Tworzenie ofert, które oceniają i konwertują

Właściwa optymalizacja Profilu Firmy w Google z pewnością przyciągnie klientów do Twojej bazy. GBP jest obecnie krytycznym wyborem dla wszystkich właścicieli firm, dostawców i usługodawców, którzy chcą znacząco rozwijać się w swoim sektorze.

Jako wyszukiwarka stosowana na całym świecie, Google jest zawsze najwyższym priorytetem dla potencjalnego klienta poszukującego produktów, artykułów spożywczych lub usługodawców w dowolnej lokalizacji. Osobista witryna internetowa zawiera treści opisowe na temat Twoich produktów lub usług. Z kolei Profil Firmy w Google (GBP) radzi sobie lepiej w wynikach wyszukiwania dla miasta lub obszaru.

Wśród 97% osób poszukujących lokalnych rozwiązań biznesowych, 64% z nich korzysta z profili Google w celu uzyskania danych kontaktowych. Dostarcza informacji w czasie rzeczywistym, takich jak godziny otwarcia i lokalizacje ulic na mapie. Poza tym jest to skuteczne wstępne badanie umożliwiające klientom nawiązanie kontaktu z firmami i organizacjami działającymi w okolicy.

Godnym uwagi faktem jest jednak to, że aby uzyskać wysoką pozycję w rankingu i szybką konwersję wyszukiwania, musisz doskonale wykorzystać Profil Firmy w Google dzięki dokładnym technikom optymalizacji SEO. W tym artykule omówiono najbardziej optymalny format poprawiający Twoją pozycję🔝 w wyszukiwarce Google.

Profil firmy w Google

Profil Firmy w Google (GBP) to bezpłatne narzędzie dla wszystkich organizacji biznesowych, małych grup lub osób pracujących lub dostarczających towary i usługi w określonym obszarze lub lokalizacji. Odpowiednio reguluje Twój profil Google, aby wyświetlać przydatne informacje na stronie, gdy jest ona wyświetlana w Mapach Google.

Celem GBP jest zarządzanie i dostosowywanie szczegółów firmy lub usługi, aby Profil był odpowiednio wyświetlany w SERP. Kompletne profile z istotnymi szczegółami dotyczącymi ich działalności rzeczywiście dążą do najwyższej rangi.

Co więcej, użytkownicy mogą edytować sekcję profilu, aby zwiększyć swoją widoczność i pomóc lokalnym klientom w wygodnym odnalezieniu ich w regionie. Możesz także podać godziny pracy i dodać zdjęcia w celu uwierzytelnienia swojej pracy. Klienci, którzy znajdą Twoją organizację lub usługę w kategorii wyszukiwania, mogą później wyrazić swoją opinię na temat doświadczeń.

Znaczenie optymalizacji GBP

Firmy lub organizacje tworzą swoje profile w Google i weryfikują je na mapach cyfrowych, aby wyszukiwarki mogły zlokalizować je w okolicy. Profil Firmy w Google to medium dla dużych i małych firm, umożliwiające zarządzanie ich profilami w celu zapewnienia skutecznej wydajności w wynikach wyszukiwania.

Szukając produktu lub usługi z konkretną lokalizacją, w wynikach zazwyczaj wyświetlani są lokalni dostawcy z zaznaczoną na mapie ich lokalizacją. Lista zawiera nazwy firm wraz z danymi kontaktowymi, takimi jak numery telefonów, adresy i inne informacje.

Algorytm SEO działa również w przypadku tych profili Google, wyświetlając najlepsze z nich na górze, co ostatecznie prowadzi do generowania potencjalnych klientów. Za pomocą panelu Profilu Firmy w Google możesz wchodzić w interakcję z klientami, odpowiadając na ich opinie i zapytania. Zachęca ich do zaufania marce i wystawiania pozytywnych opinii za pomocą zdjęć na stronie profilowej.

