11 statystyk Twittera/X Nawet Elon Musk chciałby to wiedzieć

Platformy mediów społecznościowych, takie jak Twitter, pomagają łączyć się z innymi użytkownikami. Jack Dorsey, Noah Glass, Biz Stone i Evan Williams utworzyli Twittera 21 marca 2006 roku. Od tego czasu Twitter stał się podstawową platformą wymiany wiadomości, aktualizacji i pomysłów.

Bogata platforma kulturalna jest ośrodkiem wpływowych i potężnych ideologów. Debaty i żarty rozprzestrzeniają się na Twitterze szybciej niż na innych platformach.

27 października 2022 r. Elon Musk przejął Twittera 44 miliardy dolarów. Przyszłość tej platformy jest jednym przystankiem dla wszystkich potrzeb mediów społecznościowych. Twitter służy promocji biznesu, komunikacji, rozrywki, wiedzy i wielu innym celom. Już niedługo Musk będzie gotowy konkurować z portalami pracy, gdyż planuje je wprowadzić w przyszłości.

Przed tymi remontami zwolnił 7500 pracowników i rozwiązał zarząd. W ciągu zaledwie roku całkowicie zmienił logo i nazwę platformy na obecną nazwę X.

Znaczenie Twittera/X

  • Twitter to najszybsza platforma mediów społecznościowych umożliwiająca udostępnianie wiadomości i aktualizacji. Informacje docierają do docelowej grupy odbiorców znacznie wcześniej niż na jakiejkolwiek innej platformie. Co ciekawe, opcja na Twitterze wyświetla listę popularnych tematów w każdym regionie.
  • Ta platforma mediów społecznościowych umożliwia użytkownikom odpowiadanie na tweety. Ludzie mogą dzielić się swoimi opiniami i pomysłami z innymi.
  • Marketerzy B2B (Business to Business) i B2C (Business to Customers) wykorzystują Twittera do promowania swoich marek. Firmy B2C mogą dotrzeć do docelowych odbiorców, używając hashtagów w swoich tweetach. Specjaliści mogą współpracować z innymi firmami w celu ulepszenia usług.
  • Wiedza i zasoby są dostępne także na Twitterze. Oprócz rozrywki użytkownicy mogą uzyskiwać cenne wiadomości, informacje i aktualizacje, aby być na bieżąco ze światem.
  • Platforma komunikacji w czasie rzeczywistym dostarcza tweety niczym wiadomości błyskawiczne. Twitter ma silny algorytm zasięgu, który jest korzystny dla osób zajmujących się mediami. Mogą natychmiastowo i bez żadnych ograniczeń udostępniać wiadomości i informacje.
  • Twitter ma funkcję retweetowania, która umożliwia retweety innych osób. Zaletą tej opcji jest to, że informacja może dotrzeć do maksymalnej liczby osób bez ich śledzenia.
  • Od momentu powstania Twitter był skierowany do różnych odbiorców. Jest to kompleksowa platforma zawierająca wiadomości i politykę, na której ludzie i osobistości, takie jak dziennikarze, gwiazdy, sportowcy i politycy, mogą zabierać głos na różne tematy. Polityczne, a czasem kontrowersyjne opinie szybko docierają do docelowej grupy odbiorców.

Oto kilka niesamowitych statystyk Twittera/X, które powinieneś znać:

Statystyki geograficzne

Źródło obrazu- www.demandsage.com

Według DemandSage, Twitter tak 572 miliony użytkowników na całym świecie, a z platformy korzysta dziennie 237,8 mln aktywnych użytkowników. W zestawieniu zajmuje trzecie miejsce po Facebooku i Instagramie. Liczby te z roku na rok stale rosną.

Stany Zjednoczone są krajem numer jeden na świecie pod względem PKB i liczby ludności, a także na liście aktywnych użytkowników Twittera. USA tak 77,75 mln miesięcznie aktywnych użytkowników platformy, a na kolejnych miejscach znajdują się Japonia (58,2) i Indie (24,45). Rozbijając statystyki amerykańskie, tylko 52% użytkowników codziennie śledzi Twittera.

Z badania wynika, że ​​84% wszystkich odwiedzin na Twitterze odbywa się co tydzień, a 96% raz w miesiącu. Dane wykazały, że Ameryka spędza na Twitterze 6 minut dziennie.

W ujęciu regionalnym na liście aktywnych użytkowników Twittera znajduje się Ameryka Północna — 15% wszystkich użytkowników zidentyfikowanych w regionie.

