Jedną z najtrudniejszych rzeczy do zrobienia na forach lub platformach, które pozwalają użytkownikom zamieszczać komentarze i recenzje, jest ich moderowanie. Gdy forum zaczyna być zalewane spamem, traci na wiarygodności. Podobnie jest w przypadku większości platform internetowych, które umożliwiają ludziom interakcję i budowanie społeczności. Sklepy internetowe często stają się celem ataków spamerów, a wprowadzenie w błąd przez fałszywe recenzje może poważnie zaszkodzić reputacji sklepu. Oto jak możesz zgłaszać recenzje spamowe w App Store na iOS.
Zgłoś spam w App Store
Aby zgłosić spam, otwórz aplikację App Store na swoim iPhonie lub iPadzie i przejdź do strony aplikacji, która zawiera recenzję uznawaną za spam. Zlokalizuj kontrowersyjną recenzję, dotknij jej i przytrzymaj. Pojawi się menu, które pozwala oznaczyć recenzję jako pomocną, nieprzydatną lub zgłosić problem.
Zanim przejdziesz dalej, upewnij się, że rozumiesz, czym jest spam oraz co można uznać za niepomocną recenzję. Dokładnie rozróżnij, zanim zdecydujesz, jakie kroki podjąć. Jeśli jesteś pewien, że dana opinia jest spamem (na przykład, jeśli recenzent zaleca gotowanie iPhone’a w kuchence mikrofalowej, twierdząc, że naładuje się do 100% w ciągu dwóch minut), kliknij opcję „Zgłoś problem” w menu.
W kategorii „App Store” możesz zaznaczyć recenzję jako obraźliwą, nie na temat, spam lub inny problem. Jeśli uważasz, że jest to spam, wybierz opcję „Wygląda jak spam”. Będziesz mieć także możliwość dodania komentarza do swojego raportu. Po zakończeniu kliknij „Prześlij”.
Jeśli zdecydujesz się skorzystać z innej opcji, na przykład oznaczyć recenzję jako obraźliwą, zastanów się, czy rzeczywiście jest ona obraźliwa. Recenzent może stosować mocny język, zwłaszcza gdy dotyczy to płatnej aplikacji lub jej funkcji. W takim przypadku trudno jest określić, czy recenzja zasługuje na zgłoszenie. Warto jednak pamiętać, że jeśli podobne oceny będą pozostawione w aplikacjach skierowanych do dzieci, może to uzasadniać ich zgłoszenie. Staraj się korzystać z najlepszej oceny, zgłaszając coś jako obraźliwego.
Należy pamiętać, że recenzja nie zostanie natychmiast usunięta, a recenzent oraz programista nie będą świadomi raportu ani komentarza, który dodałeś. Nie ma określonego harmonogramu, wskazującego, kiedy Apple podejmie działania lub czy w ogóle podejmie jakiekolwiek kroki. Recenzja może pozostać bez zmian, jeśli Apple uzna, że nie jest to spam lub obraźliwa treść. W takim przypadku niewiele możesz zrobić. W szerszym kontekście, jest to po prostu przegląd aplikacji.
newsblog.pl
Maciej – redaktor, pasjonat technologii i samozwańczy pogromca błędów w systemie Windows. Zna Linuxa lepiej niż własną lodówkę, a kawa to jego główne źródło zasilania. Pisze, testuje, naprawia – i czasem nawet wyłącza i włącza ponownie. W wolnych chwilach udaje, że odpoczywa, ale i tak kończy z laptopem na kolanach.