Dlaczego mój iPhone się nie ładuje?

Podłączasz iPhone’a do zasilania lub odkładasz go na ładowarkę bezprzewodową, aby naładować baterię, sprawdź później i nie naładował się. Co się stało? Wiele rzeczy może się nie udać. Przyjrzyjmy się niektórym z najczęstszych problemów z ładowaniem iPhone’a i tym, co możesz z nimi zrobić.

Ogólna wskazówka dotycząca rozwiązywania problemów

Kabel Apple Lightning na USB

Jedną z najbardziej podstawowych technik rozwiązywania problemów jest „zamiana na znane dobre części”. Weź akcesorium, które Twoim zdaniem może nie działać i zamień je w swojej konfiguracji na identyczną część, która jest nowa lub już działa.

Masz problem z ładowaniem? Wymień stary kabel na nowy. Jeśli proces ładowania działa z nowym kablem, problemem był stary kabel.

Możesz powielić ten proces dla każdego komponentu w konfiguracji, w tym samego iPhone’a (pożycz iPhone’a znajomego i zobacz, czy ładuje się za pomocą ładowarki) i dowolnego źródła zasilania USB, którego używasz. Wypróbuj inny adapter ścienny, koncentrator USB, port USB komputera lub gniazdko.

Oprócz tej podstawowej techniki, przyjrzyj się dokładniej kilku innym rzeczom, które możesz wypróbować.

Uruchom ponownie iPhone’a

Oprogramowanie iPhone’a firmy Apple czasami jest mylone z operacjami ładowania z powodu błędów lub błędów w jego programowaniu. Czasami to oprogramowanie ulega awarii i nie działa prawidłowo. Najlepszym sposobem tymczasowego rozwiązania tego problemu jest ponowne uruchomienie telefonu.

Na iPhonie X lub iPhonie 11 przytrzymaj jednocześnie boczny przycisk i jeden z przycisków regulacji głośności, aż pojawi się ekran „Slide to Power Off”. Zwolnij przyciski i przesuń palcem po ekranie, aby wyłączyć telefon.

Na telefonie iPhone 8 lub starszym przytrzymaj boczny przycisk, aż pojawi się ekran „Przesuń, aby wyłączyć”. Zwolnij boczny przycisk i przesuń palcem po ekranie, aby wyłączyć telefon.

Na telefonie iPhone SE, 5 lub starszym przytrzymaj górny przycisk, aż pojawi się ekran „Przesuń, aby wyłączyć”. Zwolnij przycisk i przesuń palcem po ekranie, aby wyłączyć telefon.

Przesuń suwak Apple iOS, aby wyłączyć

Gdy ekran stanie się czarny, przytrzymaj boczny przycisk, aż zobaczysz logo Apple na środku ekranu.

Po uruchomieniu telefonu spróbuj go naładować i sprawdź, czy działa.

Po ponownym uruchomieniu warto sprawdzić, czy są dostępne aktualizacje dla systemu operacyjnego iPhone’a (zwanego iOS), które mogą rozwiązać problem z ładowaniem. Aby to zrobić, zobacz krok poniżej.

Zaktualizuj swój iPhone OS

Oprogramowanie sterujące ładowaniem w telefonie iPhone może mieć zapisane błędy. Czasami Apple wyłapuje te błędy i naprawia je aktualizacjami.

Jest pewien haczyk: bateria Twojego iPhone’a musi mieć co najmniej 60 procent, aby zaktualizować. Apple tego wymaga, ponieważ jeśli bateria wyczerpie się podczas aktualizacji, może to zrujnować telefon.

Jeśli nie masz nic przeciwko żywotności baterii, oto jak zaktualizować iPhone’a: ​​Wybierz Ustawienia> Ogólne> Aktualizacja oprogramowania, aby sprawdzić, czy jest dostępna aktualizacja oprogramowania iOS. Jeśli tak, przeprowadź aktualizację, zaczekaj na ponowne uruchomienie telefonu, a następnie spróbuj ponownie naładować telefon.

Zrzut ekranu przedstawiający aktualizację iOS do 13.1.2

Sprawdź kabel błyskawicy

Jeśli ponowne uruchomienie i aktualizacja telefonu nie pomogły, czas zacząć szukać potencjalnych problemów ze sprzętem.

Apple ma specjalną markę złącza ładowania na spodzie iPhone’a: ​​Lightning. Przyjrzyj się kablowi do ładowania ze złącza Lightning na USB na obu końcach.

Czy złącza kabli są postrzępione lub złamane?
Czy gdzieś wzdłuż kabla z plastikowej izolacji wystają odsłonięte przewody?
Czy kabel jest załamany lub zagięty pod ostrym kątem?
Postrzępiony kabel Apple Lightning

Jeśli odpowiedź na którekolwiek z tych pytań brzmi „tak”, zepsuty kabel zutylizuj razem z innymi e-odpadami i kup nowy.

