Omnisend vs. Mailchimp – bitwa e-mail marketingu wagi ciężkiej

Przeczytaj tę wyjątkową funkcję, aby porównać funkcje Omnisend i Mailchimp, zanim zasubskrybujesz narzędzie do marketingu e-mailowego dla swojej firmy i podejmiesz świadomą decyzję!

Na pewno wiesz, że e-mail marketing to przystępny cenowo kanał propagowania Twoich marek, produktów i usług wśród konsumentów i firm, które najbardziej tego potrzebują.

Według Stowarzyszenie danych i marketingu, możesz zarobić do 45 USD, wydając 1 USD na e-mailowe kampanie marketingowe. Zwrot z inwestycji (ROI) z marketingu e-mailowego od tego czasu rośnie.

The McKinsey & Company Raport sugeruje, że marki były w stanie pozyskać 40 razy więcej klientów za pośrednictwem e-mail marketingu niż Twitter i Facebook. Nie wspominając o tym, że przestrzeń e-mail marketingu będzie warta 17,9 miliarda dolarów przychodów rynkowych w 2027 roku z 7,5 miliarda dolarów w 2020 roku, jak podał statystyka.

Te statystyki wyglądają naprawdę obiecująco, ale tylko dla tych firm, agencji lub e-marketerów, którzy wiedzą, jak stworzyć i przeprowadzić skuteczną kampanię e-mail marketingową. Eksperci najczęściej używają inteligentnych narzędzi do marketingu e-mailowego, aby osiągnąć sukces, a wiodącymi z nich są Omnisend i Mailchimp.

Znaczenie e-mail marketingu w rozwoju biznesu

Głównym powodem, dla którego warto powitać marketing e-mailowy w porównaniu z jakimkolwiek innym kanałem marketingowym, jest przystępność cenowa. Znajdź poniżej inne korzyści, z których również korzystasz:

  • Możesz przekazać wiadomość bezpośrednio kupującemu, klientowi i potencjalnemu klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  • Marketer e-maili może kierować reklamy do różnych grup klientów i potencjalnych klientów, aby zwiększyć współczynnik konwersji.
  • Twoja firma może oferować swoim klientom spersonalizowane zachęty i rabaty.
  • Niektóre nowoczesne narzędzia do marketingu e-mailowego, takie jak Omnisend i Mailchimp, umożliwiają śledzenie wskaźników wydajności, takich jak współczynnik klikalności, współczynnik otwarć, współczynnik konwersji itp.

Poznaj Omnisend: automatyzacja marketingu z e-mailami

Omnisend to narzędzie marketingu e-mailowego i SMS-owego dla marek, które są obecne w sprzedaży i marketingu w Internecie. Wielu klientów biznesowych eCommerce, takich jak 123Presets, Reternity, Amundsen Sports itp., osiągnęło wielokrotny wzrost przychodów ze sprzedaży online dzięki Omnisend.

Standardowe funkcje, które otrzymujesz z Omnisend, są opisane poniżej:

  • Automatyzacja marketingu
  • Marketing wielokanałowy na Facebooku Retargeting, Web Push Notifications, SMS-y, Google Retargeting, landing pages itp.
  • Markowe e-maile z funkcjami zakupów w czasie rzeczywistym, takimi jak dodawanie do koszyka, kasa itp.
  • Reaktywacja koszyka z rabatami lub bez
  • Redukcja porzuconych koszyków dzięki szybkim e-mailom i SMS-om uzupełniającym
  • Szablony wiadomości
  • Twórz wiadomości e-mail i dodawaj treści za pomocą operacji przeciągania i upuszczania
  • Wstępnie skonfigurowane przepływy pracy w handlu elektronicznym
  • Analiza i wgląd w dane klientów
  • Zasoby objaśnień do przekształcania odwiedzających w potencjalnych klientów i potencjalnych klientów w klientów
  • Kokpity analityczne do sprzedaży, kampanii marketingowych itp.

Biorąc pod uwagę powyższe cechy i funkcjonalności, możemy powiedzieć, że Omnisend jest wszechstronnym narzędziem marketingowym eCommerce.

Poznaj Mailchimp: automatyczny marketing e-mailowy i nie tylko

Mailchimp to potężniejsze i bardziej zaawansowane narzędzie do marketingu e-mailowego niż większość jego konkurentów w tej niszy. Według danych ma 66,19% udziału w rynku Datanyze. Pozwala tworzyć zautomatyzowane przepływy pracy e-mail marketingu z segmentacją odbiorców.

Możesz także dołączyć funkcje zakupu produktów i usług bezpośrednio w wiadomości e-mail, aby szybko przekształcić potencjalnego klienta w klienta. Mailchimp mocno wykorzystał sztuczną inteligencję i możesz znaleźć pomoc AI w generowaniu treści i raportowaniu.

Oto najlepsze cechy Mailchimp:

  • Narzędzie do zarządzania kampaniami
  • Tworzenie podróży dla klientów
  • Strony internetowe i strony docelowe
  • Generatywna sztuczna inteligencja do optymalizacji i tworzenia treści
  • Zbieraj ankiety klientów online
  • Analiza zachowań i segmentów klientów
  • Retargetowanie reklam
  • Automatyzacja marketingu z wykorzystaniem webhooków i workflow
  • Analityka e-mail marketingu i raportowanie
  • Inteligentne narzędzia marketingowe oparte na sztucznej inteligencji
  • Zintegruj narzędzia projektowe, treści i biznesowe

Mailchimp jest prawdziwym liderem na rynku, ale tylko dla tych, którzy są ekspertami w marketingu e-mailowym. Przechodzisz stromą krzywą uczenia się, zanim będziesz mógł ją dobrze wykorzystać.

Omnisend vs. Mailchimp: porównanie funkcji

Poniżej znajduje się bezpośrednie porównanie Omnisend i Mailchimp pod względem podstawowych funkcji i funkcji e-mail marketingu:

Interfejs użytkownika, doświadczenie i łatwość obsługi

Omnisend

Interfejs użytkownika i interfejs użytkownika Omnisend są prostsze i bardziej wciągające niż Mailchimp. Interfejs użytkownika Omnisend jest oparty na kartach i ma sześć zakładek u góry: Pulpit nawigacyjny, Kampanie, Automatyzacja, Formularze, Odbiorcy i Raporty.

Na tych kartach znajdują się przyciski i opcje dokładnie tak, jak mówi karta, więc poruszanie się po narzędziu jest łatwe. Zakładka Kampania zawiera przewodnik po tworzeniu kilku e-mailowych kampanii marketingowych.

Podobnie, po prostu przejdź do Automation, aby go utworzyć i połączyć go ze swoją kampanią. Możesz także dodać Formularze, aby zwiększyć zaangażowanie. Wszystkie Twoje kontakty i segmenty znajdują się na karcie Odbiorcy. Podsumowując, Omnisend jest naprawdę łatwy w użyciu i każdy może prowadzić skuteczne kampanie e-mail marketingowe już na pierwszej randce.

Mailchimp

Wręcz przeciwnie, interfejs użytkownika i doświadczenie Mailchimp są nieco trudne. Na lewym pasku bocznym, który zajmuje część ekranu, znajduje się wiele menu. Te opcje są znacznie bardziej przydatne dla agencji marketingowych niż dla właścicieli jednoosobowych firm.

Tworzenie automatyzacji będzie dużym wyzwaniem, ponieważ schemat przepływu pracy nie jest wystarczająco responsywny do edycji.

Jeśli szukasz wysokiej jakości e-mail marketingu dla własnej firmy, wybierz Omnisend. Jeśli jesteś agencją marketingową lub dużą firmą z dedykowanymi pracownikami do marketingu e-mailowego, wybierz Mailchimp.

Marketing e-mailowy i kanały

Omnisend

Marketing e-mailowy Omnisend oferuje cztery różne opcje kampanii, a są to:

  • E-mail
  • E-mailowy test A/B
  • SMS-y
  • Aktywne powiadomienie

Rozpoczyna się od kierowanego przepływu pracy w celu skonfigurowania ustawień marketingowych wiadomości e-mail. Następnie możesz wybrać spośród sprawdzonych szablonów e-maili marketingowych, aby rozpocząć kampanię w mniej niż 10 minut.

Kanały marketingowe Omnisend obejmują SMS-y, e-maile, retargeting Google Ads, retargeting na Facebooku i e-maile umożliwiające zakupy.

Mailchimp

Wręcz przeciwnie, Mailchimp oferuje wyczerpujące opcje marketingu online oparte głównie na wiadomościach e-mail, ale można rozszerzyć je na SMS-y, strony docelowe, posty społecznościowe, pocztówki, reklamy i ankiety.

Dostępna jest zakładka Campaign Manager, która pomaga przekształcić całość w scenariusz zarządzania projektem. Dzięki temu możesz tworzyć kampanie, przypisywać je członkom zespołu, tworzyć raporty, udostępniać raporty i monitorować wydajność kampanii.

Aby uzyskać szybki e-mail marketing bez krzywej uczenia się, wybierz Omnisend. Jeśli potrzebujesz więcej opcji i masz czas, aby zainwestować w naukę, zdobądź Mailchimp.

Zasoby objaśnień

Omnisend

Omnisend oferuje bezpłatne zasoby objaśnień, które pomagają w łatwym budowaniu subskrybentów, leadów i bazy klientów. Możesz więc używać wyskakujących okienek, markowych formularzy, promować oferty specjalne, strony docelowe, koło fortuny, zwiastuny itp. W wiadomościach e-mail i stronach docelowych, aby nawiązać kontakt z odwiedzającymi, potencjalnymi klientami i klientami.

Nie musisz uczyć się kodowania, aby zaimplementować te zasoby HTML. Po prostu przejdź do Formularzy, zacznij tworzyć nowy formularz i wybierz host zasobów objaśnień z biblioteki Formularzy.

Mailchimp

Z drugiej strony Mailchimp nie oferuje takich gotowych formularzy objaśnień. Zamiast tego otrzymujesz strony docelowe, formularze rejestracji i ankiety.

Ponieważ Omnisend pozwala zwykłym ludziom biznesu używać zaawansowanych i atrakcyjnych objaśnień w wiadomościach e-mail i na stronach docelowych, jest bardziej skuteczny niż Mailchimp.

Automatyzacja marketingu

Zarówno Omnisend, jak i Mailchimp oferują wbudowaną automatyzację marketingu. W ten sposób nie musisz dedykować marketingu e-mailowego do tworzenia, prowadzenia i analizowania kampanii. Jednak funkcjonalność automatyzacji obu tych narzędzi różni się pod względem użyteczności dla zwykłego przedsiębiorcy.

Omnisend

Omnisend ma wszystkie gotowe scenariusze automatyzacji marketingu, których może potrzebować firma eCommerce. Otrzymujesz więc łatwe do uruchomienia i monitorowania przepływy pracy, takie jak powitanie użytkownika, odzyskiwanie porzuconego koszyka, zaangażowanie po zakupie, konwertowanie subskrybentów itp., przepływy pracy za darmo. Te przepływy pracy po prostu poproszą Cię o połączenie odpowiedniej aplikacji i możesz zacząć.

Mailchimp

Wręcz przeciwnie, automatyzacja Mailchimp jest złożona i rozległa. Aby z nich korzystać, musisz mieć solidną automatyzację przepływu pracy Mailchimp. Właśnie dlatego przekonasz się, że Mailchimp zapewnia płatne profesjonalne usługi, takie jak onboarding, sukces klienta i zewnętrzni eksperci Mailchimp.

Z punktu widzenia automatyzacji Omnisend jest lepszy dla firm eCommerce.

Raportowanie i Analityka

Moduł raportowania i analizy jest bardzo łatwy i zorganizowany w Omnisend w porównaniu do Mailchimp. W Omnisend dostępne są trzy różne rodzaje kart analitycznych z domyślnymi i niestandardowymi opcjami raportów.

  • Raport standardowy (dla kampanii, przepływów pracy i formularzy) najlepiej pasuje do małych i średnich firm oraz start-upów, które chcą, aby raporty były łatwe do zrozumienia.
  • W sekcji Dostarczalność wyświetlane są liczby popularnych wskaźników, takich jak Wysłane e-maile, Współczynnik otwarć, Współczynnik kliknięć, Wygenerowana sprzedaż i Usunięte.

Analizy i raporty Mailchimp są przytłaczające. Aby z niego korzystać, musisz przejść dedykowane szkolenia i sesje treningowe. Ma dedykowaną kartę analityczną dla wiadomości e-mail, kartę automatycznego raportu i różne niestandardowe narzędzia do raportowania.

Integracje dla aplikacji innych firm

Integracje z narzędziem do e-mail marketingu pomagają zautomatyzować kampanie marketingowe. Ta funkcja umożliwia również zebranie wszystkich danych o firmie w jednym miejscu, dzięki czemu możesz tworzyć lepsze kampanie. Nie wspominając już o integracji sklepu, koszyka i kasy, która pomaga sprzedawać produkty i usługi bezpośrednio z wiadomości e-mail.

Zarówno Omnisend, jak i Mailchimp oferują różne integracje, jak wspomniano poniżej:

  • Rezerwacja i planowanie
  • Zarządzanie kontaktami
  • Obsługa klienta
  • Finanse i Księgowość
  • Formularze i ankiety
  • Media społecznościowe
  • Zarządzanie subskrypcjami
  • Sprzedaż biletów i zarządzanie wydarzeniami
  • Marketing afiliacyjny i influencer
  • Powrót w magazynie i lista życzeń
  • Reklama
  • Automatyzacja i oprogramowanie pośrednie

Jednak Mailchimp umożliwia połączenie ponad 300 aplikacji innych firm. Z kolei Omnisend umożliwia podłączenie do 150 aplikacji biznesowych.

Tak więc z punktu widzenia integracji Mailchimp jest zwycięzcą.

Obsługa klienta

Omnisend oferuje wsparcie na czacie na żywo i e-mailu dla wszystkich poziomów subskrypcji, w tym bezpłatnej. Jeśli jednak posiadasz subskrypcję Pro, uzyskasz priorytetową obsługę klienta za pośrednictwem tych kanałów.

Ponieważ Mailchimp ma duże zaplecze biznesowe, oferuje wiele sposobów obsługi klienta. Na przykład możesz skontaktować się z centrum pomocy przez e-mail, czat i rozmowy telefoniczne. Jednak bezpłatni subskrybenci otrzymują wsparcie przez e-mail tylko przez pierwsze 30 dni; wtedy żadne wsparcie nie jest dostępne, dopóki nie dokonają aktualizacji. Obsługa czatu, telefonu i poczty e-mail jest dostępna głównie dla płatnych subskrybentów.

Z punktu widzenia obsługi klienta Mailchimp jest lepszy niż Omnisend.

Plany cenowe i subskrypcyjne

Zobacz poniżej, jak Omnisend i Mailchimp porównują się ze sobą z punktu widzenia cen:

Omnisend

Darmowe 0,00 USD miesięcznie Standardowe 16 USD miesięcznie Pro 59 USD miesięcznie Do 250 kontaktów Do 500 kontaktów Do 500 kontaktów 500 e-maili miesięcznie 6000 e-maili miesięcznie Nieograniczone wiadomości e-mail Do 60 SMS-ów Do 60 SMS-ów Do 3933 SMS-ów miesięcznie Do 500 web push Nieograniczone web push Nieograniczone web push Klient Facebooka i Google dopasuj wszystko bez ograniczeń;
Niestandardowe oznakowanie kampanii, e-maili i formularzy;
Menedżer sukcesu klienta od 400 USD;
Obsługa klienta przez e-mailWszystko bez ograniczeń;
Niestandardowe oznakowanie kampanii, e-maili i formularzy;
Menedżer sukcesu klienta od 400 USD;
Priorytetowe wsparcie 24/7 E-mail, SMS, Push i gotowe automatyzacje Kampanie e-mailowe i SMS-oweFormularze rejestracji e-mailKreator e-maili z szablonamiOpracowywanie raportów sprzedażowych i marketingowychCykl życia i segmentacja klientówCennik Omnisend

Mailchimp

Bezpłatnie 0,00 USD/miesiącEssentials 9,32 USD/mies./rokStandard 13,92 USD/miesiąc/rokPremium 278,47 USD/miesiąc/rok1000 wiadomości e-mail miesięcznie5000 wiadomości e-mail miesięcznie6000 wiadomości e-mail miesięcznie150000 wiadomości e-mail miesięcznie1 stanowisko (użytkownik)3 stanowiska5 miejscNieograniczona1 grupa odbiorców5 grup odbiorców5 grup odbiorcówNieograniczona obsługa poczty e-mail dla pierwsze 30 dni całodobowa pomoc przez e-mail i czat całodobowa pomoc przez e-mail i czat Wsparcie telefoniczne i priorytetowe Ograniczone szablony Nieograniczony Nieograniczony Nieograniczony Ograniczone raportowanie i analityka Ograniczone raportowanie i analityka Nieograniczony Nieograniczony Wszystkie formularze i strony docelowe Wszystkie formularze i strony docelowe Wszystkie formularze i strony docelowe Wszystkie formularze i strony docelowe Ograniczony kreatywny asystent AI Ograniczony kreatywny asystent AI Nieograniczony Nieograniczony Niedostępny Do 4 ścieżki klienta Do 200 podróży klienta Do 200 podróży klienta Niedostępne Automatyzacja e-mail marketingu Automatyzacja e-mail marketingu Automatyzacja e-mail marketinguCennik MailChimpa

Powyższe dwie tabele cen i funkcji dla Omnisend i Mailchimp wyraźnie wskazują, że Omnisend jest bardziej przystępny cenowo i bardziej opłacalny niż Mailchimp. Ponadto bezpłatny plan Omnisend jest wyposażony w solidną automatyzację, której całkowicie brakuje w bezpłatnym abonamencie Mailchimp.

Omnisend vs. Mailchimp: werdykt

Omnisend to najlepsze narzędzie do e-mail marketingu dla Ciebie, jeśli jesteś początkującym, średniozaawansowanym lub w pełni funkcjonalnym biznesem eCommerce. Daje ci wytchnienie między płatnymi i bezpłatnymi planami.

Tak więc, jeśli dopiero zaczynasz swój sklep eCommerce, możesz wypróbować e-mail marketing, korzystając z bezpłatnej subskrypcji. Następnie możesz zwiększyć skalę do płatnego planu zgodnie z bazą klientów, budżetem marketingowym i rocznymi przychodami.

Z drugiej strony Mailchimp jest przeznaczony dla dużych firm lub agencji, które od samego początku potrzebują w pełni funkcjonalnego oprogramowania do e-mail marketingu. Powinieneś wybrać Mailchimp, jeśli jesteś ekspertem od e-mail marketingu, który zna niuanse tego kanału marketingowego.

Mailchimp jest dobry dla handlu elektronicznego, handlu detalicznego online, handlu detalicznego offline, aplikacji mobilnych, aplikacji internetowych, rynków transakcyjnych, startupów, programistów i agencji.

Następnie sprawdź najlepsze oprogramowanie do marketingu e-mailowego klasy premium, które pomoże rozwinąć Twoją firmę.