Przedstawimy Ci kroki w zrozumieniu dynamicznego świata marketingu internetowego, a także podpowiemy, jak stworzyć ciekawe podcasty promujące Twoje produkty.
W samych Stanach Zjednoczonych, reklamodawcy w roku 2021 zainwestowali imponującą kwotę 354 milionów dolarów w reklamy podcastowe.
Więc zacznijmy…
Czym jest podcast?
Podcast to nowoczesna forma przekazywania historii za pomocą serii audycji dźwiękowych, które mają na celu zbudowanie głębszej relacji z odbiorcami.
Oto przykład z życia wzięty:
Hackable?: Gone Phishin’ McAfee.
Dla osób, które nie wiedzą, McAfee to firma specjalizująca się w cyberbezpieczeństwie, oferująca produkty takie jak programy antywirusowe i VPN.
Być może zastanawiasz się, w jaki sposób firma McAfee zarobiła na stworzeniu i dystrybucji tego podcastu, składającego się z 36 odcinków?
Dotychczas, podcast Hackable zanotował ponad dwa miliony pobrań i zdobył ponad 90 000 subskrybentów. Osiągnął swój cel, a jednocześnie wciąż pozyskuje nowych potencjalnych klientów dla McAfee.
Możesz zapoznać się ze studium przypadku „Hackable”, aby zobaczyć, jak przełożyło się to na spektakularny sukces marketingowy firmy McAfee.
Podsumowując, podcasty mają ogromny potencjał!
Dlatego nie warto czekać. Warto zacząć się uczyć…
Jak rozpocząć tworzenie podcastu?
To pytanie jest podobne do pytania o to, jak stworzyć film. Koszty mogą wahać się od kilkuset do kilku milionów dolarów. Podobnie jest z czasem i wysiłkiem.
Ogólnie rzecz biorąc, twórcy podcastów stosują następujące kroki:
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapoznaj się z tym szczegółowym przewodnikiem „Jak rozpocząć podcast” opublikowanym przez thepodcasthost.com. Przedstawiono tam 20 kroków, które warto podjąć.
Wróćmy jednak do głównego tematu tego artykułu: Jak znaleźć najlepsze pomysły na podcasty promujące Twoje produkty.
Określ swoje cele
Oczywiście, na podcastach można zarabiać.
Należy jednak pamiętać, że podcasty docierają do określonej grupy odbiorców. Chociaż z dnia na dzień stają się coraz popularniejsze, jeśli czytasz ten artykuł, to prawdopodobnie dopiero zaczynasz swoją przygodę z podcastingiem.
I jest znacznie więcej osób w podobnej sytuacji – nowych w świecie podcastów.
Nie chcę Cię zniechęcać, ale istnieją inne platformy, jeśli zarabianie pieniędzy jest Twoim jedynym celem.
Jednak, przy długoterminowej strategii i solidnym portfolio produktów, podcasting może stopniowo przekształcić się w ciągłe źródło pozyskiwania nowych klientów.
Wczuj się w swoją publiczność
Najlepszym sposobem na to jest dowiedzenie się, o czym rozmawiają Twoi potencjalni słuchacze. Możesz to zrobić w czasie rzeczywistym, śledząc media społecznościowe, takie jak Facebook, Quora, Reddit itp.
Na przykład, szukałem informacji o podcastach dotyczących Bitcoina na platformie Quora:
To wiele wyników wyszukiwania z Google, zebranych w jednym miejscu. Może to dać Ci wgląd w to, czego potrzebujesz. Dodatkowo, sekcja komentarzy to bezpłatne źródło informacji zwrotnej, dzięki któremu twórcy mogą ocenić reakcję i zainteresowanie odbiorców.
Zdefiniuj swoją niszę!
Podobną radę dałem moim czytelnikom w artykule o tym, jak stać się lepszym YouTuberem. Tutaj idea jest identyczna.
Skoncentruj się na konkretnej dziedzinie. Bądź specjalistą w danym temacie. Dzięki temu zdobędziesz lojalną publiczność, która będzie wracać po więcej.