Region azjatycki uplasował się niżej niż Ameryka Północna. 69,5 mln i 40,7 mln użytkownicy pochodzą odpowiednio z Azji Wschodniej i Południowej. Ogółem 40% użytkowników Twittera jest aktywnych w tych trzech regionach i liczba ta stale rośnie.

Dane demograficzne

Platformy mediów społecznościowych są popularne wśród nastolatków i młodych ludzi. Na całym świecie 97% nastolatków korzysta z mediów społecznościowych, a 75% ma co najmniej jedno konto w mediach społecznościowych. Ale Twitter jest popularny wśród osób w średnim wieku. Do 2022 r. 38,5% użytkowników będzie w grupie wiekowej 25–34 lata. 37% młodzieży i 24% nastolatków używać Twittera do wielu celów.

Według Statystyka 2021, sześciu na dziesięciu użytkowników w wieku 25–49 lat korzysta z Twittera. Jednym z czynników wpływających na statystyki demograficzne Twittera są jego zalety.

Większość ludzi korzysta z Twittera do dzielenia się wiadomościami i informacjami. Różni się od innych platform, na których użytkownicy spędzają najwięcej czasu, co przełożyło się na zwiększoną reputację platformy, ponieważ większość dojrzałych treści możemy zobaczyć na Twitterze.

Baza użytkowników Twittera składa się z większej liczby mężczyzn niż kobiet. 71,2% użytkowników na Twitterze to mężczyźni, a reszta to kobiety. Wręcz przeciwnie, kobiety przodują na listach interakcji i komunikacji marek. Wynika to z biernego podejścia mężczyzn, którzy korzystają przede wszystkim z Twittera w celu otrzymywania aktualizacji i aktualności.

Codzienne interakcje na Twitterze/X

Źródło obrazu- https://www.dsayce.com/

Twitter to platforma interakcji z klientami, rejestrująca 6000 tweetów na sekundę. Na całym świecie użytkownicy wysyłają średnio 350 000 tweetów na minutę i 500 milionów tweetów dziennie.

Dane pokazują, jak często ludzie są aktywni na Twitterze. Średni czas spędzony na Twitterze w 2023 r. na całym świecie wyniósł: 31 minutlepiej niż konkurencyjne platformy, takie jak Facebook i Instagram.

Przychody generowane przez Twitter/X

Źródło obrazu: www.businessofapps.com

W porównaniu do innych platform przychody Twittera są niższe niż oczekiwano. Według dyrektora generalnego Twittera, Elona Muska, całkowite przychody w 2023 r. wyniosą 3 miliardy dolarów, czyli o 1,4 miliarda dolarów mniej niż w 2022 r. Twitter osiągnie przychody w wysokości 4,4 miliarda dolarów w 2022 r.

Jej łączne przychody w 2022 r. wyniosły 4,4 miliarda dolarów. Po rozbiciu całkowitych przychodów 4 miliardy dolarów pochodziły z reklam, a 0,4 miliarda dolarów z danych i licencji. Jednak liczba ta stale maleje od czwartego kwartału 2021 r. 17% wszystkich użytkowników Twittera pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, ale 50% całkowitych przychodów jest generowane w tym kraju. Pod koniec 2022 r. wniosły wkład USA 2,4 miliarda dolarówa 2 miliardy dolarów pochodziły z reszty świata.

W czasie pandemii zaangażowanie na platformach społecznościowych wzrosło o 10,5%. Ludzie utrzymywali kontakt z rodziną lub przyjaciółmi, pracą i informacjami. Wpłynęło to również na przychody Twittera od końca 2019 r. do 2021 r. Twitter odnotował 32% wzrost zysków z 3,4 miliarda dolarów do 5 miliardów dolarów.

W czasie pandemii zaangażowanie na platformach społecznościowych wzrosło o 10,5%. Ludzie chcieli pozostać w kontakcie z rodziną lub przyjaciółmi, pracą i informacjami. Wpłynęło to również na przychody Twittera. Twitter zobaczył Wzrost zysków o 32%. od końca 2019 do 2021 roku z 3,4 miliarda dolarów do 5 miliardów dolarów.

Twitter/X dla biznesu

Platforma mediów społecznościowych służy nie tylko rozrywce; jest to doskonała platforma marketingowa. Do 2023 r. 93% marketerów korzystać z platform internetowych, aby dotrzeć do docelowych odbiorców.

