Problemy z zielonym ekranem iPhone’a i jak je pokonać

Jeśli stoisz przed zielonym ekranem iPhone’a lub zielonymi liniami na ekranie iPhone’a, trafiłeś we właściwe miejsce. Czytaj dalej, aby poznać najlepsze możliwe sposoby rozwiązania tego problemu.

iPhone’y są dostarczane z najwyższej klasy sprzętem i oprogramowaniem, aby zapewnić użytkownikom najlepsze wrażenia, jakie może zapewnić smartfon. Mimo to nie jest wolny od mniejszych i większych błędów.

Jednym z najczęstszych problemów w dzisiejszych czasach są zielone linie na ekranie iPhone’a lub zielony ekran śmierci iPhone’a. Istnieją różne doniesienia na ten temat na portalu Apple Community.

W tym artykule powiem Ci, na czym polega problem i jak sobie z nim najlepiej poradzić.

Problem z zielonym ekranem iPhone’a

Jak sugeruje nazwa problemu, problem z zielonym ekranem sprawia, że ​​ekran iPhone’a jest całkowicie lub częściowo zielony. Nie będziesz mógł poruszać się po urządzeniu, ponieważ nie widzisz przycisków ani ekranów interfejsu użytkownika.

Ty jednak widzisz różne odcienie zieleni jako efekt migotania lub jednolity zielony ekran. W większości przypadków problem z zielonym ekranem powoduje również wyłączenie ekranu dotykowego urządzenia. Ostatecznie Twój iPhone stanie się bezużyteczny.

Typowe przyczyny problemu z zielonym ekranem iPhone’a

Użytkownicy iPhone’a, którzy już doświadczyli problemu z zielonym ekranem lub migotaniem na ekranach swoich urządzeń, twierdzili, że problem właśnie się pojawił. Twierdzą również, że nie uszkodzili fizycznie urządzenia. W większości przypadków jest to po prostu spontaniczne. Znajdź poniżej najczęstsze przyczyny:

  • Zielony ekran mógł zostać wyświetlony zaraz po aktualizacji telefonu iPhone 13 lub starszych urządzeń do wersji iOS 16.X lub iOS 17.X.
  • Czasami nieprawidłowe ustawienia wyświetlania mogą również powodować pojawienie się zielonych migotań na ekranie.
  • Uszkodzenia fizyczne i zalania są również przypisywane jako przyczyny problemu z zielonym ekranem w telefonach iPhone z serii X, 13 i 14.
  • Oszukańcze aplikacje i złośliwe oprogramowanie innych firm mogą również wymusić wyświetlenie zielonego ekranu na urządzeniu. Czasami możesz stać się ofiarą ataku hakerskiego, a napastnicy mogą spowodować, że zielony ekran wyłudzi od Ciebie okup.
  • Istnieje również kilka raportów o błędnym kodzie systemu iOS powodującym uszkodzenie sterownika pikseli. Każdy piksel na ekranie LED jest kontrolowany przez obwód sterownika. Jeśli obwód sterownika czerwonych i niebieskich subpikseli działa nieprawidłowo, mogą świecić tylko zielone subpiksele. Dlatego uszkodzenie płytki drukowanej lub nietypowe napięcie zasilania sterownika piksela może również powodować problem z zielonym ekranem.
  • Luźne lub uszkodzone połączenia wewnętrzne w oprogramowaniu ekranu mogą mieć wpływ na działanie subpikseli, zmuszając do działania wyłącznie zielone subpiksele.
  • Jak zielony ekran iPhone’a wpływa na Ciebie?

    Głównym skutkiem dla Ciebie jako użytkownika iPhone’a jest brak możliwości korzystania z urządzenia do wykonywania połączeń telefonicznych, czatowania ze znajomymi lub rodziną lub uzyskiwania dostępu do poczty e-mail. Niektóre inne skutki są wymienione poniżej:

    • Twoje urządzenie jest objęte gwarancją. Teraz okazuje się, że przyczyną problemu są złożone błędy sprzętu lub oprogramowania. Tylko autoryzowany serwis Apple (AASP) może zdiagnozować i naprawić problem. Będziesz musiał wysłać urządzenie do serwisu na wiele dni i będziesz zmuszony korzystać z alternatywnego telefonu komórkowego.
    • Ponieważ zielony ekran iPhone’a pojawia się nagle i nie daje czasu na utworzenie kopii zapasowej urządzenia, możesz utracić ważne dane podczas procesu naprawy.
    • Teraz, jeśli Twoje urządzenie jest już po okresie gwarancyjnym, musisz ponieść kosztowne koszty diagnostyki i naprawy swojego iPhone’a. Zgodnie z dyskusjami konsumenckimi w tej sprawie Zielony ekran iPhone’a wątku na portalu społeczności Apple, wielu użytkowników musiało zapłacić kilkaset dolarów, aby rozwiązać problem.

