Valhalla Supermassive to niezwykła wtyczka pogłosowa, która może przenieść Cię do nieziemskich przestrzeni i urzekającej atmosfery. Jego ekspansywna i eksperymentalna koncentracja wyróżnia go na tle innych wtyczek pogłosowych, co czyni go koniecznością dla projektantów dźwięku i miłośników utworów ambientowych.
Co więcej, Supermassive można pobrać całkowicie bezpłatnie i wybija się na tle swoich płatnych odpowiedników. Przejrzymy każdy z jego parametrów i trybów, aby w pełni wykorzystać jego supermasywne możliwości dźwiękowe.
Spis treści:
Dlaczego powinieneś używać supermasywnego
Dla tych, którzy chcą tworzyć profesjonalne produkcje audio, bezpłatna metka z ceną często może być czerwoną flagą. Istnieje jednak kilka powodów, dla których Supermassive jest jednym z wyjątków od tego poglądu.
ValhallaDSP to gigant w branży, specjalizujący się w pogłosach i opóźnieniach. Supermassive to kolejny z ich produktów, w którym nieskazitelna jakość dźwięku jest przekazywana zarówno przy subtelnym, jak i intensywnym wykorzystaniu trybów i parametrów.
W przeciwieństwie do niektórych innych bezpłatnych wtyczek, Supermassive rozwija się w różnorodnych zastosowaniach. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz prostego echa, czy rosnącej lawiny kosmicznych ogonów pogłosowych, Supermassive może dostarczyć jedno i drugie oraz wszystko, co jest pomiędzy. Innymi słowy, niezależnie od preferowanego gatunku i stylu, pod maską będzie coś, co może wzbogacić Twoje dzieła.
Kolejną zaletą jest łatwy w obsłudze interfejs Supermassive ilustrujący tylko garść parametrów i potencjometrów. Może to sprawić, że będzie to świetna wtyczka pogłosowa zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych rąk.
Oprócz znacznych zalet, łatwość, z jaką jest to możliwe pobierz Supermasywny i używanie go nie stanowi powodu, aby nie wypróbować jego unikalnego brzmienia, pogłosu i efektów opóźnienia.
Wyjaśnienie parametrów supermasywnych
Podobnie jak w przypadku większości darmowych lub płatnych wtyczek, wykorzystanie ich pełnego potencjału wymaga poznania tajników parametrów i elementów sterujących. Dzięki temu możesz kształtować ich ustawienia, aby uzyskać pożądany dźwięk. Przyjrzyjmy się, jak działają elementy sterujące Supermassive, abyś mógł w pełni wykorzystać jego różnorodne dźwięki i efekty.
- Mix: Określa równowagę pomiędzy sygnałem suchym (oryginalnym) i mokrym (pogłos); użyj tego pokrętła, aby zmienić intensywność efektu pogłosu.
- Blokada miksu: Kliknij etykietę miksu w interfejsie, aby zablokować/odblokować pokrętło miksu.
- Szerokość: Określa szerokość stereo sygnału pogłosu. Wysokie wartości zwiększają szerokość i głębokość stereo; wartość zero prowadzi do sygnału mono (centralnego); wartości ujemne odwracają lewe i prawe wyjście.
- Opóźnienie: Określa długość najdłuższej linii opóźnienia. Echa wywołane tym parametrem mogą się różnić w zależności od ustawień trybu i wypaczenia.
- Menu Delay Sync: Kliknij Msec, aby wybrać jednostkę miary dla pokrętła Delay; wybierz ms (milisekundy) lub podział nuty (nuta, kropka, trójka) tempa projektu.
- Warp: Rozciąga w czasie długość linii opóźnienia w sieci opóźnienia ze sprzężeniem zwrotnym zgodnie z wartością wybierania opóźnienia. Wyższe wartości prowadzą do coraz bardziej rozproszonych i pogłosowych linii opóźniających.
- Sprzężenie zwrotne: Kontroluje ilość powtórzeń opóźnienia. Wysokie wartości prowadzą do dłuższych czasów zaniku. W niektórych trybach sprzężenie zwrotne może mieć wpływ na początkowy czas ataku.
- Gęstość: określa gęstość echa lub postrzeganą liczbę ech. Wartości o dużej gęstości prowadzą do bardziej typowego, pełnego i bujnego pogłosu.
- Mod Rate: Określa prędkość (w Hz) modulacji opóźnienia. Do generowania efektów zespołowych i chorusowych używany jest wielofazowy oscylator sinusoidalny.
- Mod Depth: Określa głębokość współczynnika modulacji opóźnienia. Niskie wartości prowadzą do bardziej suchego dźwięku i mogą być również użyte do zaradzenia przestrojeniu spowodowanemu dużą szybkością modowania.
- EQ High: Ustaw środkową częstotliwość odcięcia wbudowanego filtra dolnoprzepustowego (niskie częstotliwości przechodzą, wysokie są obcinane).
- EQ Low: Ustaw centralną częstotliwość odcięcia wbudowanych filtrów górnoprzepustowych (góry przechodzą, niskie są obcinane).