Ponadto możesz dodać swój adres i utworzyć link do swojej witryny internetowej oraz numer telefonu. To uwiarygodni biznes i zyska wiarygodność na rynku. Kolejnym krytycznym aspektem jest to, że możesz regularnie przeglądać statystyki, aby zrozumieć reakcję klientów na zdjęcia lub mapy wraz ze współczynnikiem konwersji.

Dlatego należy ostrożnie korzystać z narzędzia GBP, aby zapewnić odpowiednie informacje na pulpicie nawigacyjnym. Korzystaj ze znaczących słów kluczowych, aby kierować lokalne SEO. Odgrywają główną rolę w optymalizacji profilu firmy pod kątem najdokładniejszej skuteczności w przypadku wyszukiwań lokalnych.

Jak skonfigurować profil firmy w Google

Google oferuje właścicielom firm ten bezpłatny mechanizm umożliwiający utworzenie uwierzytelnionej obecności na swojej platformie. Nie można ignorować skuteczności tej wyszukiwarki w docieraniu do potencjalnych klientów bez podejmowania wysiłków w terenie.

GBP umożliwia utworzenie profilu cyfrowego i zarządzanie nim, optymalizując go tak, aby pojawiał się w wynikach wyszukiwania opartych na lokalizacji.

Starsze firmy zazwyczaj mają już profile Google na mapie. W takich przypadkach możesz zgłosić własność🙍‍♂️ za pomocą narzędzia Profil Firmy w Google. Być może jednak niedawno otworzyłeś firmę lub jesteś konkretnym usługodawcą w okolicy. Następnie możesz utworzyć profil i poczekać chwilę, aż zostanie zweryfikowany przez Google.

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań w narzędziu Google konieczne jest posiadanie konta Gmail. Postępuj zgodnie z poniższymi procedurami, aby zgłosić własność istniejącej pracy lub utworzyć nowy Profil Firmy, dodając firmę do panelu.

Jak zgłosić swoją firmę do profilu Google

Ten proces umożliwi Ci uzyskanie własności profilu Google, który jest już własnością kogoś innego. Jeśli przez przypadek nieświadomie posiadasz go ze swojego identyfikatora Gmaila, profil otworzy się dla Ciebie.

Krok 1. Zaloguj się do Google za pomocą swojego konta Gmail.

Krok 2. Teraz kliknij link business.google.com/add.

Krok 3. Wpisz nazwę swojej organizacji biznesowej🏪 w odpowiednim miejscu. Kliknij nazwę, którą znajdziesz na liście.

Krok 4. Na koniec na następnej stronie naciśnij przycisk Poproś o dostęp, aby zgłosić prawa do swojej firmy.

Poprosi Cię o wypełnienie formularza umożliwiającego przesłanie wniosku i wysłanie wiadomości e-mail z powiadomieniem do obecnego właściciela.

Jak utworzyć profil firmy w Google

Aby rozpocząć od nowa nazwę swojej firmy, pomyśl o chwytliwej nazwie✅ która definiuje to, czym się zajmujesz.

Krok 1. Zaloguj się do Gmaila, aby pozostać zalogowanym w Google.

Krok 2. Otwórz link, google.com/businessi naciśnij przycisk Zarządzaj teraz.

Krok 3. W odpowiednim miejscu wpisz odpowiednią i unikalną nazwę firmy.

Krok 4. Na następnej stronie zaznacz pole wyboru dotyczące charakteru prowadzonej działalności – niezależnie od tego, czy jest to sprzedaż detaliczna online, sklep lokalny czy firma usługowa. Kliknij przycisk Dalej⏭️.

Krok 5. Na następnej stronie wpisz kategorię swojej działalności, dzięki czemu klienci szybko Cię znajdą.

Krok 6. Teraz dodaj swoje miasto i obszar, w którym będziesz obsługiwać.

Krok 7. Na kolejnej stronie📄 podaj w kolumnie swój numer telefonu lub stronę internetową.

