Kompletny przewodnik po analizie luk w treści

Analiza luk w treści ma kluczowe znaczenie dla poprawy SEO witryny poprzez optymalizację istniejącej treści, znajdowanie luk między Tobą a konkurencją oraz mapowanie podróży użytkownika w witrynie.

Zanim przejdziemy do sedna analizy luki treści, a nawet zaawansowanej strategii, najpierw przyjrzyjmy się, czym jest analiza luki treści.

W tym artykule przedstawię szczegółowe informacje na temat analizy luki treści, celu i procesu analizy luki treści.

Przejdźmy od razu.

Co to jest analiza luki w treści?

Analiza luki treści to metoda analizy istniejących treści na stronie i znajdowania luk w naszej witrynie w porównaniu z konkurencją.

Na analizę luki treści możemy spojrzeć na dwa sposoby:

  • Ponowne wykorzystanie starej treści na stronie
  • Wyszukiwanie tematów treści, których brakuje na stronie w stosunku do konkurencji

Analiza istniejącej treści pomoże Ci zidentyfikować następujące rodzaje treści:

  • Nieaktualna treść
  • Treść pozbawiona najnowszych przykładów
  • Treść z mniejszą liczbą szczegółów
  • Złożona treść

Analiza treści konkurencji pomoże nam dowiedzieć się:

  • Brakujące tematy treści
  • Będziesz mógł stworzyć kalendarz treści w oparciu o analizę luki w treści konkurencji
  • Słowa kluczowe kierowane przez konkurencję, a nasza strona internetowa nie ma tych możliwości

Analiza luki treści jest przeprowadzana nie tylko na blogach internetowych, ale może być również wykonana dla następujących typów treści:

  • Strony internetowe
  • Strony docelowe
  • Magnesy wiodące, takie jak materiały do ​​pobrania (e-booki, ppt i raporty)
  • Treści w mediach społecznościowych
  • Oraz inne zasoby treści

Wiemy już, jaki rodzaj treści jest analizowany w procesie i co możemy osiągnąć dzięki analizie luki treści. Omówmy cel i proces analizy luki treści.

Cel analizy luki treści

Analiza luki w treści ma na celu poprawę ogólnego SEO witryny, wzmocnienie obecności SERP dzięki lepszej trafności treści i mapowanie właściwej ścieżki użytkownika. Oto główne cele:

Popraw ogólną strategię treści i SEO dla witryny

Analiza luki treści pomoże Ci poprawić ogólną strukturę treści na stronie, stworzyć nowe tematy treści, które przyniosą dodatkowe słowa kluczowe i możliwości ruchu.

Analiza luki słów kluczowych konkurencji pomaga poznać słowa kluczowe, które już zajmujesz w rankingu lepiej niż konkurenci, i musisz zachować nad nimi przewagę, wzmacniając SEO.

Będziesz także mógł znaleźć słowa kluczowe, w których nie jesteś w rankingu, a konkurenci są w rankingu. Pozwala to tworzyć nowe treści i przewyższać konkurencję w SERP.

Nie zapominajmy, że analiza luki treści jest wykonywana nie tylko w celu znalezienia luki między konkurencją a Tobą, ale także między Tobą a Twoimi klientami.

Mapowanie ścieżki użytkownika z właściwą intencją

Każdy odwiedzający Twoją witrynę może mieć inne intencje; nie każdy, kto odwiedza witrynę, chce coś kupić. Odwiedzający witrynę może szukać informacji lub porównywać dwie marki lub produkty, być może coś kupując.

Audyt treści w Twojej witrynie zapewni wgląd w luki między ścieżką użytkownika a treścią.

Musisz zweryfikować, czy treść na stronie spełnia intencje wszystkich użytkowników, czy nie.

Tworząc strategię treści lub przeprowadzając audyt treści, powinieneś brać pod uwagę cztery główne intencje.