Te dwie kontrolki EQ są zwykle potrzebne do usunięcia niepotrzebnych wysokich i niskich tonów, które często mogą się kumulować w miksie. Przyjrzyj się, jak używać korektorów, aby lepiej wykorzystywać te filtry. Jeśli jesteś użytkownikiem Logic, możesz także dowiedzieć się, jak działają poszczególne wtyczki opóźniające Logic Pro, aby w pełni je wykorzystać.
Tryby pogłosu
Chociaż parametry są oczywiście główną cechą Supermassive, prawdopodobnie najbardziej wpływową kontrolą są opcje trybu. Przyjrzyjmy się, co oferuje każdy z tych trybów.
Bliźnięta
Gemini charakteryzuje się krótkim czasem ataku i wykładniczym zanikiem. Można go użyć do wygenerowania gładkiego pogłosu, gdy gęstość jest zwiększona, a Warp jest używany umiarkowanie. Przy zmniejszonej gęstości pogłos będzie mniej gęsty.
Hydra
Hydra ma szybki czas ataku i niezwykle bujny i długi wykładniczy zanik. W tym trybie zalecamy eksperymentowanie z pokrętłami Density i Modulation.
Centaurus
Centaurus ma stosunkowo krótki czas wybrzmiewania, trwały pogłos i powolny czas ataku. Wysokie wartości sprzężenia zwrotnego prowadzą do szybszego czasu ataku w tym trybie, a Warp powinien być używany subtelnie, aby zmniejszać i zmniejszać efekt pogłosu.
Strzelec
Strzelec ma bardzo powolny czas ataku, ale można go regulować za pomocą pokrętła sprzężenia zwrotnego. Pokrętła Low Feedback prowadzą do bardzo powolnego zanikania i pojawiania się sygnału pogłosu; dzięki temu idealnie nadaje się do dużych przestrzeni.
Wielki Niszczyciel
Wielki Annihilator ma wyjątkowo długi czas zaniku i powolny czas ataku. Jego cechy są podobne do Centaura, ale jest bardziej ekspansywny. Użyj tego trybu, aby uzyskać długi, bujny i iskrzący pogłos.
Andromeda
Ten tryb ma niewiarygodnie długie czasy zaniku przy bardzo wolnym czasie ataku.; jest to bardziej ekspansywny wariant trybu Strzelca.
Wielki Obłok Magellana
Wielki Obłok Magellana ma umiarkowany czas ataku z bardzo długimi czasami echa i zaniku. Eksperymentuj ze wszystkimi pokrętłami, aby jak najlepiej wykorzystać ten tryb.
Trójkąt
Trójkąt ma powolny czas ataku z długimi czasami zaniku i wyjątkowo długimi czasami echa. W tym trybie podkręć pokrętło gęstości, aby czerpać korzyści z jego działania.
Lira
Lyra ma szybki czas ataku, bardzo niską gęstość echa i długi czas zaniku. Ten tryb działa bardziej jako opóźnienie niż bujny pogłos.
Koziorożec
Koziorożec to bardziej ekspansywna wersja Lyry z bardziej umiarkowaną gęstością echa. Działa dobrze w przypadku pojedynczych ech i generowania efektów zespołowych.
Cirrus Major i Minor
Cirrus Major ma umiarkowaną gęstość echa z długim opóźnieniem wstępnym i długim, unikalnym wzorem echa. Natomiast Cirrus Minor ma niską gęstość echa i krótszy unikalny wzór echa.
Użyj ustawień wstępnych jako przewodnika
Valhalla Supermassive zawiera pokaźną listę ustawień wstępnych, które można otworzyć, klikając przycisk Domyślne obok opcji Ustawienia wstępne w prawym dolnym rogu. Różne kategorie presetów (Echoes, Mod, Reverb, SFX) dają wyobrażenie o szerokich i różnorodnych możliwych zastosowaniach Supermassive.
Korzystanie z gotowych ustawień ma dwie główne zalety. Zbliżają Cię do dźwięku, jakiego pragniesz; następnie możesz odpowiednio dostosować parametry. Pokazują także, jak generować określone dźwięki przy użyciu wstępnie zaprogramowanych parametrów.
Dzięki temu możesz jeszcze szybciej wykorzystać możliwości Supermassive, korzystając z jego ustawień wstępnych. Dzięki praktyce będziesz mógł wyjść poza gotowe ustawienia i opracować własne dźwięki i efekty. Jeśli szukasz innych wspaniałych dźwięków pogłosu, przejrzyj najlepsze wtyczki pogłosu VST.
Twórz nieziemskie pogłosy za pomocą Supermassive
Valhalla Supermassive to genialna wtyczka pogłosowa, która przesuwa granice tego, co mogą zaoferować darmowe wtyczki. Jego prosta konstrukcja kontrastuje z rozbudowanym zestawem funkcji, które pozwalają generować wszelkiego rodzaju efekty dźwiękowe, pogłosy i opóźnienia.
Kiedy już opanujesz działanie parametrów i trybów, dźwięki tego świata i wielu innych, odległych miejsc, będą Twoje i będziesz mógł z nimi eksperymentować i integrować je ze swoimi dziełami muzycznymi.