Jak naprawić błąd „Brak karty SIM MM 2”.

  • Błąd „Karta SIM nie jest obsługiwana” pojawia się, gdy karta SIM nie jest już w stanie udostępniać informacji między telefonem komórkowym a operatorem. Może się to zdarzyć, gdy masz nowy telefon z nową kartą SIM lub gdy przenosisz kontakty na nową kartę SIM.
  • Błąd „SIM nie obsługuje połączeń głosowych” oznacza, że ​​nie można wykonywać połączeń głosowych. Jest to zwykle spowodowane odłączeniem linii od konta operatora.
  • Jeśli zmienisz fizyczną kartę SIM na eSIM, może pojawić się błąd „eSIM nieobsługiwany”.

Wymieniasz karty SIM i pojawia się komunikat o błędzie w telefonie? Błąd „SIM nieobsługiwany MM2” można łatwo naprawić, ale co to oznacza? Przyjrzyjmy się, jak naprawić ten błąd karty SIM i upewnij się, że możesz uniknąć jego ponownego wystąpienia w przyszłości.

Co oznacza „brak obsługi karty SIM”?

Karty SIM zawierają pewne informacje, które pomagają w identyfikacji konta telefonu komórkowego. Karta SIM umożliwia identyfikację telefonu jako Twojego w sieci komórkowej (dzięki numerowi IMEI). Umożliwia to wykonywanie połączeń i łączenie się z mobilnym Internetem.

Aby zrozumieć, dlaczego Twój telefon może wyświetlać komunikat o błędzie „SIM nieobsługiwana”, warto wiedzieć, co oznacza słowo „obsługiwana”. Świadczenie można zdefiniować jako czynność zapewnienia lub dostarczenia czegoś. W przypadku karty SIM nie jest ona obsługiwana, jeśli nie jest już w stanie udostępniać informacji między telefonem komórkowym a operatorem.

Błąd „SIM nieobsługiwany” powinien dotyczyć tylko użytkowników, którzy muszą zarejestrować nową kartę SIM. Jeśli zdarzy się to w innym momencie, może to oznaczać problem z kartą SIM i konieczna będzie wymiana.

Gdy pojawi się błąd „Karta SIM nieobsługiwana MM2”, możesz powiązać go z jednym z poniższych:

  • Kupiłeś nowy telefon z nową kartą SIM.
  • Przenosisz kontakty na nową kartę SIM.
  • Serwer Twojego operatora sieci komórkowej jest niedostępny (jeśli używasz iPhone’a, serwer Apple również musi być online).
  • Wystąpił problem z umieszczeniem karty SIM.

W zależności od sytuacji mogą pojawić się inne komunikaty o błędach karty SIM. Na przykład, jeśli karta SIM jest przypisana do konkretnego telefonu, po włożeniu jej do nowego urządzenia może pojawić się komunikat „Karta SIM nieprawidłowa”. Odblokowanie karty SIM umożliwi korzystanie z niej w dowolnym kompatybilnym telefonie.

Co oznacza błąd „Karta SIM nie obsługuje połączeń głosowych”?

Coraz częstszy błąd to „Karta SIM nie jest obsługiwana dla głosu”. Zwykle występuje na urządzeniach podłączonych do sieci Google Fi (połączenie sieci komórkowej i Wi-Fi) oraz na urządzeniach Google Pixel. Jednak zdarzają się również przypadki, w których u innych operatorów i smartfonów wyświetla się błąd „Karta SIM nie jest obsługiwana dla głosu”.

Co oznacza „karta SIM nie obsługuje połączeń głosowych”?

W większości przypadków, jeśli na telefonie pojawia się komunikat o błędzie „Karta SIM nie obsługuje połączeń głosowych”, oznacza to, że nie można wykonywać połączeń głosowych. Najczęstszą przyczyną jest odłączenie linii od konta operatora. Poniższe kroki powinny pomóc w rozwiązaniu tego problemu.

Co oznacza błąd „SIM 2 nieobsługiwany”?

Jeśli błąd „Karta SIM nie jest obsługiwana” wskazuje numer, prawie na pewno dzieje się tak dlatego, że używasz telefonu z dwiema kartami SIM. Każde gniazdo jest ponumerowane, więc mogą pojawić się błędy „Karta SIM 1 nie jest obsługiwana” i „Karta SIM 2 nie jest obsługiwana”.

