Marketing przychodzący: przyszłość marketingu

Wszystko, co musisz wiedzieć o narzędziach i strategiach marketingu przychodzącego.

Koncepcja marketingu przychodzącego podkreśla wartość tworzenia treści, które przyciągną odwiedzających i poprowadzą ich przez lejek sprzedażowy.

Nawiązuje relacje z klientami poprzez odpowiednie posty w sieciach społecznościowych, marketing e-mailowy lub reklamy przyjazne dla urządzeń mobilnych.

Marketing przychodzący przełamuje tradycyjne metody, rozmawiając z klientami na platformach, z których już korzystają, dostarczając różne komunikaty na różnych platformach i kierując klientów, aby dokonali zakupu, gdy będą gotowi, zamiast wywierać na nich presję, aby dokonali zakupu już teraz.

W końcu klienci wykazują większą gotowość do zapłaty, gdy mają czas na zapoznanie się z ofertami i wierzą, że wybierają najlepszą opcję. Marketing przychodzący to zatem subtelny sposób na zmianę potencjalnych klientów w klientów. Sprawdź tę podręczną tabelę, aby zapoznać się z listą niesamowitych narzędzi marketingu przychodzącego!

Tytuł

Opis

Badać

HubSpot

Kompleksowa platforma do marketingu, sprzedaży i wsparcia.


Badać

Surfer

Narzędzie SEO do wyników na pierwszej stronie, automatyczna analiza.

Badać

SEMRush

Narzędzie SEO do analizy konkurencji, badania słów kluczowych.

Badać

Bufor

Marketing w mediach społecznościowych z planowaniem i analizą.


Badać

Czym jest marketing przychodzący?

Marketing przychodzący to strategiczne podejście, które koncentruje się na tworzeniu wartościowych treści dla firmy, aby przyciągnąć klientów. Metodologia marketingu cyfrowego jest zgodna z długoterminowym celem organizacji, który polega na dzieleniu się informacjami i tworzeniu komunikatów.

Uważa się, że jest to metoda rozwiązywania problemów, mająca na celu wzbudzenie zainteresowania produktami, a nie wprowadzanie usług na rynek. Najlepszym przykładem jest dobra strona docelowa produktu, która ma zarówno charakter informacyjny, jak i sprzedażowy.

Ideą strategii marketingu przychodzącego jest przyciągnięcie potencjalnych klientów do marki, a klienci pozycjonują się tak, aby otrzymać produkt po otrzymaniu cennych informacji.

Różnica między marketingiem przychodzącym i wychodzącym

Oto tabela omawiająca najważniejsze różnice między marketingiem przychodzącym i wychodzącym:

OpisInboundOutboundDefinicjaMarketing przychodzący, znany również jako content marketing, przyciąga uwagę klientów.Marketing wychodzący to tradycyjna metoda marketingu mająca na celu dotarcie do klientów w celu sprzedaży usług.Focus Koncentruje się na tworzeniu treści informacyjnych w celu przyciągnięcia zainteresowania klientów.Koncentruje się na tworzeniu treści niecyfrowych zwiększyć koncentrację Cutsomera na produktach. Sposób komunikacji Marketing przychodzący obejmuje komunikację dwukierunkową, podczas której klienci wchodzą w interakcję w celu uzyskania odpowiednich informacji o produkcie. Obejmuje komunikację jednokierunkową, podczas której sprzedawca dzieli się wszystkimi informacjami o produktach w celu ich sprzedaży. Technika Technika marketingowa jest przeznaczona dla potencjalni klienci. Treści marketingu wychodzącego są codziennie prezentowane różnym typom odbiorców. MetodaTa metoda służy do budowania świadomości marki lub widoczności na rynku. W marketingu wychodzącym marketer przedstawia klientom określone produkty. Podejście Marki pytają klientów o zgodę przed udostępnieniem informacji z inbound marketingu. Marketer przerywa klientom przekazanie informacji o produkcie. Cel Celem marketingu przychodzącego jest zwiększenie zaangażowania marki na rynku. Jego celem jest wywołanie zaangażowania odbiorców w produkt.

Jak działa marketing przychodzący?

