Udostępnij teraz w social media:

Zarządzanie czasem to ważny element dla wielu ludzi. Jasne, że wszyscy mamy zajęte życie, ale im więcej możemy wydobyć z naszego czasu, tym więcej będziemy mieli czasu na wszystkie rzeczy w życiu. Mając to na uwadze, od każdej osoby zależy, jak efektywnie spędza czas, który ma do dyspozycji. Na szczęście istnieje mnóstwo aplikacji, które ułatwiają obliczanie czasu spędzanego na różnych zadaniach w naszym cyfrowym życiu i rejestrowanie danych na podstawie zebranych informacji. RescueTime to jedna z tak przydatnych aplikacji internetowych, której używasz, aby optymalnie wykorzystać każdą sekundę dnia. Umożliwia śledzenie czasu spędzanego na różnych działaniach, takich jak używane aplikacje, strony, które przeglądasz i pliki, do których masz najczęściej dostęp.

Sprawdź -   Jak korzystać z kreatora przepływu pracy Slacka

RescueTime dzieli każde z twoich działań na różne kategorie, w tym między innymi Biznes, Wiadomości i opinie, Komunikacja i planowanie, Sieci społecznościowe itp. Każda kategoria ma również podkategorie i możesz nawet dodać nową podkategorię, jeśli życzenie.

Aby rozpocząć korzystanie z RescueTime, musisz założyć konto (dostępne są bezpłatne i płatne subskrypcje) oraz pobrać i zainstalować klienta RescueTime na swoim komputerze.

RescueTime _ Aplikacja Windows

Po zainstalowaniu aplikacji musisz zweryfikować swój adres e-mail za pośrednictwem klienta stacjonarnego, po czym aplikacja zacznie działać w tle bez przerywania przepływu pracy.

RescueTime _ Windows Application_Activate

RescueTime zaczyna wtedy śledzić czas, który spędzasz na każdym zadaniu, czy to surfowanie po Facebooku przez kilka minut, zapisywanie kilku notatek w Evernotes czy przypadkowe rysowanie czegoś w programie Paint. Innymi słowy, może śledzić użycie aplikacji i strony internetowej oraz rejestrować zarówno czas aktywności (pierwszy plan), jak i czas działania. Wszystko, co rejestruje, jest automatycznie zapisywane online. Otrzymasz pulpit nawigacyjny, na którym znajdziesz wykres przedstawiający, ile czasu poświęciłeś różnym zadaniom. Jak wspomniano wcześniej, automatycznie grupuje te zadania w różne kategorie, chociaż możesz wybrać, które z nich są bardziej wydajne.

Sprawdź -   Jak uruchamiać aplikacje Windows na Mac OS X z winem [Guide]

Dostępny jest również obszar Raport, w którym można przeglądać statystyki użytkowania aplikacji i witryn internetowych. A jeśli uznasz, że jedno z zadań nie znajduje się w odpowiedniej kategorii, możesz łatwo je tam przenieść, przechodząc do opcji kategorii.

RescueTime - Twój codzienny pulpit nawigacyjny

RescueTime umożliwia również wyznaczanie konkretnych celów dotyczących zadań. Na przykład, jeśli chcesz spędzić większość czasu na badaniu i nauce, możesz ustawić ją jako kategorię produktywną, a każda aplikacja i witryna należąca do tej kategorii pomogą osiągnąć ten cel.

RescueTime _ Goals

Nowe cele można tworzyć za każdym razem za pomocą okna Ustaw nowy cel, w którym wystarczy określić kategorię zadań i ile czasu chcesz na nie poświęcić.

Sprawdź -   Jak utrzymać laptop włączony przy zamkniętej pokrywie w systemie Windows 10

RescueTime _ Nowy cel

RescueTime oferuje obecnie swoim użytkownikom bezpłatne i płatne plany o nazwach odpowiednio RescueTime Lite i RescueTime Premium. Ta ostatnia zapewnia większą elastyczność i kontrolę nad zarządzaniem czasem oraz oferuje dodatkowe korzyści w wysokości 9 USD miesięcznie lub 72 USD rocznie.

Odwiedź RescueTime