Renomowane marki i średnie firmy promują się w Internecie, ponieważ mogą łatwo dotrzeć do umysłów klientów. 71% średnich firm na całym świecie korzysta z tych platform, a 52% publikuje posty raz dziennie.

Według stanu na styczeń 2023 r. Twitter zajmował drugie miejsce pod względem wzrostu liczby odesłań z ruchu internetowego spośród wszystkich platform mediów społecznościowych. Tempo wzrostu wzrosło do 34,3%, za Instagramem (114,4%). Marki szybko rozwijają się na Twitterze, zajmując drugie miejsce na liście platform marketerów.

Około 82% korzysta z Twittera do celów marketingu treści B2B (business-to-business). Dzielą się i promują swój produkt z różnymi markami i docierają do docelowej grupy odbiorców.

Ludzie śledzą swoje ulubione marki, aby uzyskać najnowsze aktualizacje i oferty. Marka również nie zawodzi, regularnie je aktualizując. 79% użytkowników Twittera natychmiast śledzi marki, aby uzyskać najnowsze aktualizacje, a marki odpowiadają poprzez zabawne posty i oferty.

Spadające wykresy Twittera/X

Źródło obrazu- https://www.similarweb.com/blog/insights

Pomimo dobrej bazy użytkowników i zaangażowania, Twitter stale ponosi straty. Według danych firmy Twitter odnotowywał stratę netto w latach 2012–2017. W ciągu następnych dwóch lat platforma odrobiła straty, ale historia toczyła się dalej. W 2020 roku Twitter stracił 1136 milionów dolarów, co stanowi największy spadek od roku jego premiery.

Podobna sieć donosi, że Twitter stracił 7,75% ruchu w marcu 2023 r. Dzienna liczba aktywnych użytkowników aplikacji na Androida również spadła o 9,8%. Przyczyną tego spadku stał się płatny plan Twittera.

Głównym źródłem dochodów Twittera są przychody z reklam. W ciągu ostatnich ośmiu lat z innych źródeł pochodziło maksymalnie 0,5 miliarda dolarów. 90% przychodów Twittera pochodzi z reklam, ale po przejęciu Muska przychody z reklam Twittera spadły o 50%.

Ponieważ Elon nakłada wiele ograniczeń dla użytkowników, firmy korzystają z innych platform mediów społecznościowych, aby utrzymać koszty marketingu.

Niedawno Elon Musk potwierdził, że przepływy pieniężne będą ujemne do połowy 2023 roku. Firma potrzebowała pomocy w spłacie zadłużenia 13 miliardów dolarów, który należało spłacić do lipca 2023 r. Schemat strat jest taki sam przez pozostałą część roku. Aby odrobić straty, Twitter opiera się teraz na usługach innych niż reklamy, takich jak subskrypcje.

Przyszłość Twittera/X

Długowieczność Twittera opiera się na dzisiejszym pokoleniu i nie cofamy się od tego. W 2023 r. 52% tweetów pochodziły od osób urodzonych w latach 1997-2012. Od kilku lat liczba aktywnych użytkowników Twittera utrzymuje się na tym samym poziomie.

Prognozy użytkowników dla Twittera na lata 2024–2027 wyglądają obiecująco. Podobno 42,3 mln użytkowników będzie korzystać z platformy do różnych celów, a stopa przyrostu wyniesie 10,19%.

Twórcy na Twitterze/X

Pokolenie Gen-Z, w którym większość twórców treści zarabia więcej niż etatowi profesjonaliści. Około 207 milionów ludzi uważało się za twórców, ale tylko jedna trzecia wybrała tę rolę na pełen etat. Twitter zapewni znacznie lepsze zyski niż inni konkurenci. W połowie 2023 roku Twitter ogłosił program podziału przychodów z reklam. Twórcy otrzymają część kwoty, którą Twitter zarobił dzięki nim.

Około 97% całkowitej kwoty, jaką może uzyskać użytkownik. Dzięki temu programowi można ożywić spadające od zeszłego roku przychody z reklam Twittera. Jednak programy zarabiania na reklamach są dostępne dla twórców, którzy uzyskali co najmniej 15 milionów wyświetleń w ciągu ostatnich trzech miesięcy i 500 obserwujących.

Cenne dane o finansach

Jak wynika z ankiety na Twitterze, 53% osób czerpie z tej platformy wiedzę finansową i inwestycyjną, a 40% inwestuje swoje pieniądze w oparciu o informacje z Twittera.

Od czasu pandemii liczby te wzrosły, a obecny dyrektor generalny Twittera może zmienić losy każdej firmy lub kryptowaluty za pomocą jednego tweeta. Podczas pandemii opublikowano ponad miliard tweetów na temat samych kryptowalut.

