Klucz do udanego tworzenia treści

Jak uzyskać weryfikację na YouTube: szybki i kompleksowy przewodnik!

Tworzenie treści to jedna z najbardziej urzekających karier tego stulecia.

W ciągu ostatnich kilku lat ludzie przyjęli ten zawód jako swój pełnoetatowy zawód i zarabiają miliony. W przeciwieństwie do przeszłości tworzenie treści nie ogranicza się tylko do blogów, ale także do wszystkich postów i filmów, które widzisz na YouTube, Instagramie, Pintereście i innych formach mediów społecznościowych.

Spośród nich YouTube jest najlepszym miejscem, na którym twórcy mogą angażować swoich widzów na większą skalę, a wszystko to dzięki urzekającym funkcjom wideo i platformie.

Skąd jednak wiesz, czy twórca, którego obserwujesz, jest autentyczny, czy nie? Sprawdzasz plakietkę weryfikacyjną podobną do znaku zaznaczenia, jak widać na Twitterze. To coś więcej niż tylko odznaka, to klucz do świata tworzenia najwyższej jakości treści, znak autentyczności i symbol zaufania.

Jeśli zajmujesz się tworzeniem treści wideo, warto przejść weryfikację w YouTube. W tym poście pokażę Ci, jak szybko zweryfikować swoje konto w YouTube. Omówi wszystko, co musisz wiedzieć, od kryteriów kwalifikowalności po weryfikację, a także kilka dodatkowych wskazówek, które pomogą Ci ulepszyć tworzenie treści, więc bądź na bieżąco do końca!

Dlaczego warto zweryfikować się w YouTube

W świecie cyfryzacji ludzie rzadko spotykają się z autentycznością, co rodzi problemy z zaufaniem i zamieszanie. Ze względu na nadmiar informacji trudno jest ocenić, czy dane, które do Ciebie docierają, są prawidłowe, czy nie. Obecnie większość witryn prosi o weryfikację captcha, aby upewnić się, że nie jesteś botem kradnącym dane z ich witryny.

Aby więc rozwiązać ten problem i pomóc ludziom nawiązać kontakt z twórcami oryginalnych treści, YouTube opracował koncepcję weryfikacji. Oznacza to po prostu, że twórca treści jest prawdziwy i autentyczny i nie jest to fałszywe konto.

Przeczytaj także: Jak zdobyć niebieski haczyk na Instagramie i zyskać sławę w mediach społecznościowych

Choć jest to mały krok, odgrywa ogromną rolę w zdobyciu zaufania widzów. Oprócz tego inne korzyści wynikające z weryfikacji to:

#1. Otwiera drzwi do monetyzacji

Zweryfikowane kanały z większym prawdopodobieństwem zapewnią sponsoring i współpracę, co może pomóc Ci uzyskać większe przychody oprócz przychodów z reklam.

YouTube uwielbia umieszczać zweryfikowane kanały na górze wyników wyszukiwania. Organicznie wzmacnia Twój profil i pomaga przyciągnąć więcej wyświetleń.

#3. Różnicator kanału

Odgrywa kluczową rolę w odróżnianiu oficjalnego kanału (zweryfikowanego kanału) od innych kanałów, które mogą mieć podobne nazwy i treści publikowane w serwisie YouTube.

#4. Ulepszanie treści

Weryfikacja umożliwi Ci także prowadzenie transmisji na żywo w YouTube i przesyłanie dłuższych filmów na Twój kanał. Możesz dodatkowo tworzyć playlisty dla swoich widzów i niestandardowe miniatury, aby poprawić wrażenia widzów na swoim kanale.

#5. Ochrona danych

Co najważniejsze, w czasach, gdy dane są łatwo kradzione, ta plakietka pomaga uniemożliwić osobom próbującym ukraść Twój ruch uzyskanie dostępu do Twoich danych. Otrzymujesz nawet prawo do żądania praw autorskich, aby mieć pewność, że Twoje oryginalne treści pozostaną wyłącznie na Twoim kanale.

Przeczytaj także: Transmisja na żywo do serwisów YouTube, Twitch, Facebook i nie tylko za pomocą tych 13 narzędzi

Kryteria kwalifikacyjne do weryfikacji w YouTube

Ważne jest, aby sprawdzić tę kluczową listę, aby móc zweryfikować ją w YouTube. Nie martw się; nie jest to coś wielkiego, ale wymaga pewnego wysiłku z Twojej strony, aby uzyskać najlepszą jakość treści w wyszukiwarce.

Rzućmy okiem na to, co wszystko musi być na swoim miejscu, abyś mógł przenieść swoją wirtualną podróż na nowy poziom:

  • Autentyczność: Twój kanał musi wiązać się z prawdziwą tożsamością, niezależnie od tego, czy jest to firma, marka czy osoba. Bądź autentyczny i nie kłam na temat swojej tożsamości i podstawowych danych, takich jak wiek, imię itp.
  • Kompletny profil: aby przejść weryfikację, musisz mieć kompletny profil. Upewnij się, że nie pozostawiłeś żadnego brakującego pustego miejsca w swoim profilu. Obejmuje to również baner, opis, zdjęcie profilowe i treści, które mają być regularnie publikowane.
  • 100 000 subskrybentów: Jednym z trudnych kryteriów jest posiadanie 100 000 subskrybentów. Jeśli jednak reprezentujesz uznaną markę, zespół YouTube może w wyjątkowych przypadkach zweryfikować konto.
  • Zgodność: zawsze przestrzegaj wytycznych dla społeczności YouTube i warunków korzystania z usługi, aby uniknąć oznaczenia.

