Napraw kartę SIM nie działa w systemie Android

Jeśli kupiłeś nową kartę SIM lub starą kartę SIM i włożyłeś ją do smartfona z Androidem, aby uzyskać dostęp do Internetu, napotkałeś problem z telefonem, który teraz mówi, że karta SIM nie została wykryta. Kilka razy wyjmowałeś kartę SIM, aby ponownie sprawdzić, czy jest prawidłowo włożona, ale nadal występuje ten sam błąd. Możesz być sfrustrowany i nie masz opcji do wypróbowania. Jeśli zastanawiasz się, jak naprawić ten problem z niedziałającym gniazdem SIM, jesteś we właściwym artykule. Tutaj omawiamy, dlaczego występuje błąd i odpowiednie rozwiązania, aby skutecznie rozwiązać problem z niedziałającą kartą SIM z Androidem. Zacznijmy.

Jak naprawić niedziałającą kartę SIM w systemie Android

Poniżej znajdują się główne przyczyny tego problemu z Androidem:

  • Tryb samolotowy jest włączony
  • Nieobsługiwany tryb sieci
  • Wyłączona karta SIM
  • Nieprawidłowe ustawienia APN sieci
  • Karta SIM włożona nieprawidłowo
  • Uszkodzone dane w pamięci podręcznej
  • Problem z kartą SIM

Uwaga: ponieważ smartfony nie mają tych samych opcji ustawień i różnią się one w zależności od producenta, dlatego przed zmianą jakichkolwiek ustawień upewnij się, że są prawidłowe. Następujące metody zostały wypróbowane na Moto G (8) power lite – Android 10 (Stock).

Metoda 1: Podstawowe metody rozwiązywania problemów

Oto kilka podstawowych metod rozwiązywania problemów, aby naprawić niedziałającą kartę SIM na urządzeniu z Androidem.

1A. Zrestartuj telefon

Włożone karty SIM mogą wymagać ponownego uruchomienia w celu zainicjowania w przypadku nowo zainstalowanej karty. Wykonaj poniższe kroki:

1. Naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania.

2. Następnie dotknij Uruchom ponownie.

1B. Czysta złota strona karty SIM

Złota strona karty SIM z czasem przyciąga kurz, który można czyścić miękką ściereczką. Wyjmij uchwyt karty SIM i kartę SIM, aby wyczyścić złotą stronę karty SIM. Wsuń kartę SIM do środka. Może to rozwiązać problem z niedziałającym gniazdem SIM.

Zdjęcie autorstwa Manika Roya na Unsplash

1C. Wypróbuj inną kartę SIM

Czasami możesz wątpić, że gniazdo SIM nie działa. Może występować problem z uchwytem karty SIM. Może być uszkodzony lub nie działa. W takim przypadku możesz spróbować włożyć inną działającą kartę SIM do uchwytu karty SIM, aby sprawdzić, czy działa. Jeśli urządzenie nadal wyświetla błąd karty SIM nie wykryto, może występować problem z urządzeniem lub uchwytem karty SIM.

1D. Wypróbuj inny telefon z Androidem

Jeśli włożenie innej karty SIM do bieżącego urządzenia z systemem Android nie zadziałało, spróbuj włożyć kartę SIM do innego urządzenia z systemem Android, ponieważ mogą wystąpić problemy sprzętowe w samym urządzeniu.

Zdjęcie autorstwa Shivy ID na Unsplash

1E. Wyłącz tryb samolotowy

Problem z odbiorem sieci może spowodować, że karty SIM nie wykryją tego typu problemów. Aby rozwiązać te problemy, warto włączyć i wyłączyć tryb samolotowy, aby zablokować problematyczny odbiór sieci i sprawdzić, czy karta SIM zostanie wykryta.