Pliki cookie CRM, ERP i śledzące są wykorzystywane przez marketing przychodzący do gromadzenia danych o zachowaniu online. Marketerzy mogą wykorzystać te informacje, aby nawiązać kontakt z odbiorcami zainteresowanymi kontaktem z nimi na różnych platformach. Wykorzystując dane i strategię, marki mogą docierać do klientów, którzy już rozważają zakup swoich towarów lub usług za pośrednictwem marketingu przychodzącego.

Może przyciągnąć osoby zainteresowane firmą poprzez marketing treści, na przykład poprzez pisanie postów na blogu i artykułów na temat trendów w branży oraz innych treści skierowanych do rynku docelowego w oparciu o segmentację klientów.

Marketing przychodzący koncentruje się na dostarczaniu informacji klientom bez wywierania na nich presji zakupu i zmuszania ich do działania, zanim będą gotowi. Relacje, które inbound marketing utrzymuje i ułatwia jeszcze długo po dokonaniu pierwszego zakupu, są jego największymi atutami.

Rodzaje marketingu przychodzącego

Oto cztery popularne typy marketingu przychodzącego:

#1. Pisanie treści

Okablowanie treści to podstawowy sposób prezentowania klientom informacji o marce. Marki tworzą artykuły, prowadzą blogi, posty w mediach, strony docelowe przed produktami i nie tylko, aby dotrzeć do odbiorców. Połączenie marketingu przychodzącego z wysokiej jakości treściami może zapewnić idealną strategię reprezentowania firmy.

Dzięki artykułom marki mogą dostarczyć potencjalnym klientom cennych informacji i uświadomić im, jakie korzyści przyniosą im produkt lub usługa.

#2. Marketing e-mailowy

Marketing e-mailowy pozwala markom docierać ze swoimi komunikatami do konkretnych klientów. Jest to doskonały sposób na promocję marki i utrzymanie kontaktu z klientami w celu długoterminowego rozwoju. Ponieważ zainteresowany klient podał swój adres e-mail, marki mogą go wykorzystać do budowania zaangażowania z potencjalnymi klientami, oferując promocje, treści, przypomnienia i spersonalizowane wiadomości.

#3. Marketing mediów społecznościowych

Media społecznościowe w coraz większym stopniu stają się medium marketingu przychodzącego, umożliwiając firmom utrzymywanie kontaktu z klientami i informowanie ich o nowych usługach lub produktach. Jest to znaczący sposób na utrzymanie ekspozycji marki wśród potencjalnych odbiorców, którzy regularnie wchodzą w interakcję z firmą poprzez polubienie i udostępnianie postów.

#4. Promocja w Internecie

Reklama w Internecie to skuteczny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów, a marki wykorzystywane są do promowania swoich usług poprzez płatną reklamę. Zasadniczą częścią reklam jest to, że firmy wykorzystują model płatności za kliknięcie w celu zwiększenia sprzedaży swojej marki. Od tradycyjnego marketingu różni się tym, że marka udostępnia informacje o swoich usługach, aby wzbudzić zainteresowanie klientów.

Jak prowadzić marketing przychodzący

Oto szczegółowe procesy realizacji marketingu przychodzącego:

#1. Zdefiniuj kupującego

Identyfikacja nabywców jest podstawą przyszłych wyników marketingowych. Marki muszą przyjrzeć się temu, kogo reprezentują, czym są zainteresowani i jaka powinna być ich komunikacja, aby je przyciągnąć. Komunikowanie się w ten sposób wywiera wpływ na idealnych klientów.

Kupujący mają swoje szczególne interfejsy, potrzeby i cele. Zrozumienie i uchwycenie zachowań każdego kupującego pomoże skoncentrować tworzenie podsumowań na punktach, które przyciągają właściwych klientów, co umożliwi lepiej ukierunkowane reklamy.

#2. Wyznaczaj cele marketingu przychodzącego

Określenie celów i ram czasowych, w których marki spodziewają się rezultatów, jest pierwszym krokiem w kalkulacji zwrotu z inwestycji w działania marketingu przychodzącego. Cele powinny być precyzyjne, mierzalne, osiągalne, istotne i terminowe.

Przed ustaleniem celów marketingu przychodzącego oceń zdolność witryny do przyciągania odwiedzających, konwersji potencjalnych klientów i zawierania transakcji. Kluczowe wskaźniki wydajności mogą obejmować: Unikalne miesięczne wizyty w witrynie, liczbę miesięcznych potencjalnych klientów, SEO, blogowanie, media społecznościowe i poczta e-mail to źródła ruchu.

