Mikrofon Microsoft Teams nie działa, nierozpoznany (NAPRAWIONY)

Nie ma nic bardziej frustrującego niż skonfigurowanie wszystkich narzędzi do pracy zdalnej tylko po to, aby aplikacja Microsoft Teams nie rozpoznała Twojego mikrofonu. Nie martw się. W tym przewodniku przedstawimy kilka najważniejszych wskazówek, jak rozwiązać ten problem i jak najszybciej umożliwić głośną i wyraźną pracę w usłudze Microsoft Teams.

Logo Microsoft Teams

Ponieważ praca zdalna jest jednocześnie narzucana milionom ludzi na całym świecie, nie jest zaskoczeniem, że Microsoft Teams jest jednym z wielu narzędzi do pracy zdalnej i wideokonferencji, które odnotowało ogromny wzrost liczby nowych użytkowników w ostatnich tygodniach.

Ale to również spowodowało, że więcej osób napotykało problemy i błędy z usługą. Jednym z najczęstszych był brak rozpoznawania mikrofonów użytkownika przez zespół Microsoft.

Jest to dość ważna kwestia, jeśli musisz używać Microsoft Teams do rozmów z klientami lub współpracownikami, więc nie jest zaskoczeniem, że wielu użytkowników kontaktuje się z Microsoft (i nami), aby zapytać o ten problem.

W odpowiedzi na te prośby, oto nasz przewodnik, jak rozwiązać problem z Microsoft Teams, który nie rozpoznaje Twojego mikrofonu. Nasi badacze zebrali wszystkie najskuteczniejsze poprawki, z którymi się spotkali i jesteśmy przekonani, że ten przewodnik rozwiąże problem większości czytelników.

Microsoft Teams nie rozpoznaje mikrofonu?

Microsoft Teams został uruchomiony dopiero w zeszłym roku, ale ma już ponad 44 miliony użytkowników, a tylko w ciągu ostatnich trzech tygodni dodał 12 milionów.

Ta gwałtowna ekspansja zaskoczyła nawet firmę Microsoft i chociaż oprogramowanie Teams ogólnie radziło sobie całkiem dobrze z tym wzrostem presji, kilka drobnych problemów jest nieuniknionych.

Czynnikiem może być również szybki wzrost liczby nowych użytkowników. Kiedy pobierasz nowe oprogramowanie po raz pierwszy, prawdopodobnie spodziewasz się, że za pierwszym razem wszystko będzie działać sprawnie. Ale rzeczywistość jest taka, że ​​drobne poprawki w ustawieniach urządzenia lub sposób konfiguracji Microsoft Teams mogą wpłynąć na to, jak dobrze działa.

Ponieważ użytkownicy są nowicjuszami w usłudze Teams, nie zawsze będą w stanie znaleźć sposób poruszania się po oprogramowaniu, aby samodzielnie je naprawić, dlatego zwracają się do firmy Microsoft lub witryn takich jak Addictive Tips, aby znaleźć rozwiązania.

Jesteśmy bardziej niż szczęśliwi mogąc się do tego zobowiązać, a oto lista poprawek, które nasi badacze uznali za najbardziej skuteczne.

Zaktualizuj swojego klienta Skype dla firm

Chociaż Microsoft Teams wygląda jak zupełnie nowy produkt, niektórym z was może wydawać się niesamowicie znajomy, zwłaszcza jeśli wcześniej korzystaliście ze Skype’a dla firm. Usługa Teams jest w rzeczywistości zbudowana w dużej mierze na Skype for Business (którego właścicielem jest również Microsoft) i jest to jeden ze sposobów, w jaki Microsoftowi udało się tak szybko opracować tak funkcjonalnego klienta wsparcia biznesowego.

Ponieważ usługa Microsoft Teams jest oparta na programie Skype dla firm, jednym ze skutecznych sposobów rozwiązania problemu z mikrofonem w celu pobrania i zaktualizowania klienta programu Skype dla firm na urządzeniu. Jeśli firma Microsoft wprowadziła pewne zmiany w programie Skype dla firm, może to czasami wpłynąć na sposób działania Microsoft Teams.

Możesz zaktualizować program Skype dla firm bezpośrednio z witryny internetowej programu Skype, wykonując następujące proste kroki:

Odwiedzić Skype dla firm strona pobierania;
Wybierz najnowszą wydaną aktualizację;
Pobierz i zainstaluj zgodny pakiet aktualizacji na swoim urządzeniu, postępując zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, jeśli to konieczne;
Po pomyślnym zainstalowaniu aktualizacji uruchom ponownie urządzenie.