1. Przejdź do panelu powiadomień na swoim urządzeniu, przesuwając w dół górny pasek powiadomień na ekranie.

2. Stuknij ikonę trybu samolotowego, aby ją włączyć, jeśli domyślnie jest wyłączona.

3. Poczekaj kilka sekund i dotknij ikony trybu samolotowego, aby go wyłączyć.

Metoda 2: Włącz kartę SIM

Możliwe, że przypadkowo wyłączyłeś kartę SIM w ustawieniach. W Androidzie istnieje przełącznik wyłączający kartę SIM, gdy jest używana. Wykonaj poniższe kroki:

1. Przesuń palcem w dół na ekranie głównym i dotknij ikony koła zębatego, aby otworzyć menu ustawień.

2. Następnie dotknij Sieć i internet.

3. Stuknij w karty SIM.

4. Włącz przełącznik dla włożonych kart SIM, jeśli jest wyłączony.

Metoda 3: Zaktualizuj system operacyjny Android

Zawsze aktualizuj swój telefon z Androidem, aby uniknąć konfliktów oprogramowania i sprzętu. Aby zaktualizować telefon, wykonaj poniższe czynności:

1. Przejdź do Ustawień z panelu powiadomień.

2. Przesuń w dół i dotknij System.

3. Teraz dotknij Zaawansowane.

4. Następnie dotknij opcji Aktualizacje systemu, aby sprawdzić dostępność aktualizacji.

4A. Jeśli aktualizacja jest dostępna, zainstaluj ją i uruchom ponownie urządzenie.

4B. Jeśli Twój system operacyjny Android jest aktualny, pojawi się komunikat Twój system jest aktualny.

Metoda 4: Wyszukaj ręcznie operatorów sieci

Czasami ustawienia operatora operatora mogą ulec zmianie z powodu konfliktów systemowych spowodowanych konfliktami sieci lub danych. Z tego powodu może wystąpić problem z niedziałającą kartą SIM z Androidem. Wykonaj poniższe kroki, aby rozwiązać ten sam problem:

1. Przesuń w dół menu powiadomień z ekranu głównego i dotknij ikony Ustawienia.

2. Stuknij w Sieć i internet.

3. Teraz dotknij Sieć komórkowa.

4. Teraz dotknij Zaawansowane.

5. Wyłącz przełącznik dla opcji Automatycznie wybierz sieć.

6. Teraz dotknij Wybierz sieć.

6. Teraz ręcznie wybierz operatora sieci.

Metoda 5: Utwórz i zaktualizuj ustawienia APN

Ten problem może czasami wystąpić, jeśli sieć punktów dostępu operatora karty SIM nie jest skonfigurowana. Możesz spróbować ręcznie edytować APN, aby sprawdzić, czy karta SIM nie działa, problem z Androidem nadal występuje. Wykonaj poniższe kroki:

1. Przejdź do Ustawień i dotknij Sieć i internet.

2. Stuknij w Sieć komórkowa.

3. Stuknij w Nazwy punktów dostępu.

4. Stuknij trzy kropki i wybierz Przywróć domyślne.

5. Teraz dotknij ikony + i dodaj szczegóły APN.

Uwaga: szczegóły APN będą dostępne na oficjalnej stronie przewoźnika (np. Vodafone).

6. Po zakończeniu dotknij znacznika wyboru w prawym górnym rogu.

Metoda 6: Zresetuj ustawienia sieciowe

Starsze pliki i ustawienia w pamięci podręcznej mogą powodować konflikty z kartą SIM i powodować problemy z siecią, takie jak niewykrywanie karty SIM. Aby to naprawić, może być konieczne ręczne wyczyszczenie pamięci podręcznej ustawień sieci w telefonie.

