Sprzymierzeniec marketerów do rozpoczęcia nowych strategii

Internet rzeczy (IoT) jest zalążkiem zmian technologicznych w różnych metodach marketingowych.

Stałe rozprzestrzenianie się inteligentnych urządzeń daje ogromne możliwości w różnych sektorach i nowy paradygmat relacji z klientami i zarządzania marketingiem.

Różne branże na rynku wykorzystują IoT, aby zrozumieć swoich klientów, działać wydajnie, zapewniać lepszą obsługę klienta, zwiększać wartość biznesową i poprawiać zdolność podejmowania decyzji.

IoT stał się jedną z najważniejszych technologii XXI wieku. Teraz możesz łączyć z Internetem obiekty takie jak samochody, urządzenia kuchenne, elektroniczne nianie, termostaty itp. za pomocą wbudowanych urządzeń.

W rezultacie możliwa jest teraz bezproblemowa komunikacja między procesami, ludźmi i rzeczami.

W tym artykule wyjaśnię IoT, kilka przykładów i jak IoT wpływa na dzisiejszy marketing.

No to ruszamy!

Czym jest Internet Rzeczy?

Internet rzeczy (IoT) definiuje sieć wielu fizycznych obiektów lub „rzeczy” osadzonych w oprogramowaniu, czujnikach i innych technologiach do wymiany danych z innymi systemami i urządzeniami przez Internet.

IoT to system połączonych ze sobą mechanicznych i cyfrowych maszyn, urządzeń komputerowych, obiektów itp. Może przesyłać informacje przez sieć bez interakcji człowieka z komputerem lub człowieka z człowiekiem.

Kevin Ashton ukuł nazwę „Internet rzeczy” w 1999 roku. Nazwał ją IoT, ponieważ integruje wzajemne powiązania „naszych rzeczy” z wzajemnymi powiązaniami naszego „internetu”.

Teraz miliardy urządzeń są podłączone do Internetu na całym świecie i wszystkie zbierają i udostępniają dane. IoT łączy cyfrowe i fizyczne wszechświaty, dzięki czemu tkanina jest bardziej responsywna i innowacyjna.

Pomysł dodania inteligencji do podstawowych obiektów został po raz pierwszy omówiony na początku lat 80. i 90. XX wieku. Ponieważ technologia nie była wtedy zbyt duża, postęp był powolny. Chipy były zbyt nieporęczne i przewymiarowane, co utrudniało ich instalację w dowolnym systemie lub urządzeniu.

Tak więc powstał pierwszy pomysł, aby chip był mały i tańszy. Przyjęcie tagów RFID i protokołu IPv6 pomaga ulepszyć sieci bezprzewodowe i podjąć niezbędne kroki w kierunku skalowania Internetu Rzeczy. Powoli stała się jedną z najpotężniejszych technologii na świecie.

Korzyści z IoT dla firm

Korzyści płynące z IoT zależą od sprawności i wydajności biznesowej. Chodzi o to, aby zebrać więcej informacji o produktach i systemach wewnętrznych oraz wprowadzić zmiany zgodnie z wymaganiami, aby poprawić wrażenia klientów.

Producenci dodają czujniki do obiektów lub komponentów produktów w celu przesyłania danych. Pomaga to firmom wykryć awarię komponentu i wymienić go, zanim zdąży uszkodzić inne komponenty.

Firmy wykorzystują dane generowane przez czujniki w celu zwiększenia wydajności systemu i łańcucha dostaw. IoT pozwala przedsiębiorstwom zautomatyzować procesy i usprawnić świadczenie usług przy jednoczesnym ograniczeniu odpadów i obniżeniu kosztów pracy

Niektóre z typowych korzyści są następujące:

  • Ogólne monitorowanie procesów biznesowych
  • Lepsze doświadczenie klienta
  • Oszczędność pieniędzy i czasu
  • Poprawa produktywności pracowników
  • Łatwa integracja modeli biznesowych i ich adaptacja
  • Podejmowanie jaśniejszych decyzji biznesowych
  • Wyższa generacja przychodów

Kilka przykładów marketingu IoT

Wzrost przyjęcia inteligentnych technologii oznacza nie tylko generowanie danych, doświadczeń i momentów; ma to również głębokie implikacje dla różnych marketerów. Aby uniknąć zakłóceń w biznesie, marki muszą podążać za nowymi trendami technologicznymi, takimi jak Internet Rzeczy.