Strona aktualizacji programu Skype dla firm

Po ponownym uruchomieniu otwórz oprogramowanie Microsoft Teams i sprawdź, czy problem został rozwiązany. Ta poprawka nie zawsze działa, ale zadziałała dla dość dużej liczby użytkowników.

Zaktualizuj oprogramowanie za pośrednictwem Microsoft Office Update

Innym sposobem aktualizacji aplikacji Skype dla firm, a także Microsoft Teams, jest użycie narzędzia Microsoft Office Update. To automatyczne narzędzie wyszuka aktualizacje dowolnej aplikacji, która jest dołączona do pakietu Microsoft Office 365, w tym Skype dla firm i Microsoft Teams.

Wyszukiwanie, pobieranie i instalowanie odpowiednich aktualizacji jest bardzo proste. Wszystko co musisz zrobić to:

Uruchom dowolną aplikację zawartą w pakiecie Office 365.
Kliknij Plik, a następnie wybierz Konto.
Wybierz Opcje aktualizacji, a następnie kliknij Aktualizuj teraz.
Pobierz wszystkie oczekujące aktualizacje zidentyfikowane przez narzędzie.
Uruchom ponownie urządzenie po zakończeniu instalacji wszystkich aktualizacji.

Po ponownym uruchomieniu urządzenia otwórz Microsoft Teams i sprawdź, czy problem został rozwiązany.

Sprawdź ustawienia prywatności mikrofonu

Podobnie jak inne urządzenia, których używasz z laptopem lub komputerem z systemem Windows, Twój mikrofon będzie miał własne unikalne menu ustawień. Dotyczy to zarówno mikrofonów zewnętrznych, jak i zintegrowanych. Jednym z ustawień, które będzie można dostosować, są ustawienia prywatności mikrofonu.

Ustawienia prywatności są dość ważne, jeśli chodzi o mikrofony, ponieważ oferują hakerom lub złośliwym programom możliwość podsłuchiwania tego, co robisz, zarówno podczas korzystania z urządzenia, jak i potencjalnie nawet wtedy, gdy jest ono bezczynne.

Te ustawienia prywatności pozwolą Ci wybrać, które aplikacje na Twoim urządzeniu mogą i nie mogą uzyskać dostępu do mikrofonu, a jeśli nie udzielisz Microsoft Teams pozwolenia na korzystanie z mikrofonu, nie będzie działać poprawnie.

Nawet jeśli masz pewność, że zezwoliłeś aplikacji Microsoft Teams na dostęp do mikrofonu, nadal zaleca się sprawdzenie ustawień. Dzieje się tak, ponieważ za każdym razem, gdy pobierasz aktualizacje, Twoje ustawienia mogą powrócić do pierwotnego stanu.

Sprawdzenie ustawień prywatności mikrofonu to dość prosta czynność. Wszystko co musisz zrobić to:

Kliknij Start.
Wybierz opcję Ustawienia
Wybierz opcję Prywatność.
W lewym okienku przewiń w dół do Uprawnienia aplikacji, a następnie kliknij Mikrofon.
Przewiń w dół do Zezwalaj aplikacjom komputerowym na dostęp do mikrofonu.
Włącz dostęp do mikrofonu dla Microsoft Teams.

Po zapisaniu tych ustawień uruchom ponownie Microsoft Teams, aby sprawdzić, czy to rozwiązało problem.

Jeśli podczas sprawdzania mikrofon został już włączony dla Microsoft Teams, unieważnij ten dostęp i zapisz zmianę. Następnie uruchom ponownie urządzenie, a po ponownym uruchomieniu wykonaj powyższe kroki, aby ponownie włączyć mikrofon. Następnie ponownie sprawdź Microsoft Teams, aby sprawdzić, czy to rozwiązało problem.

Wyłącz AutoStart Skype i Microsoft Teams

Jeśli urządzenie z systemem Windows jest skonfigurowane do automatycznego uruchamiania programu Skype dla firm lub Microsoft Teams podczas uruchamiania, może to czasami powodować problemy, które mogą wpływać na rozpoznawanie mikrofonu.

Dlatego dobrym pomysłem jest wyłączenie programu Skype dla firm i Microsoft Teams z menu Autostart, aby sprawdzić, czy to jest przyczyną problemu.

Jest to również stosunkowo prosty proces. Wystarczy wykonać kilka prostych kroków:

Kliknij prawym przyciskiem myszy pasek zadań i otwórz Menedżera zadań.
Wybierz kartę Uruchamianie.
Przewiń listę programów w dół, aż znajdziesz Skype i Microsoft Teams.
Wybierz Skype i Microsoft Teams i kliknij przycisk Wyłącz.
Zamknij Menedżera zadań, a następnie uruchom ponownie komputer.