1. Otwórz Ustawienia.

2. Przewiń w dół i dotknij System, a następnie Opcje resetowania.

3. Na koniec dotknij opcji Resetuj, Wi-Fi, telefon komórkowy i Bluetooth.

4. Stuknij w RESETUJ USTAWIENIA.

5. Wprowadź kod PIN lub hasło, jeśli zostaniesz o to poproszony.

6. Ponownie dotknij opcji RESETUJ USTAWIENIA.

Metoda 7: Wyczyść pamięć podręczną karty SIM

Istnieje aplikacja systemowa o nazwie Menedżer kart SIM (lub zestaw narzędzi SIM na niektórych urządzeniach). Pomocne może być wyczyszczenie ich danych i pamięci podręcznej. Wykonaj poniższe kroki:

1. Przejdź do menu Ustawienia z menu szybkiego dostępu.

2. Stuknij w Aplikacje i powiadomienia.

3. Stuknij ikonę trzech kropek w prawym górnym rogu i wybierz Pokaż system.

4. Stuknij w Zestaw narzędzi SIM.

5. Następnie dotknij Pamięć i pamięć podręczna.

6. Na koniec dotknij WYCZYŚĆ PAMIĘĆ PODRĘCZNĄ.

Metoda 8: Wyczyść wewnętrzne dane z pamięci podręcznej Androida

Warto spróbować wyczyścić wewnętrzną pamięć podręczną Androida, ponieważ pamięć podręczna zapycha się z czasem i powoduje problemy później. Wykonaj poniższe kroki:

1. Przesuń w dół panel powiadomień i przejdź do Ustawień.

2. Przesuń w dół i dotknij Pamięć.

3. Teraz dotknij Wewnętrzna pamięć współdzielona.

4. Na koniec dotknij Pliki z pamięci podręcznej, aby usunąć pliki.

Może to rozwiązać problem z niedziałającą kartą SIM z Androidem

Metoda 9: Uruchom w trybie awaryjnym

Istnieje możliwość, że dowolne aplikacje mogą zakłócać inicjalizację karty SIM. Jeśli tak, możesz spróbować uruchomić telefon w trybie awaryjnym. Tryb awaryjny ładuje tylko aplikacje wymagane do uruchomienia urządzenia bez aplikacji zainstalowanych przez użytkownika. Jeśli Twoja karta SIM działa, mogą wystąpić problemy z jedną z Twoich aplikacji.

1. Przytrzymaj przycisk zasilania.

2. W menu podręcznym naciśnij i przytrzymaj opcję Wyłącz, aż pojawi się tryb awaryjny.

3. Stuknij w OK, aby ponownie uruchomić w trybie awaryjnym.

Zobaczysz również słowa Tryb awaryjny napisane na ekranie głównym na dole.

Metoda 10: Wykonaj reset do ustawień fabrycznych

Jeśli wszystko inne zawiedzie, możesz spróbować przywrócić ustawienia fabryczne, aby sprawdzić, czy to działa. Użyj tej metody w ostateczności, ponieważ spowoduje to wyczyszczenie wszystkich danych z telefonu. Dobrze jest wykonać kopię zapasową wszystkich danych przed wykonaniem tego kroku. Wykonaj poniższe czynności, aby rozwiązać problem z kartą SIM, która nie działa w systemie Android:

1. Otwórz Ustawienia i dotknij System.

2. Teraz dotknij opcji Resetuj, a następnie Usuń wszystkie dane (przywracanie ustawień fabrycznych).

3. Stuknij w przycisk Usuń wszystkie dane.

4. Wprowadź swój kod PIN lub wzór, jeśli taki istnieje.

5. Stuknij Wyczyść dane, aby rozpocząć przywracanie ustawień fabrycznych.

Metoda 11: Skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta

Jeśli żadna z powyższych metod nie zadziałała, a Twój telefon z systemem Android jest nadal objęty gwarancją, możesz dostarczyć telefon do pobliskiego centrum serwisowego. Jeśli nie jest objęty gwarancją, nadal warto zabrać telefon do centrum serwisowego, ponieważ serwisanci najprawdopodobniej rozwiążą problemy.

***

Mamy nadzieję, że powyższy artykuł na temat problemu z niedziałającą kartą SIM z Androidem był pomocny i możesz rozwiązać problem. Daj nam znać w komentarzach, która z metod rozwiązała problem. Nie zapomnij również podzielić się swoimi pytaniami lub opiniami na temat tego artykułu. Dziękuję!