Jak automatycznie dodać lub UDW samodzielnie w Outlooku i Gmailu

Photo of author

By maciekx

Dodawanie siebie do DW (Do wiadomości) lub UDW (Ukryte do wiadomości) podczas wysyłki maili to sprytny sposób na zachowanie kopii wysłanych wiadomości we własnej skrzynce. To upraszcza archiwizację korespondencji i ogólną kontrolę nad mailami. Poniżej znajdziesz instrukcję, jak to zautomatyzować w dwóch popularnych programach pocztowych: Gmail i Outlook.

Automatyczne dodawanie DW lub UDW w Gmailu

Aby automatycznie dodawać siebie (lub dowolny inny adres) do DW lub UDW w Gmailu, potrzebne będzie rozszerzenie do przeglądarki. Ta opcja nie jest wbudowana w Gmail, a większość zewnętrznych rozszerzeń wymaga szerokich uprawnień dostępu do Twojej poczty.

Rozszerzenie Automatyczne UDW dla Gmaila od CloudHQ, to jedno z godnych polecenia rozszerzeń do Chrome, które wymaga minimalnych uprawnień. Nie ma dostępu do historii przeglądania poza Twoją skrzynką Gmail. Zainstaluj rozszerzenie w przeglądarce i załóż konto w CloudHQ.

Po instalacji rozszerzenia i zalogowaniu do konta Gmail, możesz ustawić regułę postępując zgodnie z instrukcją:

  1. Kliknij przycisk „Napisz”, aby rozpocząć nową wiadomość.
  2. Kliknij ikonę koperty, znajdującą się obok przycisku wysyłania.
  3. W wyświetlonym oknie dialogowym wybierz „Dodaj nową regułę”.
  4. W sekcji „Kiedy e-maile są wysyłane z” powinien już widnieć Twój adres e-mail.
  5. Z rozwijanego menu poniżej wybierz opcję „do każdego”.
  6. Z listy automatycznie rozwijanej wybierz „UDW” (lub „DW” jeżeli wolisz) i wprowadź swój adres mailowy.
  7. Kliknij „Zapisz regułę”.
  8. Kliknij „Zamknij” i twórz maile jak dotychczas.

Jeśli rozszerzenie nie będzie już potrzebne, możesz je odinstalować na stronie myaccount.google.com/permissions.

Jeśli nie korzystasz z przeglądarki Chrome, lub nie chcesz udostępniać danych swojej poczty zewnętrznym podmiotom, dobrym rozwiązaniem może być filtrowanie i przekazywanie wiadomości w Gmailu.

Automatyczne dodawanie DW lub UDW w programie Outlook

Użytkownicy Outlooka mogą w prosty sposób włączyć automatyczne wysyłanie kopii DW lub UDW, korzystając z funkcji reguł programu. Zanim zaczniesz, upewnij się, że reguły Outlooka są aktywne. Możesz usunąć stare reguły, by uniknąć potencjalnych konfliktów z nowymi.

Po upewnieniu się, że wszystko jest gotowe, wykonaj następujące kroki:

  1. W zakładce „Narzędzia główne” wybierz „Reguły”, a następnie „Zarządzaj regułami i alertami”.
  2. Kliknij „Nowa reguła”.
  3. W sekcji „Rozpocznij od pustej reguły” wybierz „Zastosuj regułę do wysyłanych wiadomości” i kliknij „Dalej”.
  4. Zaznacz „Poprzez określone konto” i wybierz adres mailowy, którego chcesz używać.
  5. Po wybraniu konta kliknij „Dalej”.
  6. W następnym oknie dialogowym wybierz „Dw wiadomość do osób lub grupy publicznej”.
  7. W tym samym oknie dialogowym kliknij w „osoby lub grupa publiczna” i przejdź „Dalej”.
  8. Wprowadź adresy mailowe odbiorców w polu tekstowym obok „Do”.
  9. Możesz dodać wyjątki od reguły, wpisując maile, do których reguła nie powinna być stosowana. Gdy skończysz kliknij „Dalej”.
  10. Wpisz nazwę reguły i zaznacz opcję „Włącz regułę”.
  11. Kliknij „Zakończ”.

Utrzymanie porządku w Outlooku i Gmailu

Po ustawieniu tych reguł w Gmailu lub Outlooku, nie trzeba ich już modyfikować. Będą one działać automatycznie, aż do momentu ich wyłączenia. To o wiele szybsze, niż dodawanie siebie ręcznie do DW lub UDW przy każdym wysłanym mailu.

Niezależnie od tego, czy używasz Gmaila, czy Outlooka, pamiętaj o korzystaniu z funkcji, takich jak etykiety i foldery, aby zachować porządek w skrzynce odbiorczej – kopiowanie każdej wiadomości może szybko doprowadzić do chaosu.


newsblog.pl