Zawsze możesz później rozszerzyć zakres tematów i zacząć poruszać treści powiązane. Ale nie przesadzaj, szczególnie na początku swojej serii podcastów.
Dlatego pozwól innym postrzegać Cię jako eksperta w danej dziedzinie, a nie jako osobę o ogólnym zainteresowaniu.
Przeanalizuj swoją konkurencję
Jak już wcześniej wspomniałem, podcasty to stosunkowo mało wykorzystywany kanał marketingowy. A to bardzo dobra informacja.
Masz szansę stać się autorytetem w swojej dziedzinie jako doskonały twórca.
Jednak warto zwrócić uwagę na to, co robią już inni w tej dziedzinie.
Na początek, warto zanotować:
- Podcasty konkurencyjne.
- Ruch związany wyłącznie z podcastami.
- Reakcję odbiorców.
- Oczekiwane inwestycje i zyski.
Nie musisz być kopią innych. Możesz stworzyć coś zupełnie nowego i osiągnąć większy sukces.
Jednak wiedza o konkurencji pomoże Ci w planowaniu strategicznym. To z konkurencją przecież walczysz o uwagę słuchaczy.
Badanie słów kluczowych
Nie powinieneś od razu zaczynać nagrywać pierwszego tematu, który przyjdzie Ci do głowy. To mogłoby się okazać marnotrawstwem czasu i energii.
Celem nie jest tylko tworzenie, ale i bycie słuchanym. To drugie nie jest możliwe bez uzyskiwania wysokich pozycji w wyszukiwarkach.
Możesz przeprowadzić darmowe badanie słów kluczowych za pomocą Planera słów kluczowych Google. Dostarczy Ci on wielu danych, które pomogą Ci w docieraniu do konkretnych słów kluczowych.
Możesz również skorzystać z Ubersuggest lub Ahrefs jako płatnych alternatyw dla Planera słów kluczowych Google.
Ahrefs to narzędzie, którego używamy na newsblog.pl, ale Ubersuggest również jest doskonały.
Ahrefs możesz wykorzystać między innymi do analizy słów kluczowych lub całej domeny i planowania treści, aby osiągnąć wyższą pozycję w wyszukiwarkach.
Mimo że te narzędzia do analizy słów kluczowych są bardzo przydatne, Buzzsumo może pomóc Ci w oddzielnym filtrowaniu wyników wyszukiwania, w których pojawiają się podcasty.
Możesz dalej modyfikować filtry, aby uzyskać odpowiednie tytuły dla określonego regionu, języka, przedziału czasowego itp.
Trzeba przyznać, że to narzędzie jest w większości przydatne do analizowania tego, co już zostało nagrane. Jednak media społecznościowe wciąż stanowią świeże źródło inspiracji.
Odkryj różne formaty podcastów
Istnieje wiele różnych formatów podcastów, takich jak:
- Wywiad
- Monolog
- Dialog
- Studium przypadku
- Teatralny
- Hybrydowy
- Zmodyfikowany i inne.
Każdy z tych formatów ma swoje zalety i wady. Na przykład, monolog jest odpowiedni dla osoby posiadającej rozległą wiedzę w danym temacie, która chce przedstawić długą wypowiedź. Jednak może mu brakować elementu rozrywki.
Porada ekspertów w tym zakresie jest podobna do zasady zdefiniowania swojej niszy.
Wybierz format, który najbardziej Ci odpowiada i trzymaj się go. Eksperymenty zostaw na późniejsze etapy lub na sytuację, gdy staną się nieuniknione.
Podsumowanie
Czy zatem warto tworzyć podcasty? Zdecydowanie tak!
Po prostu zacznij powoli, pamiętając o aktualnych trendach. Twórz, analizuj i eksperymentuj w drodze do sukcesu.
Wkraczając na drogę podcastera, warto mieć pod ręką ten przewodnik SEO dla podcastów.
Jeśli masz dużo artykułów, możesz również przekształcić je w podcasty audio.
Potrzebujesz więcej inspiracji? Oto 10 podcastów o tematyce technologicznej, które warto posłuchać.
newsblog.pl