Świadomość: strony z zamiarem zwiększenia świadomości powinny być kierowane na słowa kluczowe związane z informacjami. Ta treść intencji została stworzona, aby służyć użytkownikom poszukującym informacji. Tworzenie treści na temat informacji o produkcie lub ogólnych tematów związanych ze świadomością wokół produktu lub niszy pomoże zaspokoić zamiary związane ze świadomością.

Uwaga: ta intencja wchodzi w grę tuż przed etapem zakupu, odwiedzający chcą porównać różne produkty. Tutaj będziesz musiał tworzyć treści, takie jak listy najlepszych produktów i porównania.

Doskonałym przykładem może być treść dla kupujących, którzy szukają rozwiązania analitycznego API w celu budowania dobrego doświadczenia klienta. Kupujący będą szukać terminów takich jak najlepsze rozwiązania analityczne API.

Zakup: Jest to intencja decyzji, w której kupujący wybrał produkt, a teraz są na etapie zakupu. Zamiar zakupu jest zaspokajany przez strony produktów, strony docelowe lub strony sprzedaży.

Typ słowa kluczowego dla tej intencji to: – kup, zastosuj, pobierz i kup. Przykładem może być „kup hosting dla WordPressa”.

Lojalność: Lojalne zamiary to ostatni element ścieżki zakupowej klienta. Ten zamiar zaspokaja potrzeby odwiedzających po zakupie. Tutaj treści są bardziej markowe niż ogólne, ponieważ klienci szukają zapytań związanych z Twoim produktem, usługą lub marką.

Oto cztery intencje kupującego, które musisz pełnić jako właściciel witryny, aby odwzorować idealną podróż użytkownika w swojej witrynie. Audyt treści pomoże ci poznać luki w intencji i zidentyfikować obszar zainteresowania.

Mapowanie ścieżki użytkownika pomaga określić, czy nasza witryna zawiera treści wystarczające do intencji użytkownika na każdym etapie ścieżki, czy nie

Ponieważ znasz cel analizy luki treści, zacznijmy zagłębiać się w ten proces.

Proces analizy luk w treści

Krok #1: Szczegółowe badanie słów kluczowych

Szczegółowe badania słów kluczowych dadzą Ci cały wszechświat słów kluczowych związanych z Twoim produktem lub niszą. Te słowa kluczowe muszą być zmapowane na różne intencje kupującego.

Na przykład słowa kluczowe z pytaniami typu co, jak, gdzie można przyporządkować do zamiaru zwiększenia świadomości, słowa kluczowe z opcją „najlepiej” można przyporządkować do rozważania zakupu, słowa kluczowe z zakupem, otrzymaniem, zakupem, zastosowaniem będą sprzeczne z zamiarem zakupu.

Po mapowaniu intencji podziel słowa kluczowe na podtematy i tematy. Na przykład słowa kluczowe należące do tego samego tematu i intencji mogą być jednym tematem podrzędnym, a podobne podtematy będą znajdować się w jednym temacie.

Badanie słów kluczowych można przeprowadzić za pomocą narzędzi takich jak Semrush, Ahrefs lub Ubersuggest.

Po zakończeniu badania słów kluczowych zmapuj swoje obecne pozycje i adres URL ze słowami kluczowymi.

Aktywność mapowania adresów URL da ci listę tematów, w których witryna jest obecnie w rankingu, ale rankingi nie są dobre, i będą niektóre tematy, w których nie ma treści, co oznacza, że ​​będziesz musiał utworzyć nową treść dla tych słów kluczowych zgodnie z intencją .

Słowa kluczowe na odległość uderzania to słowa kluczowe w rankingu na stronie 2 lub stronie 3, które można zoptymalizować.

Krok #2 Audyt treści w Twojej witrynie

Przeprowadziłeś badania słów kluczowych i zmapowałeś adresy URL rankingu dla każdego słowa kluczowego. Co teraz? Będziesz musiał ręcznie przeprowadzić audyt treści, aby sprawdzić luki w istniejącej treści.