Nie ma się czym martwić. Oznacza to po prostu, że wykonując krok czwarty poniżej, przeprowadzasz ten proces dwukrotnie dla każdej karty SIM.

Możesz także zobaczyć błąd „eSIM nieobsługiwany”. Często się to zdarza, gdy przełączasz się z fizycznej karty SIM na eSIM, a karta eSIM nie została jeszcze aktywowana. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w kroku 4 poniżej.

7 sposobów naprawienia błędów „Brak karty SIM”.

Wypróbuj te sztuczki, aby ponownie włączyć kartę SIM i położyć kres błędom „Brak obsługi karty SIM” na telefonie z Androidem.

1. Zaktualizuj usługi operatora

Podobnie jak większość rzeczy w telefonie, komunikacja między urządzeniem a sieciami komórkowymi jest kontrolowana za pomocą aplikacji.

Carrier Services to aplikacja Google, która jest preinstalowana na systemie Android i otrzymuje regularne aktualizacje. Jeśli zauważyłeś, że wystąpił błąd „Karta SIM nieobsługiwana MM#2” bez zmiany telefonu na nowy lub włożenia nowej karty SIM, przyczyną może być problem z usługami operatora.

Aby to naprawić:

  • Otworzyć Usługi przewoźnika stronę w sklepie Google Play.
  • Jeśli widoczny jest przycisk Aktualizuj, dotknij go, aby zaktualizować aplikację, a następnie sprawdź, czy to rozwiąże problem.
  • Jeśli nie ma aktualizacji lub nie rozwiązuje ona problemu, przyczyną błędu jest coś innego.

    2. Włącz i wyłącz tryb samolotowy

    Być może najprostszym ze wszystkich potencjalnych błędów „Brak obsługi karty SIM MM2” jest wyłączenie całej łączności na telefonie lub tablecie.

    Można to łatwo zrobić dzięki trybowi samolotowemu, czyli stanowi, w który każde urządzenie mobilne można przełączyć jednym dotknięciem. Włączenie trybu samolotowego powoduje wyłączenie połączeń z mobilnym Internetem i podstawowymi sieciami komórkowymi; późniejsze wyłączenie trybu samolotowego ma na celu ponowne ustanowienie nowego połączenia w celu przezwyciężenia błędu braku obsługi karty SIM.

    Aby przełączyć Androida w tryb samolotowy:

  • Przesuń dwoma palcami w dół od góry ekranu.
  • Na ekranie Szybkich ustawień dotknij Tryb samolotowy.
  • Poczekaj na zmianę (tylko kilka sekund).
  • Kiedy będziesz gotowy do cofnięcia, po prostu powtórz kroki 1-2.
  • W tym momencie należy nawiązać nowe połączenie z siecią komórkową. Jeśli karta SIM działa prawidłowo, błąd „SIM nie jest obsługiwana MM2” nie powinien już się pojawiać.

    3. Uruchom ponownie telefon

    Może się to wydawać mało prawdopodobne, ale samo wyłączenie telefonu może rozwiązać problem braku obsługi karty SIM. Wykonaj zwykłe czynności, aby ponownie uruchomić telefon i poczekać. Kilka chwil później zobaczysz, że komunikat o błędzie nie jest już wyświetlany, a Twoja karta SIM jest aktywowana.

    4. Włóż prawidłowo kartę SIM

    Jeśli problem nie dotyczy aktywacji karty SIM ani sieci, przyczyną może być po prostu źle dopasowana karta SIM. Może to wynikać z problemów z kształtem samej karty SIM lub źle zaprojektowanego gniazda karty SIM (lub oprawy).

    Aby sprawdzić, czy karta SIM jest prawidłowo osadzona, wyłącz telefon, a następnie znajdź kartę SIM:

    • Jeśli masz starszy lub tańszy telefon, znajdź kartę SIM, otwierając tylny panel. Aby uzyskać dostęp do gniazda karty SIM, konieczne może być wyjęcie baterii.
    • W przypadku telefonów flagowych lub telefonów bez wymiennych baterii gniazdo karty SIM znajduje się zwykle z boku słuchawki. Jest to zazwyczaj etui, w którym znajduje się karta SIM — do jego otwarcia potrzebne będzie małe narzędzie do wyjmowania karty SIM. Poszukaj małego otworu z boku telefonu i wciśnij narzędzie, aby wysunąć kartę SIM.

    Pamiętaj, aby wyjąć kartę SIM, a nie kartę pamięci microSD, ponieważ często korzystają z tego samego gniazda.