#3. Zarys strategii dotyczącej treści

Proces pozyskiwania klientów składa się z trzech odrębnych etapów:

  • Świadomość na początku ścieżki odnosi się do początkowego etapu podróży klienta, podczas którego poszukuje on podstawowych i ogólnych informacji na określony temat. Głównym celem treści na górze ścieżki jest poinformowanie większej liczby osób o marce i przekształcenie tych osób w potencjalnych klientów. Media społecznościowe, blogi, filmy, zdjęcia i prezentacje zawierające informacje to przykłady treści, do których wiele osób ma łatwy dostęp.
  • Ocena w połowie ścieżki polega na zapoznawaniu potencjalnych klientów z marką i pomaganiu im zrozumieć, jak wygląda współpraca z Twoją firmą. Treść znajdująca się w środku lejka zaczyna promować i wprowadzać produkt lub usługę. Marki mogą korzystać z webinarów, studiów przypadków, bezpłatnych próbek, katalogów, FAQ, specyfikacji. arkusze lub broszury, aby przedstawić swoją markę i dać odbiorcom coś wartościowego.
  • Dolna część lejka wykorzystywana jest przez marki, gdy klient szuka informacji wyjaśniających, jak działa produkt lub usługa i jakie korzyści z niej płyną. Osoby bliskie dokonania zakupu wykazują oznaki, że rozważają dany produkt/usługę. Czasami potencjalni klienci muszą doświadczyć tego, co możesz im zapewnić. Może to być bezpłatny okres próbny, demonstracja produktu, zniżka lub bezpłatna ocena, konsultacja lub wycena.

#4. Strategia marketingowa skupiająca się na konwersji

Strategie zorientowane na konwersję mają na celu przyciągnięcie dużej liczby docelowych użytkowników do witryny w celu przekształcenia tego ruchu w kwalifikowanych potencjalnych klientów. Odpowiadając na częste zapytania osób kupujących i motywując je do dostępu do unikalnych treści, każdy krok marketingowy wspiera konkretną propozycję treści.

#5. Zaprojektuj proces lead nurturingu

Istnieje wiele powodów, dla których klienci nie kupują produktu; potrzeba większej ilości informacji jest często główną przyczyną utrudniającą proces sprzedaży. Jeśli potencjalny klient ma nierozwiązane problemy, prawdopodobnie będzie potrzebował więcej czasu, aby przygotować się do przejścia dalej na ścieżce marketingowej. Zautomatyzowane sekwencje e-maili to najskuteczniejsza technika kontaktowania się z potencjalnymi klientami i odpowiadania na ich zapytania.

Za pośrednictwem poczty e-mail potencjalnym klientom automatyzacji przypomina się lub delikatnie podpowiada, że ​​marka zawiera wartościowe treści. Motywuje potencjalnych klientów do powrotu do treści i przejścia przez lejek przychodzący. Taktyki takie jak powiadomienia push pomagające w konwersji potencjalnych klientów do kupujących.

#6. Zatrudnij zespół marketingu przychodzącego

Marketing przychodzący wymaga wszechstronnego, ale ukierunkowanego zestawu umiejętności. W zależności od wewnętrznego doświadczenia, możliwości wykonania dodatkowej pracy i wielkości budżetu, rozsądne może być zatrudnienie na określone stanowiska lub zlecenie na zewnątrz poszczególnych części wdrożenia marketingu przychodzącego.

Strategie marketingu przychodzącego

Oto niektóre z popularnych i skutecznych strategii stosowanych przez firmy w marketingu przychodzącym:

Twórz świetne treści

Tworzenie wysokiej jakości treści powinno niewątpliwie być jedną z najlepszych strategii marketingu przychodzącego, ponieważ żyjemy w świecie, w którym króluje treść. Marki mogą to osiągnąć za pośrednictwem swojej strony internetowej i mediów społecznościowych. Żyjąc w świecie treści, tworzenie wysokiej jakości treści powinno być jedną z pierwszych strategii marketingu przychodzącego, którą można przeprowadzić na stronie internetowej i w mediach społecznościowych.