Po uzyskaniu listy wszystkich słów kluczowych i zmapowanych adresów URL, które należy zoptymalizować, należy poszukać podstawowych odpowiednich słów kluczowych dla stron internetowych wybranych do optymalizacji treści.

Teraz wyszukaj to konkretne słowo kluczowe w wyszukiwarce Google, aby przeskanować wyniki SERP, spójrz na konkurentów SERP, jakie treści piszą i jakie tematy i nagłówki obejmują.

Przeanalizuj luki w swoich treściach, porównując je z konkurencją.

Ponieważ sztuczna inteligencja stała się mądrzejsza i penetrująca w każdej dziedzinie, zwiększyła również swoją obecność w narzędziach marketingowych i treści.

Dzięki narzędziom opartym na sztucznej inteligencji, takim jak Market Muse, możesz łatwo porównać swój wynik treści z oceną treści konkurenta.

Spostrzeżenia Market Muse są bardzo pomocne podczas analizy treści. Daje nam również dane, takie jak średnia liczba słów, docelowa liczba słów, średni wynik treści i docelowy wynik treści oraz sugeruje dystrybucję słów kluczowych.

Wszystkie te punkty danych ułatwiają autorom treści i SEO analizowanie treści. Dzięki ocenom treści dla każdej strony możesz wyszukać największe luki w treści i rozpocząć pracę nad tymi fragmentami treści w pierwszej kolejności.

Krok #3 Analiza konkurencji

To ostatni krok podczas analizy luki treści. Analiza luk konkurencji pomoże Ci znaleźć dodatkowe luki w Twoich treściach.

Co musisz przeanalizować patrząc na strony konkurencji?

Treść konkurencji

Musisz przyjrzeć się treściom konkurencji i poruszanym przez nich tematom. Zajrzyj do słów kluczowych konkurenta, gdzie są one dobrze w rankingu, a ty nie.

Narzędzie Semrush do luk w słowach kluczowych może łatwo znaleźć te luki w słowach kluczowych konkurencji. Daje listę wszystkich słów kluczowych, które konkurenci są w rankingu, ale Twoja witryna nie.

Różnicę między treścią konkurenta a Twoją istniejącą treścią można zmierzyć za pomocą narzędzi predykcyjnych opartych na sztucznej inteligencji, takich jak Muza Rynku. Market Muse podaje ocenę treści i wynik docelowy na podstawie analizy 20 najlepszych wyników w SERP.

Lejek Zawodnika

Przeanalizuj witrynę konkurenta i poszukaj ścieżki klienta, którą nawigują w witrynie dla odwiedzających.

Na przykład, czy bezpośrednio przekierowują odwiedzających ze stron bloga na stronę kontaktową, czy też przekierowują ich do stron takich jak e-booki, FAQ, studia przypadków itp., aby pielęgnować użytkowników?

Jeśli Twoja witryna również podąża tą samą ścieżką, musisz skupić się tylko na audycie treści, ale jeśli istnieją pęknięcia w strategii lejka witryny, może być konieczne przeprowadzenie audytu treści i strategii lejka.

Miejmy nadzieję, że musisz zrozumieć proces i cel analizy luk konkurencji. Analiza luki w treści poprawia SEO i naprawia luki w treści i ścieżce użytkownika.

Omówiliśmy ręczny proces przeprowadzania analizy luk, ale część tego można również wykonać za pomocą narzędzi, które oszczędzają czas i ułatwiają pracę.

Rzućmy więc okiem na narzędzia, które mogą nam w tym pomóc.

Narzędzia do analizy luk w treści

Ręczna analiza luk w treści jest najlepszym procesem, który szczegółowo opisuje wszystkie problemy, ale jeśli brakuje Ci czasu i zasobów, analizę luki słów kluczowych można przeprowadzić za pomocą narzędzi.

