Jak naprawić przepełnienie tekstu w komórkach w programie Excel Office 365

Excel to aplikacja do obsługi arkuszy kalkulacyjnych, a arkusze kalkulacyjne nie są rozpowszechniane tak szeroko, jak dokumenty. Oznacza to, że aplikacja będzie kładła nacisk na funkcjonalność, a nie na estetykę. Arkusze nadal wyglądają dobrze, ale będziesz musiał poświęcić trochę czasu, aby były łatwe do odczytania. Jedną z rzeczy, z którymi często masz do czynienia, jest przepełnienie tekstu z komórek. Dzieje się tak zwykle, gdy wklejasz zbyt dużo tekstu (lub liczb) w komórce i nie mieści się on w widocznym rozmiarze. Cały tekst znajduje się w komórce, ale wizualnie wydaje się, że przekroczył kilka następnych komórek. Oto, jak możesz naprawić przepełnienie tekstu w komórkach w programie Excel.

Uwaga: przepełnienie tekstu w komórkach jest problemem wizualnym. Nie ma to żadnego negatywnego wpływu na dane w komórkach. Podobnie wymienione tutaj poprawki nie zmienią w żaden sposób danych w komórkach.

Napraw przepełnienie tekstu w komórkach

Istnieją trzy różne sposoby radzenia sobie z przepełnieniem tekstu w komórkach w programie Excel. Możesz „zawijać” tekst, aby automatycznie przenosił się do następnego wiersza, możesz zmienić rozmiar komórki, aby dopasować ją do zawartości, a także ustawić automatyczne dostosowywanie rozmiaru wszystkich komórek do zawartości.

Zawijaj tekst

Otwórz plik programu Excel, w którym chcesz naprawić przepełniony tekst. Zaznacz go i na karcie Narzędzia główne poszukaj przybornika wyrównania. Kliknij przycisk Zawijaj tekst, a tekst dopasuje się do komórki bez zmiany jej szerokości. Zamiast tego wysokość zmieni się, aby pomieścić tekst.

Dopasuj kolumnę do tekstu

To rozwiązanie będzie miało zastosowanie do kolumny, ale uwzględnia tylko te dane, które zostały już wprowadzone. Komórki w kolumnie nie dostosują się automatycznie do nowych danych.

Aby dopasować kolumnę do tekstu, kliknij dwukrotnie linię dzielącą tytuł kolumny.

Automatycznie dopasuj szerokość kolumny

Ta ostatnia opcja wymaga najmniejszego wysiłku i weźmie pod uwagę wszystkie dane wprowadzone po fakcie. Wybierz kolumny, w których chcesz poprawić przepełniony tekst. Aby wybrać kolumnę, kliknij jej literę / tytuł. Po wybraniu przejdź do przybornika Komórki i kliknij „Formatuj”. Z menu wybierz opcję „Autodopasowanie szerokości kolumny”. Dostosuje szerokość kolumny tak, aby żaden tekst się nie przepełnił. Za każdym razem, gdy tekst w jednej z komórek kolumny zostanie zaktualizowany, szerokość zostanie odpowiednio dostosowana.

Chociaż wszystkie te rozwiązania działają świetnie, możesz napotkać problemy, jeśli masz do czynienia ze scalonymi komórkami, zwłaszcza jeśli komórki obejmują wiele kolumn.