Kiedy przewody wewnątrz kabla Lightning pękną, przerywa on obwód ładowania i uniemożliwi prawidłowe ładowanie iPhone’a. Jest to częsty problem z kablami do ładowania Lightning wyprodukowanymi przez Apple, które są wykonane z miękkiego rodzaju gumowanego plastiku, który z czasem pęka.

Przyjrzyj się także złotym stykom na złączu Lightning kabla. Czy są brudne lub odbarwione? Jeśli tak, możesz przetrzeć je zwykłą gumką do ołówka, aby usunąć zanieczyszczenia. Gumka jest wystarczająco ścierna, aby zetrzeć brud bez uszkodzenia metalowych styków. Upewnij się, że przed włożeniem złącza do iPhone’a w celu przetestowania wyczyściłeś wszelkie kawałki gumki.

Brudne złącze Apple Lightning

Sprawdź złącze Lightning w telefonie iPhone

Kurz i strzępy kieszeni często gromadzą się w porcie Lightning na spodzie iPhone’a podczas codziennego użytkowania, zwłaszcza jeśli telefon często jest trzymany w kieszeni spodni. Szarpie gromadzą się i fizycznie blokują kabel Lightning przed całkowitym włożeniem i trwałym połączeniem.

Zdjęcie iPhone'a z portem Lightning

Możliwe jest usunięcie kłaczków ze złącza błyskawicy iPhone’a za pomocą małego niemetalowego przedmiotu, takiego jak drewniana lub plastikowa wykałaczka. Ta technika działa dobrze, ale jest nieco ryzykowna i może spowodować uszkodzenie małych styków złącza wewnątrz iPhone’a. Jeśli denerwujesz się tym, zanieś iPhone’a do serwisu Apple Store.

Nie rozpylaj sprężonego powietrza na złącze Lightning w celu usunięcia kłaczków. Kurz i strzępki wepchną się dalej w głąb telefonu. Wdmuchiwanie kurzu do telefonu może uwięzić go w zespole aparatu i spowodować rozmazane zdjęcia.

Sprawdź ładowarkę lub źródło zasilania USB

Ładowarki do iPhone'a i iPada

iPhone’y potrzebują pewnej ilości energii ze źródła USB do ładowania w rozsądnym czasie (kilka godzin). Najbardziej niezawodnym źródłem zasilania jest dołączony do zestawu adapter ścienny firmy Apple.

Aby uzyskać więcej informacji technicznych, ładowarka iPhone’a musi dostarczać co najmniej 1 amper (w skrócie „A” lub „A”) prądu, aby skutecznie ładować iPhone’a. Wiele portów USB w komputerach, klawiaturach, koncentratorach lub starszych ładowarkach nie dostarcza wystarczającej ilości prądu (wiele z nich dostarcza 0,5 A lub mniej, znane również jako 500 mA), więc iPhone’y podłączone do tych źródeł będą ładować się bardzo wolno. Jeśli ekran iPhone’a jest podświetlony lub iPhone jest używany, gdy jest podłączony do jednego z tych źródeł o niskim natężeniu, może w ogóle nie zapewniać wystarczającej ilości energii do naładowania baterii.

Ładowarka dołączona do iPada działa dobrze do ładowania iPhone’a – w rzeczywistości nawet ładuje iPhone’a szybciej niż standardowa ładowarka Apple do iPhone’a. Dzieje się tak, ponieważ adapter ścienny do iPada generuje 2,1 A prądu, czyli więcej niż większość ładowarek do iPhone’a. Elektronika wewnątrz iPhone’a wie, jak radzić sobie z dodatkową mocą, więc ogólnie użytkownicy nie muszą się martwić o przeciążenie iPhone’a ze źródła zasilania USB.

Sprawdź swoje bezprzewodowe urządzenie ładujące

Każdy iPhone od 2017 roku (w tym iPhone 8 i iPhone X) obsługuje ładowanie bezprzewodowe. Aby korzystać z ładowania bezprzewodowego, musisz mieć specjalną podkładkę do ładowania bezprzewodowego lub powierzchnię przeznaczoną do współpracy z Standard ładowania bezprzewodowego Qi.

Może to być świetne tymczasowe obejście, aby naładować iPhone’a, jeśli masz problemy z ładowaniem za pomocą kabla Lightning i masz dostępne bezprzewodowe urządzenie ładujące.

Zdjęcie bezprzewodowej ładowarki Otterbox do iPhone'a

Aby prawidłowo ładować za pomocą bezprzewodowej podkładki lub podstawy, iPhone musi znajdować się pośrodku obszaru ładowania, który może się różnić w zależności od urządzenia.

Jeśli ładowanie bezprzewodowe nie działa, spróbuj naładować za pomocą kabla USB-Lightning (patrz sekcje powyżej) lub innej bezprzewodowej podkładki ładującej.

Jeśli wszystko inne zawiedzie

Jeśli żadna z powyższych wskazówek nie pomoże, czas na to Skontaktuj się z Apple Support lub umów się na spotkanie w celu uzyskania pomocy technicznej w sklepie Apple Store. Powodzenia – mam nadzieję, że to zrozumiesz.