Narzędzia używane do analizy luki treści to:

Semrush

Semrush zapewnia narzędzie do sprawdzania luk w słowach kluczowych, aby dowiedzieć się, które słowa kluczowe nie są w rankingu, ale twoi konkurenci są w rankingu. To narzędzie daje wiele opcji do analizy luki między słowami kluczowymi między Tobą a konkurencją.

Możesz dodać do 5 konkurentów, aby porównać dane.

Daje dane o udostępnionych słowach kluczowych,

Brakujące słowa kluczowe: Nie zajmujesz miejsca w rankingu, a konkurent jest w rankingu.,

Słabe słowa kluczowe: Twoi konkurenci mają lepsze pozycje w rankingu w porównaniu z Tobą

Silne słowa kluczowe: Masz lepsze pozycje na słowa kluczowe w porównaniu do konkurenta

Niewykorzystane słowa kluczowe: Twoi konkurenci są w rankingu, ale nie masz żadnej pozycji na te słowa kluczowe

Unikalne słowa kluczowe: Umieściłeś na nich ranking, ale Twój konkurent nie ma żadnych rang.

Wszystkie te punkty danych pomagają analizować dane w żądany sposób, a także zapewniają elastyczność filtrowania danych przy użyciu zaawansowanych filtrów, takich jak filtrowanie według słów kluczowych, pozycji, objętości, trudności słowa kluczowego i zamiaru.

Ogólnie rzecz biorąc, narzędzie Semrush do luki słów kluczowych ułatwia ten proces, zapewniając dogłębną lukę słów kluczowych.

Ahrefs

Luka w treści AhrefsMogę również wykonać tę samą pracę, co narzędzie do luk słów kluczowych Semrush. Analizuje również ranking słów kluczowych dla wszystkich witryn i znajduje luki w słowach kluczowych Twojej witryny.

Podaje również słowa kluczowe, liczbę wyszukiwań, trudność słowa kluczowego, twoją pozycję i pozycję konkurenta. Pozwala filtrować dane według przecięcia słów kluczowych, liczby wyszukiwań, trudności, CPC, liczby słów i słów kluczowych.

Te dwa są najbardziej niezawodnymi narzędziami SEO w branży, które służą do prawie wszystkiego, czego potrzebuje SEO.

Muza Rynku

Muza Rynku można wykorzystać do analizy luki treściowej między istniejącą treścią na Twojej stronie internetowej a najlepszymi wynikami w SERP.

Korzystając z algorytmów AI, ta platforma przydziela wynik na 100 do wyników w SERP. Na tej podstawie dostarcza nam docelową liczbę słów punktacji treści i sugeruje strategię dystrybucji słów kluczowych. Działa to podobnie w przypadku nowej zawartości.

To narzędzie może być doskonałym dodatkiem do Twojego arsenału narzędzi marketingu cyfrowego, ponieważ ułatwia analizę treści konkurencji.

Najczęstsze pytania dotyczące analizy luk w treści

Co to jest analiza luki treści w SEO?

Analiza luki treści to proces znajdowania luk w istniejącej treści w porównaniu z konkurencją i identyfikacja problemów na ścieżce użytkownika w witrynie. Obejmuje to znalezienie brakujących tematów, które powinny być zgodne z intencją podróży odwiedzającego.

Jak wypełnić lukę w treści?

Lukę w treści można wypełnić, mapując podróż użytkownika zgodnie z celami i intencjami docelowych odbiorców. Można to również zrobić, wykonując audyt treści istniejących treści na stronie i analizując treści konkurencji, aby zobaczyć, co dla nich działa.

Wniosek

Analiza luk w treści dostarcza dokładnych szczegółów na temat brakującej treści i łata dziury w ścieżce użytkownika, co pomaga dalej ulepszać strukturę treści.

Pomoże Ci to poprawić ruch w witrynie i poprawić organiczne konwersje z witryny, ponieważ wypełnia lukę między podróżami użytkowników. Analiza luki treści jest ważnym działaniem, które każdy webmaster powinien podjąć, aby poprawić SEO witryny.