Krok 8. Zostaniesz poproszony o umieszczenie Twojej firmy na mapie, więc po prostu naciśnij przycisk Kontynuuj, aby przejść do następnej strony.

Krok 9. Wpisz swój adres pocztowy w kolumnie weryfikacyjnej wybierając kraj i stan z rozwijanej listy.

Krok 10. Zlokalizuj na mapie swój adres pocztowy i wybierz, czy chcesz, aby klienci fizycznie odwiedzali sklep.

Krok 11. Dostosuj profil dodając swoje usługi widoczne na liście📃 wygenerowanej na podstawie kategorii wybranej przez Ciebie w powyższym kroku.

Krok 12. Dodaj dni robocze i wybierz godziny⌛ każdego dnia, aby pokazać swoją faktyczną obecność i dostępność.

Krok 14. Na koniec naciśnij przycisk Kontynuuj na ostatniej stronie, aby zakończyć proces i uruchomić swój profil.

Google prezentuje stronę profilu Twojej firmy, której weryfikacja zajmie trochę czasu, zanim stanie się widoczna publicznie.

Jak przeprowadzić optymalizację GBP

Profil Firmy w Google to dobrze zorganizowane rozwiązanie dla właścicieli firm i usługodawców. Jest przeznaczony wyłącznie do samodzielnego zarządzania Profilem Firmy i zwiększania jego widoczności dla potencjalnych klientów poszukujących odpowiedniego produktu🛍️ lub usługi w Google.

GBP to wysoce zmodyfikowana i łatwa w obsłudze wersja bezpłatnego narzędzia online, które może pobrać wszystkie najważniejsze informacje dotyczące Twojej firmy. Jego mechanizm polega na walidacji istnienia organizacji na świecie przy jednoczesnym skupieniu się na lokalnym SEO.

Okazuje się, że w przypadku smartfonów w każdym ręku najczęściej wyszukiwanymi słowami kluczowymi są „blisko mnie” lub nazwa miasta/obszaru w przypadku lokalnych rozwiązań. Oto niektóre przykłady: „hydraulik w mojej okolicy”, „sklep meblowy w pobliżu mnie” lub „dom dla zwierząt w Londynie”.

Wraz ze wzrostem dostępu do Internetu i trendami wyszukiwania użytkowników, rozwiązanie Google Business Profile zyskało na popularności. Obecnie większość organizacji lub osób zajmujących się bezpośrednią obsługą klienta wykorzystuje jej wieloaspektowe korzyści, tworząc bezpłatny🆓 profil.

Jednak niekompletny lub nieprofesjonalnie utworzony Profil Firmy w Google nie przyniesie optymalnych wyników na konkurencyjnym rynku. Samo wypełnienie kolumny online w celu powiadomienia o Twojej marce i usługach również nie przyniesie pożądanych rezultatów.

Najlepiej byłoby, gdybyś popracował nad profilem tak, aby zoptymalizować go pod kątem osiągnięcia najwyższej pozycji w SERPach. Algorytm Google działa na kilka czynników, aby wybrać informacje najbliższe zapytaniu, a jednocześnie powinny one być autentyczne, zweryfikowane, ocenione⭐ i polecane.

Proces optymalizacji profilu firmy w Google

Aby skorzystać z panelu Profilu Firmy w Google i utworzyć zoptymalizowany profil swojej firmy, musisz postępować zgodnie z poniższymi wskazówkami.

Nazwa firmy

Nazwanie firmy nadaje jej tożsamość i rozpoznawalność. Nazwa firmy zawierająca podobne lub identyczne słowa kluczowe określające produkt lub usługę rozsądnie sprawdzi się w rankingu wyszukiwania, pod warunkiem prawidłowego zachowania pozostałych parametrów. Dlatego w nazwie możesz użyć od dwóch do trzech liter, które mogą zawierać słowa związane z dziełem.

Sprzedaż detaliczna/sklep/usługa online

Narzędzie umożliwia zaznaczenie pola wyboru specyfiki natury będącej usługą online, sklepem stacjonarnym🏬 lub domem/innymi usługami. Osoba szukająca produktu lub usługi z łatwością dowie się, które firmy szeroko obsługują lub które fizycznie znajdują się w pobliżu.

Organizacje oferujące wyłącznie usługi nie wymagają weryfikacji lokalizacji na mapie, natomiast w przypadku sklepów Google weryfikuje lokalizację poprzez powiadomienia na telefonach lub pocztę na stronie internetowej.

Kategoria biznesowa i usługi

Wybór odpowiedniej kategorii dla profilu Twojej firmy spowoduje przyciągnięcie go do prawidłowo pasujących wyszukiwań, przekształcając w ten sposób leady w konwersję klienta. Elektrycy wybierając sklep z elektroniką jako kategorię na pewno nie spełnią celu stawianego przez klienta. Dlatego nawet jeśli Twój profil jest dobrze zoptymalizowany, może również pojawić się w nieodpowiednich wynikach wyszukiwania.

Nie będziesz w stanie ich obsłużyć i stracisz wiarygodność na rynku. Zamiast tego powinieneś selektywnie dodać wszystkie powiązane usługi, które mogą być z powodzeniem obsługiwane w Twoim punkcie.

Dostosowywanie opisu działalności

Kolumna z opisem działalności daje Ci możliwość napisania krótkiej notatki o długości 750 znaków📝 na temat Twojej kultury pracy. Musisz go mądrze wykorzystać, używając trafnych słów kluczowych lub wyrażeń, które są interesujące, formalne i kompletne.

Możesz użyć nazwy konkretnych produktów lub lokalizacji oraz wspomnieć o stawkach lub ofertach z zakresem prac. Można też mówić o wieloletnim doświadczeniu w branży, które pomaga zoptymalizować profil i zyskać zaufanie wśród klientów.

Kino

GBP zapewnia także możliwość dodawania zdjęć do Profilu Firmy, który pojawia się także w wynikach wyszukiwania, Mapach Google i innych usługach z nim powiązanych. Możesz użyć tej funkcji, aby regularnie dodawać wiele interesujących zdjęć opisujących firmę i poszerzających wiedzę klienta.

Zdjęcia są środkiem uwierzytelniającym Twoją firmę poprzez prezentację prac w czasie rzeczywistym. Znaczna liczba zdjęć w tej sekcji doskonale sprawdza się przy optymalizacji profilu w celu uzyskania wyższych wyników wyszukiwania.

Panel Profilu Firmy w Google zawiera wiele istotnych sekcji, które mogą skutecznie pomóc w optymalizacji.

Czynniki optymalizacji GBP

Panel Profilu Twojej Firmy ma kilka innych funkcji, które mogą mieć wpływ na jego skuteczność w SERP.

Rola słów kluczowych

Słowa kluczowe zawsze odgrywają ważną rolę w każdym rodzaju SEO, niezależnie od tego, czy są to strony internetowe, media społecznościowe czy profile Google. Właściwa kombinacja tych słów może pomóc Ci wyglądać na lepszego sprzedawcę usług lub produktów wśród konkurencji i zyskać więcej klientów dla swojej firmy.

Możesz przeglądać słowa kluczowe LSI i Planer słów kluczowych Google, które jest bezpłatnym narzędziem pozwalającym poznać wybory potencjalnych klientów w zakresie wyszukiwania. Skuteczne uwzględnienie w profilu słów kluczowych o dużej liczbie słów kluczowych może zapewnić ich wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Publikowanie regularnie

Nie możesz ignorować potencjału Profilu Google w promowaniu Twojej firmy i traktować go jak inne portale społecznościowe, regularnie publikując odpowiednie materiały na panelu. Proces ten odświeża profil i sprawdza go pod kątem lepszej wydajności w rankingu.

Możesz dokonać zmian dwa razy w miesiącu📆, dodając produkty, publikując oferty bonusowe, odpowiadając na recenzje, pisząc aktualizacje, regularnie przesyłając nowe zdjęcia produktów i usług itp.