Inteligentne nianie, inteligentne kamery dzwonkowe, inteligentne zamki i inteligentne wtyczki cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród wielu użytkowników.

Zobaczmy kilka przykładów marketingu IoT, aby połączyć się z kampaniami produktowymi, geofencingiem, inteligentnymi etykietami, brandingiem i marketingiem treści.

Kampanie produktowe oparte na IoT

Osadź istniejący produkt z czujnikami do łączności IoT. To przeniesie Twój marketing do następnego kroku, umożliwiając klientom udostępnianie unikalnych danych lub treści przekazywanych do systemów w celu uzyskania znaczących informacji.

Korzystanie z oprogramowania i sprzętu należy do przypadków IoT, które są obciążone inwestycją, ale wyniki są niepodważalne. Na przykład firma produkująca napoje, Diageo, dostosowuje swoje butelki whisky, aby zawierały filmy nagrane przez klientów, dzięki czemu kampania może pozyskać więcej klientów.

Geofencing

Smartfony stają się coraz bardziej przydatne w marketingu IoT, biorąc pod uwagę ich ogromną popularność i wykorzystanie wśród klientów na całym świecie.

Geofencing to inteligencja lokalizacji, w której wbudowany GPS urządzenia inteligentnego służy do lokalizowania pobliskich firm. Tak więc w połączeniu z geofencingiem smartfony mogą pomóc w wykrywaniu bardzo odpowiednich klientów znajdujących się w połowie ścieżki w pobliżu Twojej firmy lub sklepu.

Na przykład Internet Rzeczy może informować Twoją firmę, gdy kupujący jest na radarze i wysyłać odpowiednie wiadomości o kuponach, ofertach i rabatach, aby klienci mogli odwiedzać sklep i kupować produkty.

Przykład: Burger King stosuje technikę geofencing IoT, aby osiągnąć większy sukces. Rozpoczęli kampanię pod nazwą „Whooper for a Penny”. Oznacza to, że każdy klient McDonald’s w promieniu 600 stóp otrzyma powiadomienie na swój smartfon i zostanie skierowany do pobliskiego sklepu Burger King.

Inteligentne etykiety produktów

Obecni klienci to najlepszy punkt wyjścia do nowej kampanii. Pozostają na dole lejka, wykazują zainteresowanie propozycją wartości biznesowej i są otwarci na sprzedaż dodatkową lub cross-selling.

Jest to prawdopodobnie najbardziej opłacalny przykład IoT, ponieważ sprzęt nie jest wymagany. Firmy mogą umieszczać etykiety QR bezpośrednio na swoich produktach, które klienci mogą skanować za pomocą urządzeń mobilnych. To poprowadzi ich do powiązanych produktów, ciekawostek o produktach, doświadczeń w sklepie, rabatów i nie tylko.

Na przykład restauracja planuje umieścić na stole skanowalny kod QR, na którym klienci skanują kod, aby poznać dzisiejszą specjalną potrawę, oferty napojów i wiele innych korzyści. Ponadto niektóre firmy pozwalają klientom zeskanować kod QR, aby uzyskać szansę na grę i wygranie ekscytujących nagród, które można wymienić w tej samej restauracji.

Branding

W dzisiejszych czasach prawie każdy ma smartfona i konto w mediach społecznościowych. Branding jest ponownie opłacalnym przykładem IoT, ale bardzo skutecznym. Dzięki temu klienci mogą poznać markę z reklam w mediach społecznościowych lub na niektórych stronach internetowych.

Nawet jeśli klienci publikują zdjęcie na swoich kontach w mediach społecznościowych, inni widzą post i wiedzą o produkcie. Jednocześnie branding pozwala użytkownikom angażować się w interesujące działania, na przykład blogerzy kulinarni mogą poprawić Twoją markę i sprzedaż, jednocześnie ciesząc się jedzeniem.