Przeczytaj także: Najlepsze narzędzia YouTube do zwiększania liczby odbiorców, przychodów i nie tylko

Różnica: weryfikacja konta i weryfikacja kanału YouTube

Chociaż oba mogą brzmieć podobnie, mają bardzo różny charakter. Każdy może zweryfikować swoje konto, ale weryfikacja kanału jest czymś, co otrzymują tylko twórcy treści w ramach honorowej odznaki. Przyjrzyjmy się podstawowym różnicom między nimi:

Weryfikacja konta Weryfikacja kanału YouTube Po zarejestrowaniu się, tak jak w przypadku każdej innej witryny, YouTube weryfikuje Twój profil, w tym Twój identyfikator Gmaila. Najpopularniejszy i najważniejszy rodzaj weryfikacji wśród twórców treści. Proces ten weryfikuje Twój kanał YouTube jako autentyczne źródło Twojej marki lub osobowości. Proces ten ma na celu upewnienie się, że nie jesteś botem/zagrożeniem dla społeczności i ma na celu sprawdzenie, czy jesteś legalnym użytkownikiem. To nie jest ten sam status, co weryfikacja kanału. Aby to zrobić, musisz mieć co najmniej 100 000 subskrybentów. Po wszystkich sprawdzeniach YouTube przyznaje odznakę zweryfikowanego kanału, która pomaga budować zaufanie widzów.

Dlatego weryfikacja kanału YouTube nie jest tak prosta, jak weryfikacja konta!

Jak uzyskać weryfikację na YouTube: krok po kroku

Teraz, gdy mamy już podstawy, przejdźmy krok po kroku przez proces ubiegania się o plakietkę weryfikacyjną kanału🎖️:

Krok 1: Weryfikacja konta

Proces weryfikacji konta jest dość prosty. Wystarczy wejść na YouTube.com/verify i wpisać swój numer telefonu. YouTube wyśle ​​następnie kod na Twój telefon, a po jego wprowadzeniu proces weryfikacji zostanie zakończony.

Krok 2: Weryfikacja kanału

Proces weryfikacji kanału jest nieco dłuższy niż weryfikacja konta, ale pozostaje prosty. Oto kroki:

  • Upewnij się, że spełniasz wszystkie wymagania dotyczące weryfikacji kanału.
  • Wniosek weryfikacyjny zobaczysz tylko wtedy, gdy spełnisz wymagania. Jeśli masz już 100 000 lub więcej subskrybentów, już się do tego kwalifikujesz. Ponieważ mój kanał nie jest jeszcze zbyt duży, nie widzę go jeszcze.

  • Wypełnij wniosek, podając nazwę i identyfikator swojego kanału. Identyfikator swojego kanału YouTube możesz znaleźć, klikając link na dole formularza zgłoszeniowego lub wybierając Ustawienia > Ustawienia zaawansowane na swoim koncie YouTube.

Po zakończeniu wypełniania wniosku kliknij Prześlij i poczekaj, aż YouTube się z Tobą skontaktuje. Zwykle trwa to tydzień lub dłużej.

Co zrobić po weryfikacji w YouTube

Teraz, gdy już masz odznakę, wiedz, że Twoja podróż dopiero się rozpoczęła. Jak mówią, z wielką mocą wiąże się wielka odpowiedzialność; to jest dokładnie to, co musisz zrobić. Jest kilka rzeczy, których przestrzeganie może zwiększyć Twoje szanse na zdobycie autentycznych i organicznych widzów oraz płatnego sponsorowania dla Twojego kanału.

  • Jedną z najważniejszych rzeczy, o których należy pamiętać, jest przestrzeganie Wytycznych dla społeczności i Warunków korzystania z usługi YouTube.
  • Po skonfigurowaniu nazwy i gatunku kanału nie wracaj do ciągłego ich zmieniania. Pamiętaj, że będziesz budować swoją markę, a robienie tego spowoduje dezorientację odbiorców.
  • Kolejną ważną rzeczą, o której należy pamiętać, jest zachowanie adresu URL kanału w stanie niezmienionym w momencie weryfikacji. Ludzie udostępniają filmy wideo, a zmiana adresu URL spowoduje, że użytkownicy będą otwierać różne filmy/linki, co spowoduje utratę wyświetleń/nowych subskrybentów.
  • Twórz dalej świetne treści i nigdy nie przegap publikowania filmów na swoim kanale. Utwórz moduł śledzący online i zaplanuj swoje posty, aby regularnie docierać do odbiorców w najlepszym momencie.
  • W żadnym wypadku nie nadużywaj swojej tożsamości ani nie przedstawiaj jej fałszywie.
  • Najlepszym sposobem na wzbudzenie zainteresowania i miłości widzów jest regularna interakcja z nimi poprzez regularne komentarze, polubienia i wzmianki w swoich filmach.
  • Zwróć uwagę na to, czego chcą Twoi odbiorcy, i twórz treści zgodne z tymi kwestiami, aby generować stałych widzów i tworzyć lojalną bazę fanów.
  • Zidentyfikuj swoje kluczowe mocne strony, wygeneruj słowa kluczowe i wykonaj odpowiednie SEO, aby przyciągnąć więcej subskrybentów.

Ważne jest, aby być na bieżąco i ciągle się uczyć. W Internecie możesz znaleźć świetne treści, które pomogą Ci dowiedzieć się więcej, np. „Kompleksowy przewodnik, jak zostać lepszym YouTuberem”.

Zamykające myśli

Weryfikacja w YouTube to ważny kamień milowy dla twórców treści. Może zwiększyć wiarygodność Twojego kanału i otworzyć nowe możliwości.

Postępuj zgodnie z instrukcjami, postępuj zgodnie ze wskazówkami i kontynuuj tworzenie wysokiej jakości treści, aby cieszyć się korzyściami płynącymi z weryfikacji YouTube.

Następnie poznaj najlepsze sposoby promowania swojego kanału YouTube.