    Zielony ekran śmierci lub zielone migoczące linie na iPhonie mogą być tymczasowe lub trwałe. Dlatego należy wypróbować różne sposoby rozwiązywania problemów. Poniżej wymienię te najskuteczniejsze.

    Niektóre rozwiązania wymienione poniżej mogą usunąć zawartość Twojego iPhone’a. Upewnij się więc, że masz minimalną kopię zapasową danych urządzenia lub aktywowałeś kopię zapasową iCloud. W ten sposób możesz przywrócić utracone dane po naprawieniu iPhone’a.

    Tymczasowy problem z zielonym ekranem iPhone’a i jego poprawki

    Zielony ekran iPhone’a, zielony odcień, zielone migotanie lub zielone paski mogą być tymczasowym problemem. Powinny one zniknąć na dobre, jeśli zastosujesz te poprawki w kolejności, w jakiej się pojawiają:

    #1. Uruchom ponownie iPhone’a

    Najczęstszym rozwiązaniem większości problemów z iPhonem, które możesz wypróbować, jest ponowne uruchomienie urządzenia. Oto jak:

  • Przejdź do aplikacji Ustawienia iPhone’a.
  • Przewiń listę ustawień i dotknij Ogólne.
  • W menu ustawień ogólnych przewiń w dół.
  • Stuknij przycisk Wyłącz, tuż pod opcją Przenieś lub Zresetuj iPhone’a.
  • #2. Odinstaluj ostatnio zainstalowane aplikacje

    W Internecie nie brakuje oszukańczych aplikacji. Jeśli w jakiś sposób pobrałeś i zainstalowałeś aplikację, a następnie zacząłeś mieć problem z zielonym ekranem iPhone’a, natychmiast usuń aplikację. Oto jak:

  • Przesuń ekran od prawej krawędzi do środka.
  • Ta czynność spowoduje otwarcie biblioteki aplikacji na iOS.
  • Zainstalowana aplikacja powinna znajdować się w dowolnym segmencie Biblioteki aplikacji.
  • Znajdź aplikację.
  • Naciśnij długo ikonę aplikacji.
  • Kliknij Usuń aplikację.
  • #3. Odinstaluj ostatnio zainstalowane aktualizacje iOS

    Czy zauważyłeś problem z zielonym ekranem zaraz po aktualizacji iPhone’a? Jeśli tak, wykonaj następujące czynności, aby usunąć aktualizację i ponownie uruchomić urządzenie:

  • Otwórz aplikację Ustawienia.
  • Wybierz Ogólne > Pamięć iPhone’a.
  • Stuknij w system iOS 17.X lub inny zainstalowany.
  • Wybierz opcję Usuń aktualizację.
  • #4. Dostosuj ustawienia wyświetlania

    Często zdarza się, że dostosowujesz różne opcje wyświetlania iPhone’a do swojego stylu. Jeśli jednak napotkasz problem z zielonym ekranem, musisz cofnąć niektóre dostosowania i wprowadzić nowe zmiany, jak wyjaśniono poniżej:

  • Otwórz Ustawienia iOS i przejdź do Wyświetlacz i jasność.
  • Tam wykonaj następujące czynności:
    • Przełącz na tryb jasny, jeśli urządzenie znajduje się w trybie ciemnym lub odwrotnie
    • Użyj suwaka Jasność, aby zwiększyć lub zmniejszyć jasność
    • Dezaktywuj True Tone, jeśli jest już aktywowany i odwrotnie
    • Wyłącz także ustawienie Night Shift
  • Teraz uruchom ponownie urządzenie i monitoruj je przez kilka godzin i sprawdź, czy zielone linie, zielone migotanie lub ciągły zielony ekran powrócą, czy nie.

    #5. Zresetuj wszystkie ustawienia iPhone’a

    Innym świetnym sposobem na powrót do ustawień fabrycznych różnych funkcji iOS bez utraty danych jest opcja Resetuj wszystkie ustawienia. Oto, co możesz zrobić:

  • Otwórz aplikację Ustawienia iOS i uzyskaj dostęp do Ustawień ogólnych.
  • W sekcji Ogólne przewiń w dół, aby znaleźć opcję Przenieś lub Zresetuj iPhone’a.
  • Kliknij to.
  • Teraz wybierz opcję Resetuj.
  • Na ekranie Resetuj dotknij Resetuj wszystkie ustawienia.
  • Wprowadź hasło iPhone’a, aby autoryzować akcję.
  • #6. Zamknij aplikacje działające w tle

    Ze względu na problemy z wydajnością strony aplikacji mogą utknąć na wyświetlaczu iPhone’a. Teraz, jeśli aplikacja ma ciągły zielony ekran i blokuje się na wyświetlaczu, może się wydawać, że Twój iPhone ma problem z zielonym ekranem.

