Jak naprawić „Menedżer zadań został wyłączony przez administratora”

Czy kiedykolwiek spotkałeś się z sytuacją, w której nie mogłeś uruchomić Menedżera zadań na swoim komputerze z systemem Windows? Podczas próby otwarcia Menedżera zadań, czy to za pomocą skrótów klawiszowych, czy ręcznie, pojawia się komunikat o błędzie z informacją: „Menedżer zadań został wyłączony przez administratora”.

Wyłączony Menedżer zadań może być niewygodny, jeśli próbujesz zakończyć problematyczne aplikacje lub sprawdzić określone procesy działające w tle komputera. Jednak czytaj dalej, aby poznać różne sposoby aktywacji wyłączonego Menedżera zadań.

Dlaczego występuje ten problem z Menedżerem zadań?

Menedżer zadań systemu Windows to przydatna aplikacja do monitorowania wszystkich aktywnych procesów na komputerze i zamykania kłopotliwych aplikacji. Możesz uzyskać dostęp do Menedżera zadań na kilka sposobów, w tym naciskając Ctrl + Shift + Esc i klikając Menedżera zadań. Innym sposobem jest naciśnięcie klawisza Windows + R i wpisanie „taskmgr”, a następnie kliknięcie „Enter”.

Podczas próby zakończenia procesu za pomocą Menedżera zadań oprogramowanie innych firm, złośliwe oprogramowanie lub oprogramowanie szpiegujące mogą uniemożliwić wykonanie tej czynności. Mogą wyłączyć Menedżera zadań, co spowoduje wyświetlenie komunikatu o błędzie.

Aby rozwiązać ten problem, musisz najpierw zalogować się do systemu Windows jako administrator. Jeśli nie jesteś administratorem systemu, administrator mógł dezaktywować Menedżera zadań. Można to zrobić, aby uniemożliwić wyłączanie krytycznych aplikacji zabezpieczających, takich jak oprogramowanie antywirusowe i chroniące przed złośliwym oprogramowaniem.

Jeśli nie masz uprawnień administratora na swoim komputerze, możesz wysłać mu prośbę lub skontaktować się z administratorem, aby aktywować Menedżera zadań. Jeśli jednak nie masz tyle szczęścia i uważasz, że Twój Menedżer zadań jest wyłączony z powodu złośliwego oprogramowania, nadal istnieją sposoby rozwiązania tego problemu.

Plik rejestru

Jeśli nie masz doświadczenia w modyfikowaniu Rejestru, możesz ręcznie utworzyć plik Rejestru. Spowoduje to zmianę klucza rejestru podczas automatycznej naprawy Menedżera zadań. Oto jak:

  • Aby rozpocząć, użyj Notatnika lub innej aplikacji do edycji tekstu i napisz następujący tekst:
    Edytor rejestru systemu Windows w wersji 5.00
    [HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesSystem]
    „DisableTaskMgr” =dword:00000000
  • Zmień nazwę pliku na „DisableTaskMgr.reg”.
  • Aby otworzyć nowy plik „DisableTaskMgr.reg”, kliknij go dwukrotnie.
  • Gdy pojawi się monit „Kontrola konta użytkownika”, naciśnij „Tak”, aby kontynuować. Twój Menedżer zadań będzie dostępny natychmiast.
  • Jeśli nadal będziesz mieć problemy z dostępem do niego, uruchom ponownie komputer.
  • Edytor lokalnych zasad grupy

    Oprogramowanie Edytor zasad grupy to narzędzie systemu Windows, które umożliwia modyfikowanie lokalnych konfiguracji zasad. Pamiętaj, że aby zaktualizować lokalne zasady grupy, musisz posiadać kopię systemu Windows 10 Pro, Enterprise lub Education.

    Oto jak używać lokalnych zasad grupy do naprawy Menedżera zadań.

  • Aby uruchomić Edytor lokalnych zasad grupy, użyj klawisza Windows + R, wpisz „gpedit.msc”, a następnie naciśnij „Enter”.
  • Przejdź do „Konfiguracja użytkownika”, a następnie „Szablony administracyjne”.
  • Kliknij „System”, a następnie „Ctrl + Alt + Del Opcje” w prawym okienku nawigacyjnym.
  • Kliknij dwukrotnie element „Usuń Menedżera zadań” w prawym okienku.
  • Pojawi się wyskakujące okienko, z którego należy wybrać „Nieskonfigurowane” lub „Wyłączone”.
  • Wybierz „Zastosuj”, a następnie „OK”.
  • Po zakończeniu tych procedur problemy Menedżera zadań powinny zostać rozwiązane. Jeśli problem nadal występuje, uruchom ponownie komputer i sprawdź, czy problem został rozwiązany.
  • Wiersz polecenia

    Wprowadzając odpowiednie instrukcje w wierszu polecenia, możesz łatwo zarządzać i rozwiązywać większość problemów na komputerze z systemem Windows. Możesz naprawić Menedżera zadań za pomocą wiersza polecenia, wykonując następujące kroki:

  • Przytrzymaj klawisz Windows + R.
  • Wpisz „CMD” i naciśnij Ctrl + Shift + Enter.
  • Gdy pojawi się monit Kontrola konta użytkownika, wybierz „Tak”, aby uruchomić wiersz polecenia jako administrator.
  • Wpisz następujące polecenie:
    REG dodaj HKCUSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesSystem /v DisableTaskMgr /t REG_DWORD /d 0 /f
  • Kontynuuj, naciskając „Enter”.
  • Gdy zobaczysz komunikat „Operacja zakończyła się pomyślnie”, wyświetlony w wierszu polecenia, to koniec. Menedżer zadań będzie działał normalnie. Uruchom ponownie komputer, aby zmiany zaczęły obowiązywać.
  • Aktywuj Menedżera Zadań

    Każda z opisanych powyżej metod powinna rozwiązać problem z Menedżerem zadań i możesz wybrać tę, która najlepiej Ci odpowiada. W przyszłości, jeśli napotkasz ten sam problem z Menedżerem zadań, będziesz mógł go naprawić w ciągu kilku sekund.

    Ten problem jest bardzo często powodowany przez wirusy i złośliwe oprogramowanie, dlatego zaleca się częste skanowanie komputera oprogramowaniem antywirusowym. W ten sposób zapewnisz, że Twój komputer z systemem Windows będzie zawsze bezpieczny i wolny od potencjalnych problemów.

    Czy kiedykolwiek wystąpiły problemy z Menedżerem zadań? Jak to rozwiązałeś? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej!