Jak korzystać z Hotjar w Google Analytics, aby uzyskać lepszy wgląd

Po raz pierwszy skonfigurowałeś usługę Google Analytics i zastanawiasz się, co dalej! Zintegruj dane Google Analytics z Hotjar, aby przewidywać wydajność witryny, rozwiązywać problemy związane z obsługą klienta i optymalizować ścieżki sprzedaży.

Google Analytics to potężne narzędzie do analizy danych umożliwiające monitorowanie witryny. Według najnowszego raportu opublikowanego przez 6 zmysł. Jednak Google Analytics jest dobre tylko wtedy, gdy chcesz odkryć opóźnione wskaźniki lub dane z przeszłości dotyczące Twojej witryny lub platformy eCommerce.

Z drugiej strony Hotjar, który ma zaledwie 3,5% udziału na rynku analityki internetowej, jest w trendzie z innego powodu. Pozwala przewidywać zachowania klientów, wdrażać przewidywane funkcje i zwiększać ruch na stronie lub działania w lejku sprzedażowym.

Aby przezwyciężyć niedociągnięcia Google Analytics, spróbuj już teraz zintegrować GA ze swoim kontem Hotjar i poczuj różnicę. Poniżej znajdziesz wszystko, co musisz wiedzieć, wraz z przewodnikami krok po kroku i skutecznymi wskazówkami.

Co to jest Hotjar?

Hotjar to platforma do analizy doświadczeń klientów dla witryn marek, witryn blogów, witryn handlu elektronicznego, aplikacji internetowych i wszystkich innych elementów, które zawierają hostowane hiperłącze lub adres URL. Zapewnia narzędzia do śledzenia doświadczeń z produktami, takie jak mapy cieplne, nagrywanie, opinie, ankiety, wywiady i ścieżki w jednej, łatwej w obsłudze aplikacji internetowej.

Dzięki temu możesz wykryć problemy ze stroną internetową lub platformą eCommerce, które zmniejszają ruch w witrynie lub konwersje, opracować rozwiązanie predykcyjne i niedrogie wdrożyć je w swojej witrynie.

Największą zaletą Hotjara są obszerne zasoby edukacyjne, takie jak interaktywne kursy edukacyjne, samouczki wideo i artykuły w Centrum pomocy. Tak więc, jeśli jesteś właścicielem firmy internetowej i masz ograniczone umiejętności zarządzania doświadczeniami klientów, możesz z łatwością bezpłatnie przeszkolić się w Hotjar i zostać mistrzem tego handlu.

Kluczowe cechy Hotjara

Oto główne cechy i możliwości Hotjara, które pomogą Ci naprawić ruch w Twojej witrynie i liczbę konwersji:

  • Zestaw narzędzi Observe: składa się z narzędzi Heatmap i Recording. Mapa cieplna pokazuje najczęściej klikane elementy na Twojej stronie. Narzędzie do nagrywania umożliwia nagrywanie sesji na stronie internetowej jako użytkownik i znajdowanie możliwości ulepszeń.
  • Zestaw narzędzi Ask: zawiera narzędzie AI, które pomaga przeprowadzać ankiety i kampanie z opiniami w Twojej witrynie, aby dowiedzieć się, co mają do powiedzenia Twoi klienci.
  • Zestaw narzędzi angażujących: funkcja Wywiady Hotjar umożliwia nawiązywanie kontaktu z klientami w rozmowach jeden na jednego. Tutaj możesz uzyskać dostęp do wykwalifikowanych uczestników i wszystkich innych narzędzi do przeprowadzania wywiadu z klientem.
  • Lejki: jeśli używasz wielu ścieżek do gromadzenia, konwersji i sprzedaży potencjalnych klientów, możesz przetestować ich skuteczność za pomocą narzędzia Lejki.

Co to jest Google Analytics?

Google Analytics (GA) generuje dane w czasie rzeczywistym dla Twoich witryn internetowych, aplikacji internetowych i aplikacji mobilnych działających na różnych urządzeniach i dostępnych z różnych miejsc na świecie. Dane witryny, takie jak unikalni odwiedzający, użytkownicy miesięczni, częsti użytkownicy, subskrybowani odwiedzający, średni czas zaangażowania, całkowite przychody itp., pochodzą z narzędzia GA.

Jeśli jesteś ekspertem w dziedzinie analityki danych i zarządzania witrynami, być może zechcesz skorzystać z Google Analytics. Umożliwia gromadzenie praktycznych spostrzeżeń na podstawie surowych danych dotyczących witryny, dzięki czemu można opracować unikalne plany poprawy ruchu w witrynie i sprzedaży. Pomaga także wybrać, gdzie najlepiej zainwestować, jeśli zdecydujesz się na płatny marketing online w celu zwiększenia ruchu w witrynie lub aplikacji mobilnej.

Kluczowe funkcje Google Analytics

Poniżej znajdziesz najważniejsze cechy narzędzia GA:

  • Możliwości modelowania Google umożliwiają automatyzację zadań takich jak Odpowiedzi na pytania, Proaktywne spostrzeżenia i Modelowanie chroniące prywatność.
  • Twórz szczegółowe raporty dotyczące zaangażowania użytkowników w Twoje aplikacje i witryny w segmentach, takich jak raporty pozyskiwania użytkowników, raporty zaangażowania użytkowników, raporty monetyzacji witryn/aplikacji itp.
  • Dowiedz się o dokładnym zwrocie z inwestycji w płatne kampanie reklamowe prowadzone w wyszukiwarce Google lub innych sieciach reklamowych Google.
  • Umożliwia tworzenie wizualizacji danych dla eksploracji ścieżek, eksploracji ścieżek, eksploracji kohort, czasu życia użytkownika, eksploracji użytkownika itp.

Hotjar kontra Google Analytics

W poniższej tabeli możesz poznać różnice między narzędziami do analityki internetowej Hotjar i Google Analytics:

FunkcjaHotjarGoogle AnalyticsCelAnaliza zachowań użytkownikówAnaliza ruchu w witrynie i gromadzenie danych ilościowychInterfejs użytkownikaPrzyjazny dla użytkownika; informacja wizualnaZawiera dużo danych; złożony interfejs Zbieranie danych Mapy cieplne, nagrania sesji, opinie i ankiety Ruch, dane demograficzne i zdarzenia Informacje o odwiedzających Zachowanie, opinie i ankiety Źródła ruchu, współczynnik odrzuceń itp. Dane w czasie rzeczywistym Dane w czasie rzeczywistym dotyczące tylko interakcji użytkownika z witryną internetową w postaci map cieplnych Dostarczają dane w czasie rzeczywistym Doświadczenie użytkownika Koncentruje się na doświadczeniu użytkownikaKoncentruje się na analityce ruchu w sieciŚledzenie konwersjiOgraniczone śledzenie konwersjiRozbudowane śledzenie konwersjiModel cenowyOparta na subskrypcjiWersje bezpłatne i premium

Dlaczego konieczne jest jednoczesne korzystanie z Hotjar i Google Analytics?

Oto dlaczego musisz zintegrować GA z Hotjar dla tej samej usługi internetowej, aby jak najlepiej wykorzystać te zaawansowane narzędzia do analityki internetowej:

  • Hotjar koncentruje się na zachowaniach użytkowników poprzez mapy cieplne, nagrania sesji i ankiety, podczas gdy Google Analytics zapewnia szczegółowe dane ilościowe. Razem dają one zarówno jakościowe, jak i ilościowe spostrzeżenia.
  • Możesz zastosować filtry według map cieplnych i nagrań zdarzeń w Hotjar, a narzędzie automatycznie odpowiednio filtruje dane właściwości GA. Można więc łatwo skorelować surowe dane wygenerowane przez GA z wynikami jakościowymi Hotjara.
  • Hotjar pomaga zrozumieć interakcje użytkowników i punkty problemowe poprzez mapy cieplne i nagrania sesji. Z drugiej strony Google Analytics dostarcza danych o współczynnikach odrzuceń i odsłonach stron. Możesz połączyć te punkty danych witryny, aby ulepszyć interfejs użytkownika i UX witryny.
  • Możesz używać Google Analytics do zbierania danych o konwersjach w swojej witrynie i aplikacji mobilnej. Jeśli wartości są mniejsze od oczekiwanych, możesz przeprowadzić kampanie z opiniami i ankietami za pośrednictwem Hotjar, aby bezpośrednio od nich poznać bolesne problemy klientów.
  • Połączenie danych z Hotjar i Google Analytics może pomóc w przeprowadzeniu skuteczniejszych testów A/B. Możesz użyć Hotjara do identyfikacji problematycznych obszarów, a Google Analytics do pomiaru wpływu zmian na kluczowe wskaźniki.
  • Funkcje Hotjar, takie jak mapy cieplne i nagrania sesji, mogą wskazać problemy z użytecznością, podczas gdy Google Analytics może potwierdzić ich wpływ na współczynniki odrzuceń i czas trwania sesji.
  • Weryfikacja dokładności danych analitycznych witryny jest kluczowym krokiem przy wdrażaniu dużych zmian w stabilnej witrynie. Dlatego też, jeśli w Google Analytics zauważysz zmniejszoną konwersję, mapy cieplne Hotjar i analiza ścieżki również powinny odzwierciedlać te same wyniki. Jeśli jednak w przypadku tych dwóch narzędzi zobaczysz zupełnie różne wyniki, model gromadzenia danych musi być wadliwy.
  • Jak połączyć Hotjar z Google Analytics

    Jeśli chcesz połączyć swoją usługę Google Analytics z kontem Hotjar, możesz to zrobić wyłącznie z poziomu aplikacji Hotjar. Google Analytics nie pozwala na integrację aplikacji innych firm, takich jak Hotjar, z wyjątkiem własnych aplikacji Google, takich jak Google Ads, Linki Google Play, Linki Search Console itp.

    Innym sposobem integracji Hotjar i Google Analytics jest użycie protokołu „If This then That” lub IFTTT, takiego jak te oferowane przez Zapier, IFTTT, Pabbly itp.

    Znajdź poniżej wymagania i kroki, które musisz znać:

    Wymagania dotyczące połączenia Hotjar z Google Analytics

    Oto wymagania wstępne integracji Hotjar i GA:

  • Musisz posiadać subskrypcję Business lub Scale dla narzędzia Hotjar. Integracja nie będzie działać w przypadku subskrypcji Hotjar, takich jak Plus i Basic.
  • Jeśli wdrożyłeś GA w swojej witrynie za pomocą Menedżera tagów Google lub innego rozwiązania do zarządzania tagami, integracja nie będzie działać.
  • Powinieneś już skonfigurować właściwość GA dla docelowej witryny bezpośrednio w narzędziu GA.
  • Należy także dodać narzędzie Google Analytics bezpośrednio do kodu witryny i nie używać żadnych wtyczek firm trzecich.
  • Funkcje Universal Analytics, takie jak Cele Google Analytics, nie będą działać, ponieważ zostały wycofane w lipcu 2023 r.
  • Jeśli utworzyłeś zdarzenia na stronie bezpośrednio w narzędziu GA, Hotjar będzie w stanie je wykryć. Jeśli jednak utworzysz zdarzenia gdzie indziej i przekażesz je do GA, Hotjar nie będzie w stanie wykryć zdarzeń.
  • #1. Integracja Hotjara z Google Analytics

  • Otwórz aplikację internetową Hotjar.
  • Kliknij menu rozwijane witryny internetowej nad przyciskiem Przegląd.
  • Wybierz docelową witrynę.
  • Teraz kliknij ikonę Integracje znajdującą się w prawym górnym rogu aplikacji internetowej.
  • Wpisz Google Analytics w polu wyszukiwania.
  • Kliknij Połącz, gdy zobaczysz integrację GA.
  • Na ekranie Google Analytics by Hotjar aktywuj następujące elementy przełączające:
    • Wyślij swoje zdarzenia Google Analytics do Hotjar: automatycznie twórz zdarzenia
    • Wysyłaj identyfikatory użytkowników Hotjar do Google Analytics: automatycznie udostępniaj identyfikatory użytkowników Hotjar
  • Po pomyślnym połączeniu kliknij opcje analityczne Hotjar, takie jak nagrania, mapy cieplne, ankiety itp., i zastosuj odpowiednie filtry GA, aby korzystać z danych GA w Hotjar.
  • #2. Korzystanie z Zapiera

  • Zaloguj się na swoje konto w Zapier.
  • Teraz odwiedź to Integracje Hotjar + Google Analytics pozycja na Zapier.
  • Kliknij listę rozwijaną Wybierz wyzwalacz i wybierz dowolny element wyzwalacza.
  • Podobnie kliknij menu rozwijane Wybierz akcję i wybierz akcję, którą chcesz wykonać Hotjar lub Google Analytics.
  • Kliknij przycisk Połącz moje aplikacje.
  • Powinieneś teraz zobaczyć płótno Zapiera z wybranymi wyzwalaczami i akcjami obejmującymi Hotjar i GA.
  • Kliknij ikonę każdej aplikacji i zaloguj się na swoje konta w Hotjar i GA.
  • Na koniec kliknij Publikuj, aby rozpocząć korzystanie z Zap.
  • Najlepsze wskazówki dotyczące korzystania z integracji Google Analytics Hotjar

    Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które możesz zastosować:

  • Jeśli do oglądania nagrań w Hotjar używasz zdarzeń generowanych przez GA, utwórz niestandardowe wymiary specyficzne dla Hotjara na stronie Administrator > Definicje niestandardowe.
  • Wykorzystaj niestandardowe zdarzenia w Google Analytics, aby śledzić określone interakcje użytkowników w swojej witrynie.
  • Skorzystaj z segmentów Google Analytics, aby analizować zachowania użytkowników w określonych grupach i identyfikować wzorce.
  • Połącz dane Hotjar z Google Analytics, aby uzyskać kompleksowy obraz zachowań i opinii użytkowników.
  • Nakładaj mapy cieplne Hotjar na dane Google Analytics, aby zobaczyć, gdzie klikają użytkownicy i jak to się ma do Twoich źródeł ruchu.
  • Przeprowadź testy A/B i użyj Google Analytics, aby zmierzyć wpływ na kluczowe wskaźniki. Połącz się także z Hotjar, aby zebrać opinie użytkowników na temat odmian.
  • Twórz ścieżki w Google Analytics, aby śledzić podróż użytkownika i identyfikować punkty porzucenia. Teraz użyj Hotjara, aby sprawdzić, dlaczego użytkownicy porzucają proces przed ukończeniem ścieżki.
  • Jak skorelować dane Hotjar i Google Analytics

    Poniżej znajdziesz kilka rzeczywistych przykładów, w których wykorzystałem łącznie dane Hotjar i GA, aby poprawić jakość obsługi klienta i wydajność witryny.

    Te przykłady pomogą Ci również zrozumieć, jak generować przydatne spostrzeżenia poprzez korelację danych z obu platform analityki internetowej:

    Strony o wysokim współczynniku odrzuceń z nagraniami sesji

    Załóżmy, że Twoja witryna e-commerce ma wysoki współczynnik odrzuceń, co nie jest dobre dla przychodów z witryny. Dane dotyczące współczynnika odrzuceń można łatwo zebrać za pomocą narzędzia GA. Teraz, aby dowiedzieć się, co powoduje, że użytkownicy opuszczają witrynę zaraz po wejściu na nią, możesz skorzystać z nagrań sesji Hotjara.

    Dowiedz się, w jakich sesjach użytkownicy opuścili witrynę zbyt wcześnie i przeanalizuj, w jaki sposób użytkownicy ci wchodzą w interakcję z witryną. Czy szybko odchodzą? Masz trudności ze znalezieniem informacji? Pomoże Ci to zlokalizować pierwotną przyczynę i rozwiązać problem współczynnika odrzuceń.

    Przewiń głębokość i zaangażowanie za pomocą map cieplnych i czasu na stronie

    Jeśli narzędzie GA wykaże, że czas spędzony na stronie określonej strony bloga jest za niski, oznacza to problem z witryną bloga lub konkretnym artykułem na blogu, który śledzisz. Aby potwierdzić ustalenia w Google Analytics, wykorzystaj integrację z Hotjar, aby przeanalizować, w jaki sposób użytkownicy przewijają stronę bloga. Tutaj możesz wybrać narzędzie Heatmap w Hotjar.

    Niski czas na stronie wskazuje, że odwiedzający nie dotarli do końca strony bloga. Mapa termiczna Hotjar również powinna to potwierdzić. Po potwierdzeniu wprowadź zmiany w artykule, uatrakcyjnij go itp., aby użytkownicy przewinęli go do końca.

    Analiza współczynnika konwersji z ankietami opinii

    Gdy dane Google Analytics wskazują, że współczynnik konwersji jest zbyt niski dla strony kasy, możesz wykorzystać te dane do uruchomienia kampanii opinii Hotjar.

    Możesz zidentyfikować konkretne sesje użytkowników, w których konwersje są zbyt niskie, i utworzyć wzorzec. Teraz użyj Hotjar AI do prowadzenia proaktywnych kampanii opinii i ankiet, aby w przyszłości zebrać opinie użytkowników na temat takich anulowań transakcji.

    Wniosek

    Ilekroć widzisz spadek ruchu na stronie, współczynnika konwersji lub nagle przestaje działać idealny lejek sprzedażowy, sięgasz do narzędzi analityki internetowej. Google Analytics to najbardziej zaufana i niedroga opcja. Generuje jednak tylko wartości liczbowe, a nie widoczne lub dokładne przyczyny niskiej wydajności.

    Tutaj musisz połączyć dane GA z Hotjarem, aby uzyskać odpowiedź na spadek wydajności i sposób jego naprawienia. Wykonaj kroki i wskazówki dotyczące integracji Hotjar i GA wymienione powyżej, aby pewnie zwiększyć wydajność witryny.

    Następnie poznaj alternatywy Google Analytics, aby podjąć świadomą decyzję o zakupie.