    Dlatego zamknij wszystkie otwarte aplikacje, wykonując poniższe kroki, a następnie ponownie sprawdź wyświetlacz:

  • Przesuń palcem w górę od dołu ekranu.
  • Puść go na środku ekranu.
  • Powinieneś zobaczyć karuzelę aplikacji.
  • Przesuń karty aplikacji w górę, aby zatrzymać działanie aplikacji w tle.
  • #7. Zaktualizuj iPhone’a

    Jeśli widzisz zielone odcienie, migotanie lub ciągłe zielone ekrany, prawdopodobnie zbyt długo korzystasz z przestarzałego systemu iOS. Powinieneś zainstalować najnowszą wersję iOS zgodną ze swoim urządzeniem. Oto jak:

  • Przejdź do aplikacji Ustawienia.
  • Jeśli telefon nie był aktualizowany przez jakiś czas, powinna zostać wyświetlona opcja Dostępna aktualizacja oprogramowania.
  • Kliknij to.
  • Stuknij przycisk Aktualizuj teraz.
  • Ekran iPhone’a zmienił kolor na zielony na stałe i rozwiązania

    Jeśli Twój iPhone utknął na zielonym ekranie śmierci, nie możesz na nim nawigować. W tej sytuacji możesz wypróbować następujące pomysły na rozwiązanie problemu:

    #1. Wymuś ponowne uruchomienie iPhone’a

    Jeśli używasz iPhone’a 8 lub nowszego modelu, szybko naciśnij i zwolnij przyciski zwiększania i zmniejszania głośności. Następnie naciśnij i przytrzymaj przycisk boczny, aż zobaczysz logo Apple. Teraz poczekaj, aż urządzenie uruchomi się ponownie.

    W przypadku urządzeń iPhone 7 i 7 Plus naciskaj długo przyciski boczne i przyciski zmniejszania głośności, aż zobaczysz logo Apple. Pozwól urządzeniu samoczynnie uruchomić się ponownie.

    Jeśli iPhone to model 6s, 6s Plus lub jakikolwiek wcześniejszy, naciśnij jednocześnie przycisk zasilania na górze lub z boku urządzenia i przycisk Początek. Puść go, gdy zobaczysz logo Apple.

    Jeśli zielony ekran zniknie po twardym resecie, to świetnie. W przeciwnym razie postępuj zgodnie z następną metodą rozwiązywania problemów.

    #2. Przywróć iPhone’a za pomocą Findera/iTunes

    Do przywracania ustawień fabrycznych, przywracania lub aktualizowania urządzenia możesz używać aplikacji iTunes (dla systemu Windows i macOS Mojave oraz wcześniejszych systemów operacyjnych) oraz Finder (dla systemu macOS Catalina lub nowszego). To najbezpieczniejszy sposób, gdy nie działają przyciski urządzenia lub ekran dotykowy.

    Wykonaj poniższe kroki, aby zresetować iPhone’a do ustawień fabrycznych i naprawić problem z zielonym ekranem. Pamiętaj, że ta metoda usunie całą zawartość iPhone’a. Jeśli możesz sobie pozwolić na utratę istniejących danych iPhone’a, wykonaj poniższe czynności:

  • Podłącz iPhone’a do MacBooka lub iMaca z systemem macOS Catalina lub nowszym systemem operacyjnym za pomocą kabla USB.
  • Szybko naciśnij i zwolnij przyciski zwiększania i zmniejszania głośności na urządzeniu.
  • Następnie natychmiast naciśnij i przytrzymaj przycisk boczny, aż pojawi się ekran odzyskiwania.
  • Ekran odzyskiwania pokazuje ekran komputera i kabel USB na ekranie iPhone’a.
  • Na ekranie „Zezwalać na połączenie akcesorium?” W oknie dialogowym kliknij Zezwalaj.
  • Okno iPhone’a otworzy się automatycznie z oknami dialogowymi Aktualizuj i Przywróć.
  • Jeśli nie, otwórz aplikację Finder na komputerze Mac.
  • Kliknij model iPhone’a pokazany poniżej sekcji Lokalizacje w panelu nawigacyjnym po lewej stronie.
  • Powinieneś zobaczyć przyciski Przywróć i Aktualizuj w aplikacji Finder.
  • Kliknij Przywróć i postępuj zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie, aby przywrócić ustawienia fabryczne iPhone’a.
  • Metoda przywracania zawsze przywraca ustawienia fabryczne urządzenia i instaluje najnowszą wersję systemu iOS. Dlatego podczas wykonywania powyższych kroków będziesz potrzebować silnego połączenia internetowego.