Klienci mogą dowiedzieć się więcej o marce, oglądając lub słuchając podcastów, czytając artykuły na blogach lub oglądając filmy w Internecie, które łączą ich zainteresowania z oferowanymi przez nich produktami.

Na przykład, jeśli jakość aktualnych treści nie odpowiada standardom marketingowym, odbiorcy nie zwrócą na to uwagi. Marka musi wiedzieć, gdzie angażuje się docelowa grupa odbiorców i na czym się koncentruje. Jeśli Twoja firma jest bardzo skuteczna w marketingu stron internetowych, a konkurenci czerpią inspirację z mediów społecznościowych, musisz także skupić się na mediach społecznościowych.

Optymalizuj badania

Celem strategii SEO jest naturalne kierowanie klientów do witryny firmy, zaczynając od głównych stron docelowych witryny. Strona marki może uzyskać lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania w witrynach takich jak Google, najpopularniejsza wyszukiwarka i Bing, wicemistrzostwo, jeśli strony te będą wypełnione słowami kluczowymi, których potencjalni nabywcy używają do przeglądania towarów lub usług.

Oprócz optymalizacji witryny pod kątem słów kluczowych musimy także upewnić się, że tytuły wszystkich stron docelowych są odpowiednie dla docelowej grupy demograficznej i że witryna jest wypełniona pasującymi do nich frazami metadanych. Większy sukces w przyciąganiu potencjalnych klientów na stronę internetową można osiągnąć optymalizując treść pod kątem SEO.

Na przykład firma może korzystać z narzędzi do badania SEO, takich jak Google Search Console, Keyword Surfer i SEMrush, które pokazują aktualne słowa kluczowe i tematy zyskujące popularność na stronach internetowych Google. Dodatkowo możesz wykorzystać te dane do prowadzenia działań z zakresu marketingu przychodzącego poprzez dodanie do treści zoptymalizowanych słów kluczowych.

Według Jasna krawędźfirmy B2B generują dwukrotnie większe przychody z bezpłatnych wyników wyszukiwania niż jakikolwiek inny kanał, w przypadku którego 76% stawek za wyszukiwanie pochodzi z sieci.

Biuletyny

Biuletyny e-mailowe to standardowa praktyka polegająca na kontaktowaniu się z docelowymi odbiorcami poprzez codzienne wysyłanie e-maili do zainteresowanych subskrybentów. Zachęcając czytelników do klikania treści lub łączy, biuletyny te działają jako narzędzie marketingowe mające na celu przyciągnięcie czytelników do witryny internetowej firmy.

Właściciele małych firm mogą również przyjąć tę samą strategię, budując listę e-mailową i od czasu do czasu dystrybuując biuletyny swoim oddanym subskrybentom. Na przykład wysyłaj regularne oferty produktów lub usług do istniejących klientów, ponieważ udostępniają im swój adres e-mail. Możesz stworzyć szczególne miejsce w umysłach klientów, regularnie przekazując aktualizacje na temat działalności biznesowej i przyszłych celów. Zomato, wiodący dostawca dostaw żywności, skutecznie wykorzystuje biuletyny do promowania biznesu.

Rozpoczyna wiadomość e-mailem od jednowierszowego tematu, a następnie zawiera powiązane czasowniki w treści. Każdy, kto nawiązał kontakt z tą firmą za pośrednictwem poczty elektronicznej, musiał widzieć zabawne i powiązane zwroty, których używa Zomato, aby przyciągnąć klientów.

Popraw wpływ mediów społecznościowych

Choć media społecznościowe mogą znacząco wpłynąć na komunikację konsumencką, tradycyjni marketerzy starają się w nich zwiększyć ekspozycję marki. Media społecznościowe są cenne dla właścicieli małych firm nieposiadających dedykowanego budżetu reklamowego. Budowanie profilu zwiększa wpływ marki, ale wymaga wydawania pieniędzy na reklamę w mediach społecznościowych, aby poprawić wyniki.

Na przykład użyj platform mediów społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook lub X (dawniej Twitter), aby nawiązać kontakt z klientami. Według Statysta, Facebook i Instagram to najczęściej używane przez marketerów platformy mediów społecznościowych. Globalne badanie pokazuje, że 89% korzysta z Facebooka, a 80% z Instagrama do promowania swojej firmy.