Marketerzy wykorzystują urządzenia IoT, aby wyjaśnić, co sprawia, że ​​ich produkty są wyjątkowe i czym różnią się od innych produktów. Chodzi o zademonstrowanie cech produktów, aby wyróżnić Twoją markę na tle konkurencji.

Na przykład firma wchodzi w interakcję ze swoimi klientami, aby informować ich o nowych ofertach. W tym celu firma uruchamia aplikację, która wysyła automatyczne i spersonalizowane wiadomości tekstowe dotyczące ofert i rabatów do swoich obecnych klientów.

Marketing treści

W marketingu można zastosować wiele podejść, ale content marketing jest jedną z najpopularniejszych metod. Ten styl marketingowy koncentruje się na tworzeniu wysokiej jakości treści konsumenckich poprzez spójne przesyłanie na stronach internetowych i kontach w mediach społecznościowych.

Za pomocą marketingu treści firma może budować większe zaufanie i lojalność klientów, co skutkuje silną bazą klientów. Dane zebrane w wyniku interakcji pomagają marketerom zrozumieć potrzeby klientów.

Wykorzystanie danych z systemów IoT może pomóc firmie wyróżnić się z tłumu, ponieważ może zindywidualizować swoją strategię i zapewnić klientom wyjątkowe wrażenia. Prowadzi to do nowego rodzaju zaangażowania między firmą a jej klientami. W ten sposób firma może poprawić swoją sprzedaż.

Co więcej, optymalizacja wyszukiwania i słowa kluczowe są również ważne dla rozszerzenia marketingu treści o IoT. W ten sposób możesz zawęzić lejek, jednocześnie zwiększając liczbę potencjalnych klientów.

Jak Internet Rzeczy wpływa na marketing?

IoT ma znaczący wpływ na świat marketingu. Technologia ta pomaga firmom uatrakcyjniać ich usługi i produkty przez słuchanie ich potrzeb i odpowiednie reagowanie na nie.

Doświadczeni menedżerowie, marketerzy i właściciele używają tej technologii do przesyłania odpowiedniej strategii marketingowej we właściwym czasie na inteligentnych urządzeniach. Pomoże to uzyskać więcej danych o klientach, które są cenne w poznawaniu zachowań i oczekiwań konsumentów, co skutkuje sukcesem biznesowym.

Rozumiemy wpływ IoT na różne obszary.

Doświadczenie i zaangażowanie klienta

IoT otwiera opłacalne możliwości ciągłego angażowania klientów w czasie rzeczywistym i budowania wartości produktu przez cały okres istnienia firmy. Połączone urządzenia IoT zapewniają firmom wgląd w użytkowanie, umożliwiając im szybsze wykrywanie i rozwiązywanie problemów, przechwytywanie danych i zwiększanie przychodów.

Pomyśl o połączonych samochodach, marketingu zbliżeniowym i automatyzacji domu; IoT zmienia sposób prowadzenia działalności i zmienia zachowania i oczekiwania klientów dzięki łączności bezprzewodowej i sieciom.

Aby zapewnić lepszą obsługę i zaangażowanie klientów, IoT pozwala Twojej firmie skoncentrować się na czterech obszarach:

  • Odpowiednie oferty w odpowiednim czasie
  • Satysfakcjonujące wrażenia ze sklepu
  • Bezproblemowe i szybkie rozwiązywanie problemów
  • Oferowanie bardziej atrakcyjnych opcji w celu zwiększenia lojalności klientów

W ten sposób IoT zmienia relacje między firmami a klientami, szybko ewoluując wyobrażenia o tym, co jest możliwe w dzisiejszych czasach.

Personalizacja

Zwiększona konkurencja między firmami zmusiła firmy do stosowania wielu taktyk, aby dostać się na szczyt. Jedną z tych taktyk jest personalizacja. Każda firma stara się oferować klientom ulepszone usługi. IoT może pomóc firmom zaspokoić zapotrzebowanie klientów na bardziej spersonalizowane usługi.