    Możesz wykonać te same kroki, o których mowa powyżej, aby przywrócić iPhone’a za pomocą aplikacji iTunes.

    #3. Pozbądź się aktualizacji iOS

    Jeśli zaraz po zainstalowaniu aktualizacji iOS pojawi się ciągły zielony ekran, postępuj zgodnie z poniższymi metodami, aby zainstalować oryginalne oprogramowanie sprzętowe i oprogramowanie iPhone’a. Pamiętaj, że nie jest to oficjalna metoda zatwierdzona przez firmę Apple.

    Ta metoda polega na pobraniu oprogramowania układowego iOS z portalu pobierania IPSW. Portal twierdzi, że pozyskuje oprogramowanie sprzętowe od Apple.

  • Idź do Pliki do pobrania IPSW portal.
  • Wybierz iPhone’a, a następnie wybierz dokładny model.
  • Teraz pobierz najnowszą wersję Signed IPSW.
  • Zapamiętaj lokalizację pobranego oprogramowania sprzętowego na komputerze.
  • Podłącz iPhone’a do komputera Mac za pomocą kabla USB.
  • Przełącz urządzenie w tryb odzyskiwania, wykonując czynności wymienione wcześniej.
  • W aplikacji Finder na komputerze Mac pojawi się okno dialogowe Przywróć iPhone’a.
  • Naciśnij klawisz Opcja na klawiaturze, a następnie kliknij Przywróć iPhone’a.
  • Znajdź pobrany plik IPSW na komputerze Mac.
  • Kliknij Otwórz.
  • Teraz postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby zainstalować oryginalne oprogramowanie dla swojego iPhone’a, które nie ma aktualizacji iOS.
  • #4. Szukasz profesjonalnej pomocy dla swojego iPhone’a

    Jeśli wypróbowałeś wszystkie powyższe pomysły na rozwiązanie problemu, ale problem nadal występuje, musisz odwiedzić najbliższy sklep Apple Store lub AASP. Załóżmy, że urządzenie jest objęte gwarancją; wówczas być może nie będziesz musiał płacić za naprawy, chyba że są one spowodowane szkodami fizycznymi lub zalaniem.

    Gdy urządzenie nie jest już objęte gwarancją, należy uiścić opłaty ustalone przez firmę Apple za naprawę sprzętu lub ekranu. Oto jak zablokować spotkanie w sklepie Apple Store lub AASP:

  • Iść do Znajdź lokalizacje.
  • Kliknij łącze Przeglądaj lokalizacje usług.
  • Teraz kliknij link Wybierz lokalizację.
  • Wprowadzić swój kod pocztowy.
  • Z następnego ekranu wybierz wygodny sklep Apple Store.
  • Zaloguj się do swojego Apple ID.
  • Potwierdź wizytę.
  • Zapobiegaj problemowi z zielonym ekranem iPhone’a

    Oto, jak możesz zapobiec zielonemu zabarwieniu, liniom, migotaniu i stałemu ekranowi na iPhonie:

    • Używaj urządzenia ostrożnie, aby uniknąć uszkodzeń fizycznych i zalania.
    • Nie instaluj aplikacji innych firm z Internetu, z wyjątkiem App Store.
    • Nie instaluj najnowszych aktualizacji iOS zaraz po ich wydaniu. Poczekaj kilka tygodni, aby uzyskać opinię na temat aktualizacji. Jeśli nie ma krytycznych opinii na temat aktualizacji iOS, możesz ją zainstalować.
    • Nie wykonuj żadnych kliknięć przycisków ani skomplikowanych czynności na iPhonie podczas podłączania go do komputera PC, Mac lub zasilacza.

    Wniosek

    Teraz wiesz, jak wypróbować możliwe metody rozwiązywania problemów, aby rozwiązać problem z zielonym ekranem iPhone’a. Postępuj zgodnie z instrukcjami i napraw swojego iPhone’a w mgnieniu oka. Jeśli wolisz profesjonalną pomoc, nie wahaj się odwiedzić Apple Store.

    Następnie usuń blokadę aktywacji iCloud za pomocą tych narzędzi.