Korzyści i wyzwania

Korzyści

Zrównoważony rozwój — marketing przychodzący znacząco wpływa na odbiorców, ponieważ osoby poszukujące informacji zawsze będą miały dostęp do treści, formularzy i wiadomości e-mail związanych z przepływem pracy/pielęgnacją za pośrednictwem różnych kanałów, zwłaszcza stron internetowych. Na pozycję marki wpływa wiele czynników, w tym konkurencja i ceny. Wpływ na to ma także sposób, w jaki klienci wchodzą w interakcję z marką i jak ją postrzegają.

Istotą marketingu przychodzącego jest oferowanie treści, które rozwiązują lub przynajmniej pomagają rozwiązać problem potencjalnego klienta. Udzielanie w ten sposób pomocy i wskazówek potencjalnemu klientowi wzmacnia reputację marki jako podmiotu wiarygodnego, posiadającego wiedzę i doświadczenie.

Zwiększona widoczność — widoczność marki, produktów i usług jest często niezwykle ważna. Docelowi konsumenci są w stałym kontakcie z markami poprzez tworzenie treści i ciągłą interakcję za pośrednictwem poczty elektronicznej i mediów społecznościowych. Ekspozycja dostawcy będzie ograniczona, jeśli treść nie zostanie opublikowana i sprzedana w kanałach, z których odbiorcy korzystają w celu znalezienia informacji, takich jak wyszukiwarki. W tym procesie wzrasta wartość SEO i wynikająca z tego liczba organicznych odwiedzin, a marka dotrze także do zupełnie nowych odbiorców.

Większe zaufanie — jako organizacja wspieraj relacje i zwiększaj zaufanie do potencjalnych klientów, będąc dostępnym i pomagającym w rozwiązywaniu typowych problemów. Zaufanie jest podstawą każdego partnerstwa biznesowego. Osoby, które odwiedzają strony organicznie, bez presji ze strony jakiejkolwiek marki, obdarzają je większym zaufaniem dzięki inbound marketingowi. Ponieważ inbound sprzyja komunikacji dwustronnej, jest w tym aspekcie korzystny, gdyż umożliwia nawiązanie połączenia opartego na zaufaniu.

Wyzwania

  • Wymaga umiejętności — aby skutecznie realizować marketing przychodzący, marka musi być biegła w marketingu cyfrowym, tworzeniu stron internetowych, blogowaniu, sieciach społecznościowych, tworzeniu i pozyskiwaniu treści, SEO i innych odpowiednich obszarach. Muszą albo zatrudnić, albo przeszkolić osoby, które spełnią te kryteria. Czasami, aby osiągnąć pożądane rezultaty, wymagany jest outsourcing lub automatyzacja.
  • Efektywne wykorzystanie narzędzi – Inwestowanie w skalowalne zasoby i skuteczne wdrażanie strategii przychodzącej może być trudne. Mając tak wiele narzędzi, marketerzy powinni zbadać możliwości, aby wybrać najlepszą technologię dla swojej kampanii. Wybór najlepszego oprogramowania i narzędzi oraz wdrożenie ich w środowisku firmowym może być trudne.
  • Kreatywna treść – Tworzenie treści to najtrudniejsze zadanie w marketingu przychodzącym. Niektóre obszary wymagające częstej aktualizacji to tworzenie oryginalnych treści, odpowiednie formatowanie i ciągłe wydawanie nowych treści. Należy również dokładnie rozważyć i skonstruować ścieżki dostarczania treści z myślą o docelowych odbiorcach. Rekrutacja czasami wymaga dodatkowych zasobów. Dostosowanie się do nowego planu i jego wdrożenie może zająć trochę czasu.

HubSpot

Amerykańscy programiści i marketerzy HubSpot tworzy i sprzedaje produkty do marketingu przychodzącego, sprzedaży i obsługi klienta.

Jest to pojedyncza platforma do wszystkich działań związanych z marketingiem. HubSpot Marketing Hub zawiera kilka kluczowych elementów usprawniających wszystkie inicjatywy marketingowe.