    Wyjmowanie karty SIM może być trudne. Może być konieczne użycie pęsety lub wyciągnięcie jej od spodu, jeśli w grę wchodzi wymienna bateria. Po wyjęciu karty SIM uderz ją i ewentualnie przetrzyj niestrzępiącą się szmatką.

    Wymień wyczyszczoną kartę SIM, uważając, aby umieścić ją zgodnie z instrukcją. Zwykle obok gniazda karty SIM znajduje się naklejka lub grawer ilustrujący prawidłową orientację karty SIM.

    Wymień kartę SIM w telefonie i włącz go ponownie. Błąd „Brak karty SIM” nie powinien już się pojawiać. Jeśli tak, wypróbuj kartę SIM w innym telefonie.

    5. Aktywuj swoją kartę SIM

    W większości przypadków karta SIM zostanie aktywowana automatycznie w ciągu 24 godzin od włożenia do nowego telefonu. Jeśli tak się nie stanie, zazwyczaj dostępne są trzy opcje umożliwiające aktywację:

    • Zadzwoń na numer automatyczny.
    • Wyślij SMS-a.
    • Zaloguj się na stronę aktywacyjną w witrynie przewoźnika.

    Jeśli przełączyłeś się na kartę eSIM, możliwe, że Twoja stara fizyczna karta SIM będzie nadal aktywowana. Nie możesz mieć dwóch kart SIM powiązanych z tym samym numerem telefonu, więc pamiętaj o aktywowaniu karty eSIM, aby dezaktywować starą kartę SIM.

    Wszystkie te opcje są szybkie i proste, ale zależą od tego, czy operator je obsługuje. W większości przypadków karta SIM powinna zostać aktywowana, a błąd „Brak obsługi karty SIM” został rozwiązany.

    6. Skontaktuj się ze swoim operatorem lub dostawcą sieci

    Jeśli karta SIM nie zostanie aktywowana, czas wykonać połączenie (z innego urządzenia!) ze swoim operatorem lub siecią. Wyjaśnij im komunikat o błędzie i podjęte do tej pory kroki.

    Jak wspomniano powyżej, może występować problem z serwerem aktywacji, który uniemożliwia aktywację karty SIM. Spowodowałoby to wyświetlenie komunikatu o błędzie „Brak karty SIM”.

    Twój operator zazwyczaj będzie Cię utrzymywał na linii podczas sprawdzania problemu. Jeśli jest to problem z serwerem aktywacji, aktywacja karty SIM może nastąpić z pewnym opóźnieniem. Zaletą jest podanie przyczyny błędu i możliwej daty rozwiązania.

    7. Zdobądź nową kartę SIM

    Nadal nie ma radości? Czas poprosić o nową kartę SIM, a może nawet eSIM, jeśli Twój telefon ją obsługuje. Możesz w tej sprawie zadzwonić do swojej sieci, ale prawdopodobnie okaże się, że szybciej będzie udać się do lokalnego sklepu z telefonami. Jeszcze lepiej oddział Twojej sieci lub placówka franczyzowa.

    Będą mogli przeprowadzić diagnostykę karty SIM i, miejmy nadzieję, rozwiązać błąd „Brak obsługi karty SIM MM2”. Nie martw się, jeśli powtórzą niektóre kroki, które już próbowałeś, ponieważ jest to część procesu diagnostycznego.

    Jeśli oznacza to, że potrzebujesz nowej karty SIM, nie powinno to stanowić problemu. Sklep będzie dysponował narzędziami do zarządzania wymianą i powiązania nowej karty SIM z Twoim kontem.

    Naprawiono błąd „Brak karty SIM MM 2”!

    W tym momencie powinieneś zrozumieć, dlaczego Twój telefon wyświetla komunikat o błędzie „Brak karty SIM MM2”. Jeśli żadna z tych rzeczy nie zadziała, skontaktuj się ze swoim operatorem/dostawcą sieci i poproś o wymianę karty. Gdy już wszystko uporządkujesz, Twoja karta SIM powinna działać bez problemu.

    Niestety cały czas pojawiają się nowe błędy kart SIM, ale nie trzeba długo czekać, aby Internet zjednoczył się i zaczął dostarczać domowe rozwiązania. Jeśli napotkasz problemy z kartą SIM, zawsze warto przeprowadzić szybkie wyszukiwanie w Internecie, aby sprawdzić, czy ktoś znalazł rozwiązanie lub obejście.