W 2021 roku Musk ogłosił, że Tesla będzie otrzymywać płatności w Bitcoinie, podnosząc jego cenę o ponad 20% w ciągu zaledwie jednego dnia. Najbogatszy człowiek na świecie ma pewne uprawnienia pieniężne do manipulowania światem finansów. Ludzie śledzą wiadomości finansowe na Twitterze, ponieważ wiedzą, że w każdej chwili Elon Musk może w mgnieniu oka sprawić, że zyskają na wartości.

Gwiazdy na Twitterze/X

Oprócz dyrektora generalnego Twittera Elona Muska żaden inny dyrektor generalny ani właściciel platformy mediów społecznościowych nie znalazł się na szczycie listy większości obserwujących na swojej platformie. Jest najczęściej obserwowaną osobą na Twitterze 155 milionów obserwujących, a za nimi uplasowali się Barack Obama i Justin Bieber. Dwie światowe ikony sportowców znalazły się na szczycie listy najczęściej obserwowanych sportowców na Twitterze.

Cristiano Ronaldo i Lionel Messi mają 108 milionów i 61 milionów obserwującychodpowiednio. Od 2019 r. ulubiona marka gier, PlayStation, była najczęściej obserwowaną marką na Twitterze z 17 milionami obserwujących. Xbox, kolejna marka gier, pozostała nieco w tyle z 13,5 milionami obserwujących.

Subskrypcje na Twitterze/X

Platformy mediów społecznościowych służące do celów rozrywkowych są w większości bezpłatne dla ich użytkowników. Twitter był bezpłatny do 2021 r., ale dyrektor generalny Twittera ogłosił, że użytkownicy muszą płacić 8 dolarów miesięcznie, aby uzyskać zweryfikowaną plakietkę na swoim koncie. W rezultacie dzięki temu posunięciu Twitter miałby generować 3,4 miliona dolarów miesięcznie od 424 tysięcy zweryfikowanych użytkowników. Następny Przejęcie MuskaTwitter nałożył pewne ograniczenia na użytkowanie.

Wcześniej była to platforma bezpłatna, ale od teraz użytkownicy mogą wysłać do dowolnej osoby tylko 500 wiadomości dziennie. Podobnie darmowy użytkownik może wysłać tylko 2400 tweetów, w tym retweetów. Technicznie rzecz biorąc, użytkownik może jedynie śledzić 400 kont w dzień. Platforma mikroblogowania zakazała agresywnego zachowania, aby kontrolować fałszywy zasięg i zyski z tweetów.

Rywal Twittera/X

11 lipca 2023 roku wystartował Mark Zuckerberg Wątki „Zabójca Twittera”.. W ciągu zaledwie pięciu dni na platformie zarejestrowało się 100 milionów użytkowników. Jednak po 15 dniach wątek stracił 75% ruchu ze względu na potrzebę większej przejrzystości. Ludzie szukali alternatywy dla Twittera, ponieważ Elon Musk rozróżnił użytkowników bezpłatnych i płatnych.

Wątki są pod pewnymi względami podobne do Twittera. Ale zdaniem szefa Threads chcą uniknąć angażowania się w politykę taką jak Twitter. Zatem teraz jest to po prostu platforma do udostępniania zdjęć i filmów, taka jak jej firma-matka Instagram.

Wniosek

Twitter jest doskonałym źródłem informacji, a młodzi ludzie korzystają z tego źródła, aby dotrzeć do docelowej grupy odbiorców. Statystyki pokazują, że Twitter nadal wyrasta ponad inne platformy mediów społecznościowych. Niezależnie od tego, czy jesteś studentem, osobą pracującą czy bezrobotną, ta platforma jest pomocna w Twoim życiu. Twitter nadaje się do komunikowania się z rodziną, krewnymi, przyjaciółmi i współpracownikami.

Ale od czasu przejęcia Muska niektóre funkcje są dostępne tylko dla abonentów i trzeba żyć z ograniczeniami. Większość użytkowników podejmuje decyzje finansowe za pośrednictwem tweetów, ale niestety plotki rozprzestrzeniają się również na Twitterze. Użytkownik musi sprawdzić swoje oceny w wielu źródłach.

Możesz także zapoznać się z niektórymi narzędziami analitycznymi Twittera i narzędziami marketingowymi na Twitterze dla twórców trendów, aby zwiększyć zaangażowanie.