Kluczowe cechy

  • Platforma CRM HubSpot została zbudowana tak, aby sprostać skalowalności firmy.
  • Oprogramowanie zawiera wszystkie funkcje potrzebne do sprzedaży, marketingu, obsługi klienta, operacji i zarządzania treścią.
  • Podstawowe funkcje tego narzędzia marketingowego obejmują integrację z CRM, wezwania do działania, automatyzację marketingu, zarządzanie potencjalnymi klientami, SEO witryny i wiele innych.

Podstawą jej marki był inbound marketing, najlepsza praktyka dla małych, średnich i dużych firm.

Surfer

Surfer to najlepsze narzędzie SEO, które może pomóc firmom dotrzeć na pierwszą stronę wyników wyszukiwania.

Podstawowym procesem prowadzącym do osiągnięcia tego celu jest automatyczna analiza treści w celu sprawdzenia wydajności w porównaniu z konkurencją.

Kluczowe cechy

  • Surfer Content Editor zapewnia ocenę tekstu w czasie rzeczywistym w stosunku do konkurencji, sugerując treść, słowa kluczowe i nagłówki.
  • Daje lepsze zrozumienie tematów i słów kluczowych, które wyszukiwarki mogą klasyfikować treść za pomocą narzędzia do badania słów kluczowych.
  • Dzięki zautomatyzowanemu narzędziu do pisania Surfer AI możesz szybko tworzyć dobrze oceniane artykuły.

Surfer udostępnia także edytor działający w czasie rzeczywistym, który pokazuje odpowiednie słowa kluczowe, gdy marka pisze treści w celu ich ulepszenia.

SEMRush

SEMRush to popularne narzędzie SEO do analizy konkurencji, badania słów kluczowych i optymalizacji Google AdWords.

Marketerzy cyfrowi mogą korzystać z tego wszechstronnego narzędzia do raportowania marketingowego, aby zoptymalizować swoje witryny internetowe pod kątem większego ruchu organicznego z wyszukiwania.

Kluczowe cechy

  • To narzędzie marketingu przychodzącego pomaga również zobaczyć dane konkurencji, takie jak tekst reklamy, słowa kluczowe, źródła ruchu itp.
  • Oprogramowanie znajduje również zastosowanie w monitorowaniu mediów społecznościowych.
  • Dokładnie identyfikuje trendy i wzorce w danym obszarze. Pomoże Ci ocenić SEO na stronie i wskazać obszary, które wymagają poprawy, aby skuteczniej generować leady.

Dodatkowo możesz ocenić pozycję konkurencyjną i wykorzystać te dane do podjęcia decyzji przy wyborze słów kluczowych do kampanii Google Ads i optymalizacji pod kątem bezpłatnych wyszukiwarek.

Bufor

Bufor to wielofunkcyjne rozwiązanie programowe przeznaczone do marketingu w mediach społecznościowych.

Kluczowe cechy

  • Umożliwia dostosowywanie treści w mediach społecznościowych na każdym etapie doświadczenia konsumenta za pomocą technik publikowania i planowania.
  • Zwrot z inwestycji (ROI) w działania specyficzne dla kanału i omnichannel jest wykazywany poprzez analitykę i raportowanie w mediach społecznościowych.
  • Zintegrowany asystent AI ułatwia generowanie pomysłów, przepisywanie zdań i optymalizację daty publikacji.

Podstawową funkcją Buffera jest możliwość planowania i komponowania treści do publikacji na różnych platformach mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn i Pinterest.

Ostatnie słowa

Marketing przychodzący to bardzo strategiczny sposób na pozyskanie potencjalnych klientów dla firmy. Głównym celem marketingu przychodzącego jest tworzenie ekscytujących i wartościowych treści.

Gdy lead wyrazi zainteresowanie firmą, możesz komunikować się z nim na różne sposoby. Możesz zwiększyć ich zaufanie do firmy udostępniając materiały edukacyjne.

Dzięki temu marketing przychodzący kosztuje mniej.

„Właściwy rodzaj” klientów jest zachęcany do odkrywania organizacji za pomocą marketingu przychodzącego, ponieważ podobają im się treści, które tworzysz. Gdy potencjalni klienci dotrą do Ciebie z marketingu przychodzącego, przygotuj ich do sprzedaży i spraw, aby byli zadowoleni, aby zachować lojalność klientów.

Następnie dowiedz się, jak zbierać głos klienta (VOC), aby ulepszyć swój biznes.