprzez wyszukanie akcesoriów Bluetooth na urządzeniu.

Niestety, jeśli lampka stanu słuchawek AirPods nadal miga na pomarańczowo i nie możesz sparować ich z urządzeniem, jedyną opcją jest skontaktowanie się ze wsparciem Apple w celu uzyskania pomocy sprzętowej.