Netflix to jedna z najpopularniejszych usług przesyłania strumieniowego, która każdego miesiąca obsługuje ponad 200 milionów użytkowników. Dzięki kolekcji ekscytujących filmów i programów telewizyjnych, a także wielu opcjom językowym treści, gigant streamingu wyrobił sobie miejsce w ponad 190 krajach na całym świecie. Jednak bez względu na to, jak dobry jest, zdarza się, że Netflix zaczyna działać nieregularnie. Jeśli więc masz problemy z Netflix, oto 7 sposobów rozwiązania problemów „Netflix nie działa” na swoich urządzeniach.
Napraw problemy „Netflix nie działa” (2022)
Netflix jest dostępny na różnych platformach, takich jak smartfony, Windows, przeglądarki internetowe, telewizory smart, konsole do gier i nie tylko. Dlatego Netflix musi zapewnić swoim użytkownikom na każdej platformie nieprzerwane wrażenia. Większość problemów z Netflix występuje z powodu niestabilnej wydajności aplikacji, problemów z Internetem lub uszkodzonej pamięci podręcznej. Zobaczmy, jak rozwiązać takie problemy z Netflix i naprawić je na dobre.
Ogólny przewodnik rozwiązywania problemów z Netflix
Zacznijmy od najczęstszych problemów powodujących niestabilne działanie Netflixa. Te problemy często występują w przeglądarkach internetowych i aplikacjach Netflix na smartfonach oraz w systemie Windows 11 lub Windows 10. Jeśli problem nie pochodzi z serwerów Netflix, możesz szybko rozwiązać problem, postępując zgodnie z przewodnikiem rozwiązywania problemów.
1. Sprawdź, czy Netflix nie działa
Przede wszystkim należy sprawdzić, czy serwer Netflix działa poprawnie przed sprawdzeniem innych problemów. Sprawdź oficjalną stronę statusu Netflix (odwiedzić), gdzie firma aktualizuje się w przypadku problemów z usługą. Netflix aktywnie aktualizuje użytkownika, jeśli napotka jakikolwiek problem z zarządzaniem serwerem. Jeśli wszystko działa poprawnie, podczas odwiedzania strony powinieneś zobaczyć następujący ekran.
Może być trudno odwiedzić oficjalną witrynę Netflix, jeśli mają awarie serwera. W takich przypadkach wypróbuj Down Detector (odwiedzić), aby sprawdzić, czy Netflix działa poprawnie.
2. Sprawdź swoje połączenie internetowe
Netflix wymaga stabilnego połączenia internetowego, aby przesyłać strumieniowo ulubione programy bez przerw. Bez tego Netflix spowoduje problemy na każdym urządzeniu. Zwykle Netflix buforuje, jeśli masz wolny internet. Lub, Netflix wyświetli komunikat „nie masz połączenia z Internetem” w aplikacjach Netflix, jeśli masz nieprawidłowe połączenie internetowe. Dlatego powinieneś sprawdzić, czy masz działające połączenie internetowe z preferowaną prędkością. znalazłem fast.com (odwiedzić) łatwy w użyciu i sprawdź, czy mój internet działa poprawnie. Co więcej, jest zasilany przez Netflix, więc jest to ostateczny sposób na zapewnienie, że szybkość Internetu jest odpowiednia dla usług przesyłania strumieniowego, takich jak Netflix.
Aby przesyłać strumieniowo programy online, Netflix zaleca posiadanie co najmniej 3 Mb/s w przypadku standardowej rozdzielczości (SD), 5 Mb/s w przypadku wysokiej rozdzielczości (HD) i 25 Mb/s w przypadku 4K/Ultra HD (UHD).
3. Uruchom ponownie urządzenie
Czasami Netflix może działać niestabilnie, jeśli Twoje urządzenie nie działa poprawnie. Dotyczy to urządzeń do przesyłania strumieniowego, takich jak smart TV, Xbox Series X|S, PlayStation 5, Fire TV Stick, Roku streaming stick i inne. Aby naprawić problemy z Netflix spowodowane losowymi błędami na urządzeniu, spróbuj uruchomić je ponownie, aby sprawdzić, czy to naprawi problem.
4. Wyloguj się i zaloguj ponownie na Netflix
To może brzmieć jak banalny krok. Cóż, nie tak banalne, jak ponowne uruchomienie urządzenia. Jednak to, co mnie zaskakuje, to skuteczność tej metody działającej na ludzi. Wylogowanie się i ponowne zalogowanie powoduje ponowne uruchomienie sesji Netflix na urządzeniu i może rozwiązać wszelkie drobne błędy powodujące nagłe działanie serwisu Netflix.