Ponieważ coraz więcej firm zanurza się w świecie IoT, ta, która może skutecznie personalizować, będzie na szczycie sukcesu. Teraz, w tym świecie personalizacji IoT, firmy i klienci są bardziej połączeni.

Badania rynku

Jak omówiono powyżej, IoT jest niezbędny dla konsumentów i firm w każdej branży. Tak więc dane są kopalnią złota dla badań rynkowych. Big data ma codzienne konsekwencje dla firm, badaczy rynku i konsumentów. Aplikacja danych odgrywa bardzo istotną rolę w badaniach rynkowych dotyczących przetwarzania i analizy danych.

Badania rynku stają się dziś coraz bardziej cyfrowe. Dlatego IoT pomaga badaczom rynku być na bieżąco z zachowaniami i zwyczajami konsumentów. Co więcej, IoT jest bardziej niezawodny, wartościowy i dokładny dla badaczy rynku.

Hiperpołączenia

W hiperpołączonym świecie IoT łączy informacje, rzeczy i ludzi w sposób, który jednocześnie fundamentalnie zmienia społeczeństwo i biznes. IoT stał się przełomową siłą w różnych branżach, głównym motorem wszelkiej transformacji cyfrowej i katalizatorem hiperpołączonych firm.

Firmy współpracują ze swoimi klientami, aby odtworzyć rozwiązania cyfrowe, które pozwalają im uzyskać hiperłączność. Łącząc potęgę Internetu Rzeczy z rozwiązaniami sieciowymi, sztuczną inteligencją i technologiami, wiele branż może zapewnić pełny obraz zarządzania firmą i wydajności.

Transakcja hiperszybka

Klienci szukający szybkiego doświadczenia offline mogą skorzystać z opcji hiperszybkich transakcji za pomocą IoT.

Pamiętaj, szybka obsługa przyciąga szybkich klientów. Ponieważ wiele szybkich transakcji wymaga większej ilości informacji o klientach, marketerzy skorzystają na gromadzeniu cennych danych. A wiesz, że informacje są w dzisiejszych czasach jak pieniądze.

Transakcje hiperszybkie stanowią więc dla firm nowe możliwości gromadzenia większej ilości informacji o klientach. Transakcje te umożliwiają również firmom zrozumienie zachowań klientów i ich zwykłej procedury. W ten sposób firma może kształtować swoją markę w odpowiedzi na potrzeby klientów.

Kupowanie podróży

Podróż zakupowa klientów musi przebiegać płynnie. Dlatego firmy muszą się tym zająć.

Systemy IoT mogą pomóc kupującemu zamawiać produkty w oparciu o ich wybór i preferencje. Mogą łatwo dostosować niektóre ustawienia IoT zgodnie ze swoimi preferencjami, a resztę przenieść za pomocą automatyzacji.

Ponadto systemy IoT powiadamiają klientów o statusie produktu, niezależnie od tego, czy jest on niedostępny, czy ponownie w magazynie. Możesz nawet podać niezbędne informacje wcześniej, gdy produktu nie ma w magazynie, aby system IoT automatycznie kupił go dla klienta, gdy będzie dostępny.

Kompleksowa optymalizacja doświadczeń

Dane IoT umożliwiają markom gromadzenie wielu danych o ich produktach. Dane zawierające rzeczywiste wykorzystanie produktu mogą przesyłać dane z powrotem do marki i klientów dotyczące wydajności produktu.

Pomoże to markom prognozować problemy i rekomendacje na podstawie informacji zwrotnych. Marki mogą również wykorzystywać te dane do powiadamiania klientów o funkcjonalności produktu i ostrzegania ich w razie konieczności konserwacji. Prowadzi to do lepszej obsługi klienta i satysfakcji.

Media społecznościowe

Wspólny wpływ, jaki systemy IoT wywierają na media społecznościowe, jest zachęcający i ogromny. IoT może oferować wiele korzyści, takich jak śledzenie zachowań klientów w czasie rzeczywistym, poprawa świadomości sytuacji i nie tylko.

Firmy, które polegają na głębokich wglądach, mogą korzystać z mediów społecznościowych, aby dostarczać oczekiwane usługi. Smartfony stały się istotną częścią życia każdego człowieka i są najczęściej używane wśród gadżetów. Ustawiła pole bitwy dla wszystkich gadżetów IoT.