Statystyki GBP

Pokazuje aktywność na Twoim profilu, dzięki czemu dowiesz się, ilu użytkowników kliknie w link internetowy, sprawdzi zdjęcia lub przegląda profil. Najważniejszym zastosowaniem spostrzeżeń i analiz📈 jest to, że informują Cię, która część profilu, promocji lub komunikacji wymaga poprawy, aby wygenerować większy ruch.

Jeśli profil Google Moja Firma zyskuje większy ruch i wysoką pozycję w rankingu, oznacza to, że firma się rozwija, a klienci chętnie do niej sięgają.

Spójność NAP

Jedną z najważniejszych części tworzenia obecności w Internecie jest utrzymanie NAP. Oznacza imię i nazwisko, adres i numer telefonu☎️. Musisz upewnić się, że w każdym portalu w Internecie podano dokładne szczegóły NAP, a jeśli kiedykolwiek się to zmieni, musisz oficjalnie powiadomić o tym w panelu.

Nawet algorytm Google monitoruje te dane kontaktowe i tożsamość w celu uwierzytelnienia i rankingu firmy w SERP. Niespójne szczegóły mogą utrudnić optymalizację profilu, a tym samym zmniejszyć zaufanie wśród klientów lub osób poszukujących.

Obsługa recenzji

Otrzymywanie recenzji🗣️ w profilu Twojej firmy w Google w pewnym sensie oznacza, że ​​ludzie rzeczywiście interesują się Twoją firmą. Dlatego jest to również przydatny kanał interakcji z obecnymi i potencjalnymi konsumentami. Niezależnie od tego, czy recenzje faworyzują Twoją markę/usługę, czy są przeciwne, nadal są dla Ciebie pozytywnym znakiem, ponieważ masz szansę zamienić negatyw w pozytyw.

Zawsze musisz próbować odpowiadać na recenzje i opinie, ponieważ dzięki temu profil jest aktywny i informuje Cię o wyborach innych osób. Chociaż należy okazywać uznanie, na skargi należy odpowiadać cierpliwością i pokornymi słowami. Możesz mieć pewność, że recenzenci rozważą opinie i będą improwizować w przyszłości.

Pytania i odpowiedzi: W tej sekcji możesz odpowiedzieć na często zadawane pytania w wyszukiwarce. Możesz umieścić w tym panelu kilka krótkich pytań związanych z Twoją firmą i odpowiedzieć na nie, aby przekonać klienta. Zwiększy to szansę na wyższą pozycję Twojego profilu w SERPach.

Najważniejszym krokiem jest pozostanie aktywnym i świadomym działań na swoim profilu Google oraz ciągłe cofanie się lub aktualizowanie informacji o czasie, wydarzeniach, nowych premierach, zdjęciach, recenzjach itp.

Moje zdanie: tworzenie profilu firmy w Google

Profil Firmy w Google (GBP) to potężne narzędzie⚓, które szczególnie faworyzuje małe organizacje lub freelancerów pracujących w ich lokalizacji. Firmy te poszukują konsumentów w określonym obszarze lub mieście, a tworząc profil Google, mogą autorytatywnie wyróżnić się wśród konkurencji.

Narzędzie posiada wszystkie niezbędne funkcje, aby promować firmę w Internecie i sprawnie generować leady🚶. Uzupełnienie profilu Google uczciwymi wysiłkami i analizami może z łatwością zapewnić marce wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google.

Ponieważ jest to bezpłatne💸, możesz poświęcić wystarczająco dużo czasu na zaplanowanie strategii i zebranie informacji dla profilu. Gdy profil zostanie zweryfikowany przez Google przy użyciu sprawdzonych technik optymalizacji, zaczyna generować ruch.

Następnie możesz także zapoznać się z najlepszymi narzędziami SEO AI, aby zostawić konkurencję w tyle.