Wylogowanie się z Netflix to prosty proces na każdym urządzeniu. Przejdź do menu opcji i wybierz Wyloguj się. Oto jak znaleźć opcję na kilku urządzeniach.
- W sieci: dotknij ikony profilu
- Aplikacja na Androida/iOS: dotknij ikony profilu
- Aplikacja Windows: kliknij trzy poziome kropki znajdujące się w prawym górnym rogu.
- PlayStation: naciśnij „O” i wybierz ikonę koła zębatego.
- Telewizory Smart TV: naciśnij lewy przycisk, wybierz Ustawienia i wyloguj się.
Pamiętaj, że aby powyższe kroki zadziałały, musisz znajdować się na ekranie głównym Netflix. Następnie naciśnij przycisk Zaloguj się na następnej stronie i zaloguj się ponownie, wprowadzając swoje dane uwierzytelniające.
5. Wyczyść dane z pamięci podręcznej w przeglądarce
Wyczyszczenie danych przeglądarki na dobre zresetuje przeglądarkę i rozwiąże wszelkie problemy związane ze słabą pamięcią podręczną. Twoja przeglądarka może się opóźniać z kilku powodów, a usunięcie wszystkich niepotrzebnych danych z pewnością poprawi wydajność przeglądarki, a tym samym zatrzyma problemy z opóźnieniami w Netflix. Wyczyści to jednak wszystkie Twoje dane i będziesz musiał ponownie zalogować się do każdej witryny. Cóż, spowoduje to poprawę bezpieczeństwa, więc jest to sytuacja korzystna dla obu stron. Oto jak wyczyścić dane z pamięci podręcznej w przeglądarce internetowej.
- Otwórz przeglądarkę internetową i naciśnij jednocześnie Ctrl+Shift+Delete (Shift+Command+Delete dla komputerów Mac). Otworzy się opcja czyszczenia danych przeglądania.
- Teraz przejdź do Zaawansowane i wybierz „Cały czas” w opcji Zakres czasu. Zaznacz również wszystkie pola.
- Na koniec kliknij przycisk „Wyczyść dane”, aby usunąć wszystkie dane z pamięci podręcznej z przeglądarki.
Teraz zaloguj się ponownie do Netflix i sprawdź, czy nadal się opóźnia. Jeśli tak, spróbuj użyć innej przeglądarki, jeśli uważasz, że Twoja przeglądarka nie działa poprawnie. Lub zaktualizuj przeglądarkę, jeśli problem będzie się powtarzał.
Jeśli nie chcesz usuwać wszystkich danych z przeglądarki, Netflix ma rozwiązanie. Odwiedź poniższy link: https://www.netflix.com/clearcookies. Wyczyści wszystkie pliki cookie związane z Netflix w Twojej przeglądarce i wyloguje Cię z witryny. Kontynuuj czyszczenie wszystkich danych z pamięci podręcznej, jeśli to nie działa.
6. Wyczyść dane aplikacji Netflix na smartfonie
Netflix zaleca wyczyszczenie danych aplikacji na smartfonie, jeśli ekran urządzenia się zawiesza. Wyczyszczenie danych aplikacji ze smartfona powoduje usunięcie wszystkich zapisanych informacji i zresetowanie uprawnień. Dlatego może się wydawać, że zainstalowałeś aplikację świeżo. Wykonaj poniższe czynności, aby usunąć dane aplikacji Netflix ze smartfona.
- Na ekranie głównym urządzenia przejdź do Ustawień.
- Wybierz Ogólne. Jeśli nie widzisz opcji Ogólne, przejdź do następnego kroku.
- Wybierz Aplikacje lub Aplikacje.
- Wybierz Zarządzaj aplikacjami, Menedżer aplikacji lub Zarządzaj wszystkimi aplikacjami. Jeśli nie widzisz tych opcji, przejdź do następnego kroku.
- Przewiń w dół i wybierz Netflix. Jeśli nie widzisz Netflix, sprawdź kartę Pobrane.
- Wybierz Pamięć. Jeśli nie widzisz opcji Pamięć, przejdź do następnego kroku.
- Wybierz opcję Wyczyść dane lub Wyczyść pamięć, a następnie OK.
Ta metoda usunie wszystkie dane z Netflix i możesz zacząć od nowa. Pamiętaj, że usunie to również wszystkie programy pobrane w Netflix. Chociaż nie powinno to zepsuć żadnych ustawień napisów w Twoim profilu, jeśli tak, możesz ponownie wyłączyć napisy w serwisie Netflix po zalogowaniu.
7. Zainstaluj ponownie Netflix na swoim urządzeniu
Jeśli nie możesz znaleźć opcji usunięcia danych aplikacji Netflix, lepiej zainstalować aplikację ponownie. Będzie działać podobnie do ostatniej metody, a otrzymasz najnowszą wersję aplikacji. Teraz każde urządzenie ma inne podejście do usuwania aplikacji. Zobaczymy, jak usunąć Netflix na urządzeniach z systemem Windows OS, Android i iOS.
W systemie Android możesz ponownie zainstalować Netflix, wykonując następujące czynności:
- Otwórz szufladę aplikacji urządzenia i znajdź Netflix na liście.
- Teraz naciśnij i przytrzymaj ikonę aplikacji, aż pojawi się ekran wyboru. Na koniec kliknij Odinstaluj, a następnie Ok, aby usunąć Netflix.
W przypadku użytkowników iOS postępuj zgodnie z poniższym przewodnikiem, aby usunąć Netflix:
- Na ekranie głównym znajdź na liście aplikację Netflix. Jeśli nie ma go na ekranie głównym, sprawdź swoją bibliotekę aplikacji.
- Teraz dotknij i przytrzymaj ikonę aplikacji, aby uzyskać dostęp do menu opcji. Następnie kliknij Usuń aplikację.
- Na koniec potwierdź swój wybór, dotykając opcji Usuń aplikację.
Na komputerze z systemem Windows wykonaj poniższe czynności.
- Kliknij ikonę lupy lub naciśnij Ctrl+S.
- Wyszukaj „Netflix” i kliknij Odinstaluj, aby usunąć aplikację.
- Na koniec kliknij przycisk Odinstaluj w wyskakującym okienku, aby potwierdzić swój wybór.
Po odinstalowaniu Netflix z urządzenia przejdź do sklepu z aplikacjami i ponownie zainstaluj aplikację Netflix, aby zacząć od nowa z aplikacją. Zalecam pobieranie aplikacji tylko z oficjalnego sklepu z aplikacjami. Możesz bezpośrednio otworzyć stronę aplikacji Netflix w Sklepie Windows przez klikając tutaj.
Typowe kody błędów i rozwiązania Netflix
Najczęściej, gdy Twoje urządzenie nie jest połączone z Internetem, Netflix pokazuje nam wyskakujące okienko z informacją, że nie masz połączenia z Internetem. Jednak na telewizorach Smart TV lub urządzeniach do przesyłania strumieniowego, takich jak Fire TV Stick lub Roku, pojawiają się określone kody błędów, które opisują konkretny problem z Netflix. Oto kilka kodów błędów, które pokazuje Netflix i jak rozwiązać problem.
Błąd Netflix 0041
Kod błędu Netflix 0041 zwykle pojawia się na telefonach z Androidem lub tablecie Amazon Kindle Fire. Błąd występuje z powodu problemów z połączeniem internetowym lub konieczności odświeżenia danych na urządzeniu. Wykonaj poniższe kroki rozwiązywania problemów, aby rozwiązać błąd 0041 Netflix.
- Jeśli to możliwe, przełącz się na inne połączenie internetowe.
- Poruszaj się po domu, aby uzyskać lepszy sygnał.
- Spróbuj odświeżyć połączenie internetowe, przełączając telefon w tryb samolotowy. Po kilku minutach wyłącz tryb samolotowy.
- Wyczyść dane aplikacji Netflix na swoim urządzeniu.
- Uruchom ponownie router lub modem Wi-Fi.
Kilka innych kodów błędów podobnych do błędu 0041 to błąd tvq-st-120, błąd UI-400, błąd AIP-704, błąd 1200, błąd 11853, błąd 5403, błąd 1011, błąd 1016, błąd 1012, błąd -11800
Błąd Netflix 100
Błąd Netflix 100 jest specyficzny dla urządzeń Apple. Gdy zobaczysz ten kod błędu, zwykle towarzyszy mu komunikat „Przepraszamy, że nie mogliśmy połączyć się z usługą Netflix. Spróbuj ponownie później. Jeśli problem będzie się powtarzał, odwiedź witrynę Netflix”. Aby rozwiązać ten błąd, musisz ponownie uruchomić urządzenie lub ponownie zainstalować aplikację Netflix, wykonując czynności wymienione wcześniej w artykule.
Jeśli używasz Apple TV, oto jak wylogować się z Netflix na Apple TV lub ponownie uruchomić Apple TV.
Wyloguj się na Apple TV
- Zacznij od ekranu głównego Netflix.
- Wybierz opcję Przełącz profile. Jeśli Twoje konto nie ma profili, możesz przejść do następnego kroku.