Oto niektóre z wpływów IoT na media społecznościowe:

  • Pozwala firmom zmienić sposób świadczenia usług.
  • Przedsiębiorstwa mogą budować lepszą reputację wśród swoich odbiorców.
  • Umożliwia firmom zachowanie prywatności.

SEO

IoT zmienia sposób, w jaki ludzie szukają czegoś online. Inteligentne zegarki, inteligentne samochody, połączone domy, asystenci głosowi i urządzenia do noszenia to najlepsze przykłady aktualnych najlepszych praktyk SEO. Aby przygotować się na przyszłość opartą na IoT, musisz przestrzegać kilku strategii, takich jak:

  • Priorytet wyszukiwania głosowego
  • Ewoluuj z SERP
  • Oglądaj media wyszukiwania oparte na IoT
  • Skoncentruj się na personalizacji
  • Syntezuj dane offline i online

Oferty pracy

Bez wątpienia każdy sektor korzysta z technologii IoT. Wraz z ewolucją technologii zmieniają się kultury pracy, podobnie jak rynki pracy na całym świecie. Aby jednak zapewnić wydajność i postęp w nadchodzącej erze, pracownicy i organizacje muszą korzystać z dostępnej technologii IoT.

IoT oferuje pracownikom bezpieczniejsze środowisko, wysoką produktywność i lepsze wrażenia z pracy. Z drugiej strony organizacje mogą być świadkami zwiększonej sprzedaży. Większy popyt na produkty i usługi oznacza również lepsze stawki godzinowe dla pracowników.

Automatyzacja

Producenci automatyzują diagnostykę konserwacji i raportowanie, łącząc rozwiązanie IoT i automatyzacji. Pomoże dostarczyć informacji na temat każdego aspektu procesu, aby zwiększyć wydajność i zmniejszyć liczbę wypadków. Systemy IoT umożliwiają firmom zasilanie ich systemów bezpieczeństwa.

Integracja produktu

IoT znacznie wymaga bardziej elastycznego i zdyscyplinowanego podejścia do integracji produktów. To dlatego, że:

  • Konsumenci stają się coraz bardziej obeznani z technologią
  • IoT zachęca do innowacji
  • Lepsza analityka produktu
  • Zmniejszone koszty i czas rozwoju
  • Zachęca do współpracy

Reklama predykcyjna

Dostaniesz mnóstwo możliwości reklamowych, gdy będziesz mógł podłączyć inteligentne urządzenia do Internetu. Systemy IoT mogą również pomóc Twoim firmom wykorzystać dowolny obiekt jako kanał do angażowania klientów.

Rozwój produktu

Internet rzeczy obejmuje szybką i bezpieczną łączność, zaawansowane zarządzanie informacjami i zaawansowane zarządzanie urządzeniami. W ten sposób pomaga tworzyć inteligentniejsze produkty obsługujące IoT.

Przechwytywanie danych

Firmy mogą zbierać dane z dowolnego źródła za pomocą wbudowanych lub zewnętrznych czujników. Dane, takie jak dane o stanie, dane o lokalizacji, dane dotyczące automatyzacji i dane umożliwiające podjęcie działań, pomagają kilku branżom rozwijać działalność i zwiększać sprzedaż.

Wniosek

IoT daje przedsiębiorstwom niezliczone możliwości i pomaga im generować większe przychody i sprzedaż. Dzięki IoT branże mogą szybko przyjąć nowe strategie marketingowe.

IoT obsługuje różne branże i firmy związane z reklamą internetową, marketingiem treści, rozwojem produktów, mediami społecznościowymi, marketingiem wirusowym i nie tylko. Pomaga również poprawić komunikację między marketerami a klientami, zwiększa rozpoznawalność marki i zapewnia większą satysfakcję klientów.

Biorąc pod uwagę jego powszechną adopcję, IoT prawdopodobnie utrzyma się przez lata.

Możesz skorzystać z tych zasobów edukacyjnych IoT, jeśli jesteś nowy w sferze IoT.