Po ponownym uruchomieniu urządzenia z systemem Windows ani Skype dla firm, ani Microsoft Teams nie powinny teraz uruchamiać się podczas uruchamiania. Otwórz je automatycznie i sprawdź, czy problem został rozwiązany.

Rozwiązywanie problemów z dźwiękiem

Jeśli żadna z tych poprawek nie pomaga Microsoft Teams w rozpoznaniu Twojego mikrofonu, czas zwrócić się do sprawdzonej aplikacji Microsoft do rozwiązywania problemów. Spowoduje to automatyczne przeskanowanie urządzenia pod kątem problemów związanych z dźwiękiem i, jeśli to możliwe, powie Ci, jak rozwiązać problem.

Większość użytkowników systemu Windows będzie już zaznajomiona z uruchamianiem narzędzia do rozwiązywania problemów, ale w przypadku tych, którym nie jest, wystarczy wykonać kilka prostych kroków:

Kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę głośnika na pasku zadań.
Kliknij opcję Rozwiąż problem z dźwiękiem.
Narzędzie do rozwiązywania problemów automatycznie uruchomi wstępne skanowanie.
Po wyświetleniu monitu wybierz mikrofon i kliknij przycisk Dalej.
Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby rozwiązać problem z mikrofonem.

Narzędzie do rozwiązywania problemów poinformuje Cię o wszelkich zidentyfikowanych problemach i powie, jak je naprawić. Zrób wszystko, co zalecają, a następnie uruchom ponownie urządzenie i ponownie otwórz Microsoft Teams, aby sprawdzić, czy to rozwiąże problem.

Zainstaluj ponownie Microsoft Teams

Jeśli żadne z powyższych nie działa, ostatecznym rozwiązaniem jest całkowita ponowna instalacja Microsoft Teams.

Ponowna instalacja może oznaczać utratę niektórych danych przechowywanych w aplikacji Microsoft Teams. Ale pomoże to również usunąć wszelkie błędy lub wady oprogramowania, które mogą powodować problem.

Ponowna instalacja to bardzo prosty proces. Najpierw musisz usunąć istniejącą wersję Microsoft Teams ze swojego urządzenia. Możesz to zrobić w następujący sposób:

Wpisz Control w pasku wyszukiwania u dołu strony głównej systemu Windows.
Otworzyć Panel sterowania.
W Panelu sterowania przejdź do programu.
Kliknij Programy i funkcje.
Wybierz Microsoft Teams z listy oprogramowania na swoim urządzeniu, a następnie kliknij Odinstaluj.

Po zakończeniu odinstalowywania oprogramowania uruchom ponownie urządzenie. Będziesz wtedy musiał ponownie zainstalować najnowszą wersję Microsoft Teams. Możesz to zrobić w następujący sposób:

Odwiedzić Microsoft Teams stronie internetowej.
Zaloguj się na swoje konto Microsoft Office, klikając przycisk Zaloguj się
Kliknij przycisk Pobierz aplikację i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby pobrać i zainstalować aplikację Microsoft Teams.

Po ponownym zainstalowaniu aplikacji Microsoft Teams otwórz aplikację i sprawdź, czy Twój mikrofon jest teraz rozpoznawany. Nasi badacze zalecają pełną ponowną instalację w ostateczności, ale stwierdzili, że rozwiązała ona większość problemów, których nie rozwiązały powyższe poprawki.

Podsumowanie

Microsoft Teams szybko stał się podstawowym narzędziem dla tych, którzy nagle zaczynają pracę w domu. Niektórym ludziom przeszkadza nawet to, że ich dzieci uczą się w domu.

Mikrofon jest podstawową funkcją Microsoft Teams, ale rozpoznanie go jest również jednym z najczęstszych błędów, z którymi ludzie się spotykają.

W tym przewodniku wyjaśniliśmy, dlaczego tak jest, a także przedstawiliśmy niektóre z najbardziej skutecznych poprawek, które znaleźli nasi badacze. Te poprawki nie rozwiążą problemu dla absolutnie wszystkich, ale jesteśmy przekonani, że większość użytkowników Microsoft Teams będzie w stanie rozwiązać problemy z rozpoznawaniem mikrofonu, stosując te poprawki.

Czy miałeś problemy z rozpoznaniem mikrofonu przez aplikację Microsoft Teams? Czy któraś z naszych poprawek zadziałała dla Ciebie? Czy masz jakieś inne wskazówki lub porady, które mogą pomóc czytelnikom, a których przegapiliśmy w tym przewodniku?

Zawsze pomocne jest zapoznanie się z doświadczeniami i radami naszych czytelników, więc podziel się z nami swoimi przemyśleniami, korzystając z poniższego pola komentarza.