- Wybierz Wyloguj.
- Zaloguj się ponownie i wypróbuj Netflix ponownie.
Uruchom ponownie Apple TV
- Odłącz Apple TV i telewizor, do którego jest podłączony, od zasilania na co najmniej 2 minuty.
- Podłącz ponownie oba urządzenia.
- Włącz ponownie oba urządzenia.
- Wypróbuj ponownie Netflix.
Błąd Netflix 10023-5009
Błąd Netflix 10023-5009 jest związany z problemami z pobieraniem treści. Zwykle towarzyszy mu komunikat „Wystąpił problem z tym pobieraniem. Sprawdź połączenie sieciowe i spróbuj ponownie. (10023-5009)” Wyloguj się z serwisu Netflix na swoim urządzeniu i zaloguj się ponownie lub uruchom ponownie połączenie internetowe, aby rozwiązać ten problem.
Błąd Netflix NQL.2303
Kod błędu NQL.2303 jest powiązany z błędem pobierania na Twoim urządzeniu. Towarzyszy mu komunikat: „Funkcja pobierania nie jest obsługiwana. Aby pobrać programy telewizyjne i filmy, będziesz musiał użyć innego urządzenia.” Problem zwykle występuje na urządzeniach z Androidem. Szeroka gama urządzeń działa na Androidzie. Jednak nie wszystkie z nich oferują opcję pobierania z powodu problemów z pamięcią masową. Netflix zaleca korzystanie z innego urządzenia zdolnego do pobierania treści, takiego jak smartfon lub komputer z systemem Windows.
Błąd Netflix NQM.407
Kod błędu NQM.407 często pojawia się na telefonach lub tabletach z Androidem i towarzyszy mu „Problem z płatnością na koncie. Twoje konto jest zawieszone z powodu problemu z Twoją przeszłą płatnością. Przejdź do netflix.com/payment, aby zaktualizować.” Problem może wystąpić z jednego z następujących powodów.
- Metoda płatności w bazie danych Netflix jest już nieważna lub wygasła.
- Twoja instytucja finansowa, taka jak bank lub firma zewnętrzna, nie zatwierdziła opłaty miesięcznej.
- Tylko USA: Niezgodność kodu pocztowego karty kredytowej w serwisie Netflix i kodu podanego w banku.
Aby rozwiązać ten problem, musisz zaktualizować informacje o płatności w serwisie Netflix. Możesz odwiedzić poniższy link, aby zaktualizować informacje o płatności: https://www.netflix.com/youraccountpayment
Często Zadawane Pytania
Dlaczego Netflix nie działa na Smart TV?
Netflix może wykazywać błędne działanie na telewizorze smart TV z powodu wolnego połączenia internetowego lub musisz odświeżyć dane na telewizorze. Spróbuj ponownie uruchomić modem Wi-Fi lub połączenie internetowe albo ponownie zainstaluj aplikację Netflix na telewizorze. W przeciwnym razie możesz wyczyścić dane aplikacji Netflix na telewizorze Smart TV, jeśli opcja jest dostępna.
Dlaczego Netflix nie współpracuje z NordVPN?
NordVPN umożliwia otwarcie konta Netflix w innej lokalizacji. Jednak dane w pamięci podręcznej mogą powodować problemy podczas ładowania Netflix przez VPN. Dlatego wyczyść dane aplikacji Netflix i przeglądarki, aby rozwiązać problem. Na koniec możesz zmienić serwer VPN z NordVPN, jeśli nadal nie możesz połączyć się z Netflix.
Jak odblokować Netflix?
Jeśli Twoje urządzenie utknęło na ekranie Netflix i nie możesz nic zrobić, szybko wyłącz urządzenie. Telewizor lub urządzenie do przesyłania strumieniowego można wyłączyć bezpośrednio z gniazdka. Lub naciśnij przycisk zasilania na smartfonie przez co najmniej 7 sekund.
Jak naprawić problemy z Netflix?
Netflix może powodować problemy z kilku powodów i omówiliśmy te typowe w tym artykule. Rozwiązywanie problemów zwykle działa za pomocą prostych metod, takich jak wyczyszczenie danych aplikacji, ponowna instalacja aplikacji Netflix na urządzeniu lub sprawdzenie połączenia internetowego. W tym artykule omówiliśmy również niektóre konkretne błędy, takie jak niepełna płatność i sposób rozwiązania problemu. Mam nadzieję, że znalazłeś rozwiązanie swoich problemów z Netflix. Zachęcamy do komentowania wszelkich zapytań związanych z tematem lub konkretnych błędów, które chcieliby Państwo, abyśmy dodali.